Megjelent a legfrissebb toplista
2025. június 20.
Kiélezett versenyben kellett tavaly helyt állniuk a belföldi és a magyar weboldallal hazánkra is fókuszáló uniós e-kereskedőknek. Robbant ugyanis az unión kívüli, külföldi webáruházak magyarországi forgalma, tarolt a piacon a TEMU. A PwC tegnap bemutatott E-toplistájából kiderült, kik a legsikeresebb e-kereskedők Magyarországon.
A GKID 2015-től publikált éves rangsorokat a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. A céget tavaly felvásárolta a PwC Magyarország, így a 2024-es E-toplista már a cég színeiben jelent meg. Négy kategóriában mutatták be a legsikeresebb piaci szereplőket a PwC budapesti székházában tartott tegnapi rendezvényen.
Mit mutat a piac?
A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta még nem volt példa. Az e-kereskedelem fejlődésének motorját már nem a belföldi és EU-s kereskedők jelentik, hanem a határon túli, import kereskedelem. A PwC mérései szerint 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac 15 százalékos árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, ebből 17 százalékot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni.
Cserjés-Kopándi Ildikó, vezető menedzser, az esemény házigazdája elmondta: míg a kutatás első évében mindössze 1400 webáruház szerepelt a mintában, ez a szám ma több tízezres. „Akik a mostani kiélezett versenyben talpon tudnak maradni, feltétlenül megérdemlik az elismerést, hiszen ők hajtják előre a magyar és régiós e-kereskedelmet.”
A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. Két „újonc” - a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) - először került fel az összesített listára.
A top 15-ből tizenegy e-kereskedő forgalma nőtt 2024-ben, átlagosan csaknem 25 százalékkal. Ez 2,5-szerese a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési ütemének, mely a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján 9,7 százalék volt ebben az időszakban.
„A turbulens piaci környezet polarizáltabbá teszi a kereskedők közötti versenyt is, így sok esetben nőtt a szakadék az ugyanazon kategórián belül működő cégek között. Az átlagon felüli növekedések mellett a visszaesések is jelentősebbek voltak a top 15-ben, ugyanis négy e-kereskedő forgalma csökkent 2024-ben, a visszaesés mértéke átlagosan 24 százalék volt” – emelte ki Madar Norbert, a PwC Digital Commerce csapatának vezetője.
Az idei teljes E-toplistát tekintve a legnagyobb online FMCG kereskedők érték el a legnagyobb növekedést, melynek átlagos éves mértéke 25 százalék. Ez a Wolt Marketnél bőven 50 százalék felett alakult, a top 12 FMCG kereskedő összesített online forgalma pedig bruttó 156,4 milliárd forint volt 2024-ben. A teljesített rendelések száma elérte a 7,1 millió darabot, és két szereplőnél a rendelési szám meghaladta az egymilliót, ami egyértelműen mutatja a vásárlási frekvencia növekedésre gyakorolt hatását.
„A Fizz révén – közvetve – több száz magyar kereskedő is lehetőséghez jut a digitális értékesítés terén, ezért a piactér sikere hozzájárul az egész magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséhez, egyúttal mutatja a bankszektor és a digitális tranzakciós piacok közötti egyre szorosabbá váló kapcsolatot is” – értékelte Nagy Ádám Gusztáv, a PwC digitális tanácsadási területének igazgatója.
A legnagyobb 17 magyar e-kereskedő összesített forgalma 2024-ben 211,2 milliárd forintot, sikeresen teljesített rendeléseik száma pedig 5,6 millió darabot tett ki. A növekedést elérő e-kereskedők átlagos bővülése 15 százalékos, a csökkenéssel zárók pedig átlagosan 6százalék-ot veszítettek a forgalmukból 2024-ben.
„A több tízezer magyar e-kereskedő volumenéhez viszonyítva ez a szám még mindig alacsonynak tekinthető, és önmagában is jelzi a nehezedő piaci körülményeket, amit a TEMU és az import kereskedelem utóbbi 1-2 éves térnyerése csak tovább nehezített” – emelte ki Tímár Szabolcs, a PwC kutatásának módszertanáért felelős vezető menedzser.
A legnagyobb online forgalommal rendelkező magyar kereskedők listájának első helyét továbbra is – immár 4. alkalommal – őrzi az Euronics, a második legnagyobb magyar webáruház változatlanul az Aqua, a dobogó harmadik fokára pedig egy év kihagyás után újból az iPon léphetett fel. Utóbbihoz köthető a magyar mezőny legnagyobb éves forgalomnövekedése, míg rendelési állomány terén a Homelux tudott százalékosan a legnagyobbat fejlődni.
nevesít a PwC listája, a TEMU magyar e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását látványosan érzékelteti, hogy a kínai óriás magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy 9 millió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát. A Pwc februárban bemutatott Digitális Kereskedelmi körképe szerint a TEMU tavaly 110 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt.
Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat!
Szerző: Lovas Judit
Címkék: e-toplista, e-kereskedelem, e-lereskedő, PwC Magyarország, webshop, webáruház, online
Kiderült, kik a legnagyobb e-kereskedők Magyarországon
Fotó: clipart.com
A GKID 2015-től publikált éves rangsorokat a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. A céget tavaly felvásárolta a PwC Magyarország, így a 2024-es E-toplista már a cég színeiben jelent meg. Négy kategóriában mutatták be a legsikeresebb piaci szereplőket a PwC budapesti székházában tartott tegnapi rendezvényen.
Mit mutat a piac?
A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta még nem volt példa. Az e-kereskedelem fejlődésének motorját már nem a belföldi és EU-s kereskedők jelentik, hanem a határon túli, import kereskedelem. A PwC mérései szerint 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac 15 százalékos árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, ebből 17 százalékot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni.
Cserjés-Kopándi Ildikó, vezető menedzser, az esemény házigazdája elmondta: míg a kutatás első évében mindössze 1400 webáruház szerepelt a mintában, ez a szám ma több tízezres. „Akik a mostani kiélezett versenyben talpon tudnak maradni, feltétlenül megérdemlik az elismerést, hiszen ők hajtják előre a magyar és régiós e-kereskedelmet.”
Fontos tudni, hogy a PwC E-toplista kutatása csak a magyarországi operációval működő nemzetközi, valamint magyar tulajdonú online kereskedők sokaságát és ezek belföldi online kiskereskedelmi értékesítéséből származó forgalmát veszi figyelembe. A piaci részesedéseket a 2024-es naptári évre vonatkozó, teljesített online rendelésekből származó bruttó forgalom szerint határozták meg. Amelyik kereskedőnél, az online értékesítésből származó forgalom nem transzparens vagy publikusan nem hozzáférhető, ott a nyilvános rangsorba kerülés feltétele volt a PwC által előzetesen becsült forgalmi súly írásban történő hitelesítése adatbekérő kitöltésével és a nevesítéshez való hozzájárulással.
Új listavezető a legnagyobb forgalmú e-kereskedőknél
A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb, magyar operációval rendelkező webáruháza a cseh Alza.hu, mely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. Piacvezető szerepét az is jól mutatja, hogy a top 15-ön belüli legnagyobb éves forgalomnövekedés, valamint a mostani mezőny mindhárom rangsorát tekintve a legnagyobb százalékos és nominális tranzakciónövekedés is az Alzához köthető.A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. Két „újonc” - a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) - először került fel az összesített listára.
A 15 legnagyobb forgalmú Magyarországon működő online kereskedő | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 | alza.hu | 6 | euronics | 11 | Best Byte |
2 | kifli.hu | 7 | Telecom | 12 | Decathlon |
3 | Media Markt | 8 | AQUA | 13 | Libri Bookline |
4 | IKEA | 9 | iPON | 14 | RESSMANN |
5 | TESCO | 10 | pepita.hu | 15 | Auchan |
Látványos növekedések és csökkenések a top 15-nél
A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4 százalékos bővülés az idei listán szereplő kereskedők 2023-as eredményeihez képest. Ezzel az eredménnyel a top 15 súlya a belföldi e-kereskedelmi piacból 29 százalékot tesz ki, a teljesített rendelések tekintetében pedig 34 százalékos növekedést értek el együtt.A top 15-ből tizenegy e-kereskedő forgalma nőtt 2024-ben, átlagosan csaknem 25 százalékkal. Ez 2,5-szerese a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési ütemének, mely a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján 9,7 százalék volt ebben az időszakban.
„A turbulens piaci környezet polarizáltabbá teszi a kereskedők közötti versenyt is, így sok esetben nőtt a szakadék az ugyanazon kategórián belül működő cégek között. Az átlagon felüli növekedések mellett a visszaesések is jelentősebbek voltak a top 15-ben, ugyanis négy e-kereskedő forgalma csökkent 2024-ben, a visszaesés mértéke átlagosan 24 százalék volt” – emelte ki Madar Norbert, a PwC Digital Commerce csapatának vezetője.
De hova lett az eMAG?
A 2024-es E-toplista dobogójáról feltűnően hiányzik az eddigi 9 rangsorból 6-ot vezető eMAG. A román kereskedő – reagálva az import kereskedelem és a TEMU térnyerésére – 2024 első felében jelentősen átalakította és Romániába centralizálta a működését, melynek eredményeképp a magyar operációban dolgozók száma is kevesebb mint felére csökkent. Az átszervezés miatt a 2024-es évre egy átmeneti időszakként tekint a vállalat, így nem kívántak szerepelni a mezőnyben. A PwC forgalmi modellezései alapján az eMAG 2024-es teljesítménye alapján – a piacteres értékesítéseit is figyelembe véve – a top 15 első felében, a dobogó környékén végzett volna.
A 2024-es E-toplista dobogójáról feltűnően hiányzik az eddigi 9 rangsorból 6-ot vezető eMAG. A román kereskedő – reagálva az import kereskedelem és a TEMU térnyerésére – 2024 első felében jelentősen átalakította és Romániába centralizálta a működését, melynek eredményeképp a magyar operációban dolgozók száma is kevesebb mint felére csökkent. Az átszervezés miatt a 2024-es évre egy átmeneti időszakként tekint a vállalat, így nem kívántak szerepelni a mezőnyben. A PwC forgalmi modellezései alapján az eMAG 2024-es teljesítménye alapján – a piacteres értékesítéseit is figyelembe véve – a top 15 első felében, a dobogó környékén végzett volna.
Új termékkategória és legnagyobb növekedés az FMCG rangsorban
A legnagyobb online FMCG kereskedők nevesített mezőnye idén már 12 kereskedőt számlál, a kisállat kategória két képviselője, a Petissimo és a Fressnapf újak a listán. A hazai online FMCG piacot immár harmadik éve magabiztosan a Kifli uralja, sikereihez a magas szintű, gyors, akár aznapi kiszállítás biztosítása is hozzájárult. A 2. helyen végző Tesco 2023-as stagnálását követően 2024-ben ismét látványos, két számjegyű növekedést produkált, és a Rossmann került még fel a dobogóra.Az idei teljes E-toplistát tekintve a legnagyobb online FMCG kereskedők érték el a legnagyobb növekedést, melynek átlagos éves mértéke 25 százalék. Ez a Wolt Marketnél bőven 50 százalék felett alakult, a top 12 FMCG kereskedő összesített online forgalma pedig bruttó 156,4 milliárd forint volt 2024-ben. A teljesített rendelések száma elérte a 7,1 millió darabot, és két szereplőnél a rendelési szám meghaladta az egymilliót, ami egyértelműen mutatja a vásárlási frekvencia növekedésre gyakorolt hatását.
A 12 legnagyobb forgalmú Magyarországon működő online FMCG kereskedő | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 | kifli.hu | 5 | Wolt Market | 9 | Spar |
2 | TESCO | 6 | dm | 10 | iDrinks |
3 | ROSSMANN | 7 | Pelenka.hu | 11 | Petissimo |
4 | Auchan | 8 | foodora | 12 | fressnapf |
Bővült az 5 milliárd feletti magyar e-kereskedők mezőnye
Míg az elmúlt két évben nem lépett be új e-kereskedő az „5 milliárdos” magyar vállalatok táborába, addig 2024-ben 3 új szereplővel – BestByte (5.), Elektrik Store (13.), és Coolmobile (17.) –, valamint egy piactérrel (Fizz.hu) is bővült a lista, ami így már 17 helyezettet számlál. Utóbbi az OTP Csoport 2024-ben indult webáruházához köthető, mely alig féléves publikus működést követően ért fel a magyar mezőny 15. helyére.„A Fizz révén – közvetve – több száz magyar kereskedő is lehetőséghez jut a digitális értékesítés terén, ezért a piactér sikere hozzájárul az egész magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséhez, egyúttal mutatja a bankszektor és a digitális tranzakciós piacok közötti egyre szorosabbá váló kapcsolatot is” – értékelte Nagy Ádám Gusztáv, a PwC digitális tanácsadási területének igazgatója.
A legnagyobb 17 magyar e-kereskedő összesített forgalma 2024-ben 211,2 milliárd forintot, sikeresen teljesített rendeléseik száma pedig 5,6 millió darabot tett ki. A növekedést elérő e-kereskedők átlagos bővülése 15 százalékos, a csökkenéssel zárók pedig átlagosan 6százalék-ot veszítettek a forgalmukból 2024-ben.
„A több tízezer magyar e-kereskedő volumenéhez viszonyítva ez a szám még mindig alacsonynak tekinthető, és önmagában is jelzi a nehezedő piaci körülményeket, amit a TEMU és az import kereskedelem utóbbi 1-2 éves térnyerése csak tovább nehezített” – emelte ki Tímár Szabolcs, a PwC kutatásának módszertanáért felelős vezető menedzser.
A legnagyobb online forgalommal rendelkező magyar kereskedők listájának első helyét továbbra is – immár 4. alkalommal – őrzi az Euronics, a második legnagyobb magyar webáruház változatlanul az Aqua, a dobogó harmadik fokára pedig egy év kihagyás után újból az iPon léphetett fel. Utóbbihoz köthető a magyar mezőny legnagyobb éves forgalomnövekedése, míg rendelési állomány terén a Homelux tudott százalékosan a legnagyobbat fejlődni.
A 17 legnagyobb magyar e-kereskedő | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 | euronics | 7 | Praktiker | 13 | elektrikstore |
2 | AQUA | 8 | PCX | 14 | JátékNet |
3 | iPON | 9 | HOMELUX | 15 | fizz |
4 | pepita.hu | 10 | 220 | 16 | online Márkabolt |
5 | Best Byte | 11 | Pelenka.hu | 17 | COOL MOBILE |
6 | Libri Bookline | 12 | netkazán |
Ismertségben harmadik, rendelési számban első a TEMU
Az E-toplista ismertségi rangsora a legismertebb kereskedőket mutatja be a webáruházak szabadszavas, spontán ismertsége alapján. Ebben a mezőnyben – a tavalyi adatokhoz hasonlóan – ismét harmadik helyet szerzett a TEMU. Bár a forgalmi rangsorban csak belföldi operációval rendelkező e-kereskedőketnevesít a PwC listája, a TEMU magyar e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását látványosan érzékelteti, hogy a kínai óriás magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy 9 millió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát. A Pwc februárban bemutatott Digitális Kereskedelmi körképe szerint a TEMU tavaly 110 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt.
A 10 legismertebb online kereskedő Magyarországon | |||
---|---|---|---|
1 | eMAG | 6 | zooplus |
2 | alza.hu | 7 | bonprix |
3 | TEMU | 8 | pepita.hu |
4 | SHEIN | 9 | Media Markt |
5 | AliExpress | 10 | sinsay |
Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat!
Szerző: Lovas Judit
Címkék: e-toplista, e-kereskedelem, e-lereskedő, PwC Magyarország, webshop, webáruház, online