A járvány miatt drágultak a műszaki cikkek
A távol-keleti gyárak év eleji bezárása hiányt okozott a műszaki elektronikai termékek disztribúciójában, ami jelentős áremelkedést okozott már februárban – írta elemzésében a GfK. Ez persze nagyon nem tett jót a járvány miatt amúgy is zuhanó keresletnek.
Európában a 10. hét végéig, azaz március 8-ig a kiskereskedelmi értékesítés a megszokott ütemben zajlott. Az ezt követő héten kezdett el minden nagyobb európai ország szigorúbb intézkedéseket bevezetni. A kijárási korlátozások a 11-13. héttel kezdődtek, azaz március 9. és 23. között. Ennek következtében a GfK mérése szerint a műszaki elektronikai termékek kiskereskedelmi forgalma minden országban jelentősen (20-60 százalékkal) csökkent.
Magyarországon az iskolabezárások után a kiemelt termékcsoportok 12 százalékot estek, majd a 13. héten (március 24-től) további 18 százalékot az előző héthez képest. Tehát a GfK szerint a tendencia nálunk is hasonló a nyugat-európai országokéhoz, viszont a visszaesés mértéke nem volt olyan drasztikus egyik hétről a másikra – legalábbis március végig.
Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója leszögezte: Kínában a műszaki elektronikai piac a január eleji állapotához képest a pandémia normalizálódása (két és fél hónap) után a piaci szint 77 százalékára állt vissza. Szerinte Kína nem fogja elérni a 2019-es értékesítést, a visszaesés valószínűleg egyszámjegyű lesz. Sztupár erre számít az európai piacokon is. Elmondása szerint a különböző országok helyzete eltérő lehet. Magyarországon, ahol 2019-ben a háztartási nagygépek csereprogramjai, továbbá az új építések hajtották a piacot, nehéz helyzetben vannak mind a gyártók, mind a kereskedők.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: koronavírus, vásárlás, kereskedelem, műszaki cikkek, GfK
Kitalálja, miknek az eladása ugrott nagyot?
2020. április 13. A műszaki cikkek forgalma Magyarországon kevésbé esett, mint a nyugat-európai országokban – állapította meg a GfK globális elemzésében. Kimutatták azt is, hogy a magyarok mit rohantak el venni a járvány hatására.A távol-keleti gyárak év eleji bezárása hiányt okozott a műszaki elektronikai termékek disztribúciójában, ami jelentős áremelkedést okozott már februárban – írta elemzésében a GfK. Ez persze nagyon nem tett jót a járvány miatt amúgy is zuhanó keresletnek.
Európában a 10. hét végéig, azaz március 8-ig a kiskereskedelmi értékesítés a megszokott ütemben zajlott. Az ezt követő héten kezdett el minden nagyobb európai ország szigorúbb intézkedéseket bevezetni. A kijárási korlátozások a 11-13. héttel kezdődtek, azaz március 9. és 23. között. Ennek következtében a GfK mérése szerint a műszaki elektronikai termékek kiskereskedelmi forgalma minden országban jelentősen (20-60 százalékkal) csökkent.
Magyarországon az iskolabezárások után a kiemelt termékcsoportok 12 százalékot estek, majd a 13. héten (március 24-től) további 18 százalékot az előző héthez képest. Tehát a GfK szerint a tendencia nálunk is hasonló a nyugat-európai országokéhoz, viszont a visszaesés mértéke nem volt olyan drasztikus egyik hétről a másikra – legalábbis március végig.
Az idei egész év visszaesésről szólhat
Kicsit talán meglepő lehet azonban, hogy mely termékek forgalma ugrott meg ebben az időszakban. Azon nem csodálkozhatunk, hogy a digitális oktatás, valamint az otthoni munkavégzés lehetővé tétele miatt a legjobban a notebookok, valamint a játékkonzolok értékesítése nőtt. Notebookokból három hét alatt (március 9-30-ig) az átlagos heti eladás ötszöröse zajlott. A 12. héten még a hűtőgépek és a hajnyírók értékesítése tudott növekedni. A hűtőgépek – állapította meg a GfK – valószínűleg az élelmiszer-felhalmozás miatt, a hajnyírók pedig a bezárt fodrászatok miatt.Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója leszögezte: Kínában a műszaki elektronikai piac a január eleji állapotához képest a pandémia normalizálódása (két és fél hónap) után a piaci szint 77 százalékára állt vissza. Szerinte Kína nem fogja elérni a 2019-es értékesítést, a visszaesés valószínűleg egyszámjegyű lesz. Sztupár erre számít az európai piacokon is. Elmondása szerint a különböző országok helyzete eltérő lehet. Magyarországon, ahol 2019-ben a háztartási nagygépek csereprogramjai, továbbá az új építések hajtották a piacot, nehéz helyzetben vannak mind a gyártók, mind a kereskedők.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: koronavírus, vásárlás, kereskedelem, műszaki cikkek, GfK
Kapcsolódó anyagok
- 2021.09.20 - Már több pénz ment robotporszívóra, mint hagyományosra
- 2020.08.03 - Mától az egész országban rendelhetünk online az Auchanból
- 2020.05.06 - Látszik a pánikvásárlás a bolti adatokon
- 2020.04.23 - Gyorsít és könnyít az online rendeléseken a Rossmann
- 2020.04.22 - Szombaton megszűnhet a nyugdíjasok vásárlási idősávja
- 2020.04.20 - Százezrek veszítik el az állásukat
- 2020.04.17 - Felénél is kevesebb autó fogyott
- 2020.04.16 - Online rendelne? Adunk néhány tippet!
- 2020.04.07 - Visszatér a normál nyitvatartásra és kesztyűket ad vevőinek a Spar
- 2020.04.07 - Kinek segít az új kormányzati akcióterv?
- 2020.04.06 - A járvány ürügyén a kormány kifosztja az önkormányzatokat
- 2020.04.01 - Első számok arról, mennyire fertőzte meg a vírus a lakáspiacot
- 2020.03.31 - Már látszik: vége a bérek száguldásának
- 2020.03.30 - Hitelkártyázik? Most így teheti!
További kapcsolódó anyagok