Már 10 milliót kaptak vissza a MÁV-csoporttól az utasok

2025. június 4. Június 1-jétől működik a késési biztosítás a MÁV-csoportnál. Az első három napon 9600 esetben összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítést kaptak az utasok a késések miatt – jelentette be Hegyi Zsolt vezérigazgató.

Vasárnap óta működik a késési biztosítás a MÁV-csoportnál. Ennek keretében a jegyár fele visszajár, amennyiben a vonat vagy a helyközi busz 20 percnél többet késik. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon jelentette be, hogy a rendszer első három napján 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét. Az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyek esetében – teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.

A késések aránya egyébként az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járatok mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénz-visszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.

Hogyan működik?

A tájékoztató szerint, aki online vásárol menetjegyet, annak automatikusan elutalják késés esetén a kártérítés összegét. Ehhez az új MÁV+ alkalmazást javasolt letölteni. Aki automatában vagy jegypénztárban veszi meg a jegyét, az az érkezési állomás pénztárában kapja vissza a „félpénzét”. A bérletesek is kapnak kedvezményt. Ha egy havi ország- vagy vármegyebérlettel rendelkező utasnak az adott hónapban legalább 5 alkalommal 20 percnél többet késett a járata, a következő havi bérletét 10 százalékkal olcsóbban veheti meg. Ha az utasnak Magyarország24 vagy Vármegye24 napijegye van, és 1 alkalommal 20 percnél többet késett a járata, ő is 10 százalékkal olcsóbban veheti meg következő napijegyét.

Volt informatikai hiba

A vezérigazgató a posztban arról is írt, hogy az első napokban felfedeztek (és azóta már ki is javítottak) egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálathoz kellett irányítaniuk. Hasonlóan egyébként ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.

Az ilyen összetettebb esetekben szintén az ügyfélszolgálat segítségére lehet szükség. A késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán – írja a vezérigazgató.

Csökkenteni kell a késéseket

Hegyi Zsolt azt is hangsúlyozza, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a cél, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, vagyis a busz- és vonatközlekedés pontosságát.



Szerző: L.J.
Címkék:  , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok