Könnyen kaphatnak több száz eurót a pórul járt utasok

2016. november 17. Akinek az elmúlt három évben késett a repülője, törölték a járatát vagy visszautasították beszállását, most könnyen hozzájuthat 250-600 eurónak megfelelő kártérítéshez egy frissen beindult vállalkozás jóvoltából.

Az európai uniós törvények szerint a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőtérre érkező járatra érvényes. Az összeg nem függ attól, hogy mennyibe került a jegy, így 2-3 ezer forintos jegy esetén is ugyanakkora a kártérítés, mint többszázezer forintosnál. Mivel a magyarok eddig nem igazán éltek jogaikkal egy belga vállalkozás már bejelentette: az utasok nevében behajtja a légitársaságoktól a jogos pénzügyi kártérítést.

Mostantól már magyar nyelvű honlapon is megtehető ugyanez. Sokan igényelhetnének kártérítést, ám megdöbbentő módon a jogosultak kevesebb, mint 1 százaléka dönt úgy, hogy tesz is valamit ez irányban, él kártérítési jogaival– mondta Bolyó Anikó, a magyar családi vállalkozásként induló Flight Refund ügyvezetője szolgáltatásukat bemutatva. Szerinte azért, mert sokan nem is ismerik ezt a lehetőséget. Azt gondolják – tévesen –, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, elhelyezte egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett.

Bolyó Anikó elmondta, ha ismerik is jogaikat az utasok, a nehézkés és drága jogi procedúra, a légitársaság székhelyéhez igazodó nemzetközi jogi ügyintézés nem ismerete, az alátámasztó információk begyűjtése mind-mind eltántorító tényező. Ezeknek az ügyeknek a felkarolására indult útjára 2012-ben a Flight Refund, mint családi vállalkozás. A 3 éves fejlesztést követő egy éves pilotműködés alatt légi ipari és követeléskezelési szakmákban járatos menedzsmenttel, jogi szakértői csapattal kibővített cég ezres nagyságrendű utasnak szerezte már meg a jogszerűen járó kártérítési összeget.
A cég tájékoztatása szerint az Európában egyedülálló informatikai fejlesztésnek köszönhetően a szolgáltatást igénybe vevő utazási irodák ügyfelei már a járatkésés napján értesülnek e-mailben arról, hogy kártérítésre jogosultak, és regisztrálhatnak a Flight Refund weboldalán.
Ahhoz, hogy pénzéhez hozzájusson, az utasnak csak regisztrálnia kell a társaság oldalán a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezi be a Flight Refund – ezért 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha netán többletköltséget jelentő pereskedésig fajulna az ügy.

A belga vállalkozás, a Claimit is az utasok nevében hajtja be a légitársaságoktól a jogos pénzügyi kártérítést, és ők is sikerdíjas rendszerben működnek. A sikerdíj mértéke a Claimit segítségét igénybe vevőknek a megszerzett kártérítés 25 százaléka plusz 21 százalék áfa. Ez összesen 30,25 százalékot jelent, hiszen az utasok zöme nem tudja az áfát visszaigényelni.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok