A közösségi médiát többre tartják

Lazán tájékoztat a Norbi

2016. április 4. Egymillió forintos bírságot kell fizetnie a Norbi Update Nyrt.-nek, mert többször nem megfelelően tett eleget a tájékoztatási kötelezettségnek. A cég már nem először szegte meg az erre vonatkozó szabályokat.

Egymillió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az MNB a Norbi Update Lowcarb Nyrt.-re, mert a cég több esetben nem tett maradéktalanul eleget a rendkívüli tájékoztatási kötelezettségének. A felügyeleti hatóság – közleménye szerint – több esetben észlelte, hogy a Norbi közösségi oldalán vagy a sajtón keresztül úgy hozott nyilvánosságra rendkívüli tájékoztatási körbe tartozó információkat, hogy azokat a hivatalos közzétételi helyen egyáltalán nem, vagy csak jelentős késéssel jelentette meg. Emiatt az MNB folyamatos kiemelten vizsgálta a cég által nyilvánosságra hozott információkat, és több alkalommal kért be adatokat annak ellenőrzésére, hogy minden esetben megfelelően tájékoztatták-e a nyilvánosságot.

Ezúttal az okozott problémát, hogy a Norbi Update és a British Dietetic Association (BDA) közötti állítólagos együttműködésre vonatkozó információkat a társaság közösségi oldalán már négy nappal a hivatalos közzétételi helyen történő megjelenés előtt kommunikálta. A sajtóban ezután elterjedt – a kibocsátó BDA-val való együttműködését kétségbe vonó – híreket a társaság először szintén közösségi oldalán cáfolta, és a hivatalos közzétételi helyen csak 8 nap késedelemmel, az MNB tájékozódását követően tett közzé rendkívüli tájékoztatást.

Az MNB mindemellett korábbi – a Norbi Update-nak a brókerbotrány kapcsán elszenvedett veszteségeiről szóló – sajtócikkek nyomán piacfelügyeleti eljárást is folytat a társasággal szemben.

A Norbinak nem először akadtak gondjai a tőzsdei cégekre vonatkozó szigorú nyilvánossági szabályokkal. Már a nyilvános kibocsátást fel kellett függeszteni 2014 őszén, mert Schóbert Norbert a cég működését és kockázatait jelentősen befolyásoló, addig ismeretlen, lényeges információkat kezdett terjeszteni. Akkor egy zártkörű sajtóbeszélgetésen tett a védjegyhasználattal kapcsolatban olyan kijelentéseket, amelyek eltértek a részvényértékesítési tájékoztatóban megjelentektől, Andre Agassit pedig, akit a tájékoztató csak reklámarcként emlegetett, „esetleg később beszálló üzleti partnerként” hozták szóba.

Szerző: LG
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok