A biztosítatlan autókat automatikusan kivonhatják a forgalomból
A parlamenthez benyújtott törvénymódosítás (az egész belügyes csomagot, amiben az itt leírtak mellett több más is van, itt nézheti meg) szerint az aszfaltba épített, eredetileg a túlsúlyos szállítójárművek kiszűrésére létrehozott érzékelőket – ez a megoldás kapta a hangzatos Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) elnevezést – a közlekedési hatóság a biztosítatlan autók kiszűrésére is használja majd. A javaslat szerint a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási (kgfb) fedezet nélküli autók automatikusan kivonhatóak lesznek majd a forgalomból.
A TSM jelenleg is összeveti a jármű rendszámát a kötvénynyilvántartásban szereplő adatokkal. Vélelmezett szabályszegés esetén jelzést küld a közúti ellenőrnek a jármű megállítása érdekében. Amennyiben a megállításra nem kerül sor, a rendszer a 15. napon ismételten ellenőrzi a biztosítási fedezet fennállását, és annak további hiánya esetén automatikusan eljárást kezdeményez a gépjármű üzembentartójának lakcíme (székhelye) szerinti közlekedési igazgatási hatóságnál a forgalomból történő kivonás érdekében.
Másik módosítás azt a célt szolgálja, hogy a közút kezelője által üzemeltetett kamerák felvétele megőrizhető és később felhasználható legyen. (A képek egy központi tárhelyre kerülhetnek.) Az új rendelkezések szabályozzák az adatok megismerésére jogosultak körét, az adatok megőrzésének a határidejét és adatok kezelésének a célját.
A törvényjavaslat szerint az ellenőrök jogosulttá válnak arra, hogy a menetdíjat meg nem fizető, vagy "az utazási feltételeket egyéb módon megszegő" utas személyi adatait és lakcímét a nyilvántartásból lekérjék. A megfogalmazás szerint ezt a jogosítványt a közforgalmú személyszállítási szolgáltatást teljesítő közlekedési szolgáltató, a nemzeti mobilfizetési tevékenységet végző szervezet, a működtető, továbbá – ha a bevételek beszedését a közlekedésszervező végzi – a közlekedésszervező vagy ezek megbízottja kapja a személyszállítási szerződés teljesítésével összefüggésben.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: közlekedés, autó, kamera, ellenőr, utas
Kotorászhatnak majd a renitens utas adataiban
2018. október 21. Egy új törvénymódosítás szerint a közúti kamerák képe megőrizhető, és később felhasználható lesz. Az ellenőrök pedig a nyilvántartásából lekérhetik a „renitens” utas személyi adatait. A kgfb nélküli autók automatikusan kivonhatóak lesznek majd a forgalomból.A parlamenthez benyújtott törvénymódosítás (az egész belügyes csomagot, amiben az itt leírtak mellett több más is van, itt nézheti meg) szerint az aszfaltba épített, eredetileg a túlsúlyos szállítójárművek kiszűrésére létrehozott érzékelőket – ez a megoldás kapta a hangzatos Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) elnevezést – a közlekedési hatóság a biztosítatlan autók kiszűrésére is használja majd. A javaslat szerint a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási (kgfb) fedezet nélküli autók automatikusan kivonhatóak lesznek majd a forgalomból.
A TSM jelenleg is összeveti a jármű rendszámát a kötvénynyilvántartásban szereplő adatokkal. Vélelmezett szabályszegés esetén jelzést küld a közúti ellenőrnek a jármű megállítása érdekében. Amennyiben a megállításra nem kerül sor, a rendszer a 15. napon ismételten ellenőrzi a biztosítási fedezet fennállását, és annak további hiánya esetén automatikusan eljárást kezdeményez a gépjármű üzembentartójának lakcíme (székhelye) szerinti közlekedési igazgatási hatóságnál a forgalomból történő kivonás érdekében.
Másik módosítás azt a célt szolgálja, hogy a közút kezelője által üzemeltetett kamerák felvétele megőrizhető és később felhasználható legyen. (A képek egy központi tárhelyre kerülhetnek.) Az új rendelkezések szabályozzák az adatok megismerésére jogosultak körét, az adatok megőrzésének a határidejét és adatok kezelésének a célját.
A törvényjavaslat szerint az ellenőrök jogosulttá válnak arra, hogy a menetdíjat meg nem fizető, vagy "az utazási feltételeket egyéb módon megszegő" utas személyi adatait és lakcímét a nyilvántartásból lekérjék. A megfogalmazás szerint ezt a jogosítványt a közforgalmú személyszállítási szolgáltatást teljesítő közlekedési szolgáltató, a nemzeti mobilfizetési tevékenységet végző szervezet, a működtető, továbbá – ha a bevételek beszedését a közlekedésszervező végzi – a közlekedésszervező vagy ezek megbízottja kapja a személyszállítási szerződés teljesítésével összefüggésben.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: közlekedés, autó, kamera, ellenőr, utas
Kapcsolódó anyagok
- 2019.02.04 - Alig kell valakinek a dízelautó
- 2019.02.04 - Jól megsarcolja a kocsikat az állam
- 2018.12.11 - Sokba kerülhet egy rossz autógumi
- 2018.11.08 - Kgfb: akár felezhető is a díj
- 2018.09.17 - Elindult a Biztonság Hete: a baleset-megelőzést okítják
- 2018.09.06 - Újra rejtett eszközökkel ellenőrizhet a rendőrség
- 2018.07.27 - Veszélyes lehet használt autót venni!
- 2018.06.22 - Csak a BKV mondta fel utasai biztosítását
- 2018.06.06 - Százával foglalnak le hamis autódiagnosztikai eszközt
- 2018.04.25 - Döntött a közgyűlés, bosszankodhatnak a fővárosiak
További kapcsolódó anyagok