Megjelent a legfrissebb toplista

Kiderült, kik a legnagyobb e-kereskedők Magyarországon

Fotó: clipart.com
2025. június 20. Kiélezett versenyben kellett tavaly helyt állniuk a belföldi és a magyar weboldallal hazánkra is fókuszáló uniós e-kereskedőknek. Robbant ugyanis az unión kívüli, külföldi webáruházak magyarországi forgalma, tarolt a piacon a TEMU. A PwC tegnap bemutatott E-toplistájából kiderült, kik a legsikeresebb e-kereskedők Magyarországon.

A GKID 2015-től publikált éves rangsorokat a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. A céget tavaly felvásárolta a PwC Magyarország, így a 2024-es E-toplista már a cég színeiben jelent meg. Négy kategóriában mutatták be a legsikeresebb piaci szereplőket a PwC budapesti székházában tartott tegnapi rendezvényen.

Mit mutat a piac?

A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta még nem volt példa. Az e-kereskedelem fejlődésének motorját már nem a belföldi és EU-s kereskedők jelentik, hanem a határon túli, import kereskedelem. A PwC mérései szerint 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac 15 százalékos árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, ebből 17 százalékot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni.

Cserjés-Kopándi Ildikó, vezető menedzser, az esemény házigazdája elmondta: míg a kutatás első évében mindössze 1400 webáruház szerepelt a mintában, ez a szám ma több tízezres. „Akik a mostani kiélezett versenyben talpon tudnak maradni, feltétlenül megérdemlik az elismerést, hiszen ők hajtják előre a magyar és régiós e-kereskedelmet.”
Fontos tudni, hogy a PwC E-toplista kutatása csak a magyarországi operációval működő nemzetközi, valamint magyar tulajdonú online kereskedők sokaságát és ezek belföldi online kiskereskedelmi értékesítéséből származó forgalmát veszi figyelembe. A piaci részesedéseket a 2024-es naptári évre vonatkozó, teljesített online rendelésekből származó bruttó forgalom szerint határozták meg. Amelyik kereskedőnél, az online értékesítésből származó forgalom nem transzparens vagy publikusan nem hozzáférhető, ott a nyilvános rangsorba kerülés feltétele volt a PwC által előzetesen becsült forgalmi súly írásban történő hitelesítése adatbekérő kitöltésével és a nevesítéshez való hozzájárulással.

Új listavezető a legnagyobb forgalmú e-kereskedőknél

A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb, magyar operációval rendelkező webáruháza a cseh Alza.hu, mely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. Piacvezető szerepét az is jól mutatja, hogy a top 15-ön belüli legnagyobb éves forgalomnövekedés, valamint a mostani mezőny mindhárom rangsorát tekintve a legnagyobb százalékos és nominális tranzakciónövekedés is az Alzához köthető.

A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. Két „újonc” - a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) - először került fel az összesített listára. 
 
A 15 legnagyobb forgalmú Magyarországon működő online kereskedő
1alza.hu6euronics11Best Byte
2kifli.hu7Telecom12Decathlon
3Media Markt  8AQUA13Libri Bookline
4IKEA9iPON14RESSMANN
5TESCO10pepita.hu15Auchan

Látványos növekedések és csökkenések a top 15-nél

A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4 százalékos bővülés az idei listán szereplő kereskedők 2023-as eredményeihez képest. Ezzel az eredménnyel a top 15 súlya a belföldi e-kereskedelmi piacból 29 százalékot tesz ki, a teljesített rendelések tekintetében pedig 34 százalékos növekedést értek el együtt.

A top 15-ből tizenegy e-kereskedő forgalma nőtt 2024-ben, átlagosan csaknem 25 százalékkal. Ez 2,5-szerese a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési ütemének, mely a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján 9,7 százalék volt ebben az időszakban.

„A turbulens piaci környezet polarizáltabbá teszi a kereskedők közötti versenyt is, így sok esetben nőtt a szakadék az ugyanazon kategórián belül működő cégek között. Az átlagon felüli növekedések mellett a visszaesések is jelentősebbek voltak a top 15-ben, ugyanis négy e-kereskedő forgalma csökkent 2024-ben, a visszaesés mértéke átlagosan 24 százalék volt” – emelte ki Madar Norbert, a PwC Digital Commerce csapatának vezetője.
De hova lett az eMAG?

A 2024-es E-toplista dobogójáról feltűnően hiányzik az eddigi 9 rangsorból 6-ot vezető eMAG. A román kereskedő – reagálva az import kereskedelem és a TEMU térnyerésére – 2024 első felében jelentősen átalakította és Romániába centralizálta a működését, melynek eredményeképp a magyar operációban dolgozók száma is kevesebb mint felére csökkent. Az átszervezés miatt a 2024-es évre egy átmeneti időszakként tekint a vállalat, így nem kívántak szerepelni a mezőnyben. A PwC forgalmi modellezései alapján az eMAG 2024-es teljesítménye alapján – a piacteres értékesítéseit is figyelembe véve – a top 15 első felében, a dobogó környékén végzett volna.

Új termékkategória és legnagyobb növekedés az FMCG rangsorban

A legnagyobb online FMCG kereskedők nevesített mezőnye idén már 12 kereskedőt számlál, a kisállat kategória két képviselője, a Petissimo és a Fressnapf újak a listán. A hazai online FMCG piacot immár harmadik éve magabiztosan a Kifli uralja, sikereihez a magas szintű, gyors, akár aznapi kiszállítás biztosítása is hozzájárult. A 2. helyen végző Tesco 2023-as stagnálását követően 2024-ben ismét látványos, két számjegyű növekedést produkált, és a Rossmann került még fel a dobogóra.

Az idei teljes E-toplistát tekintve a legnagyobb online FMCG kereskedők érték el a legnagyobb növekedést, melynek átlagos éves mértéke 25 százalék. Ez a Wolt Marketnél bőven 50 százalék felett alakult, a top 12 FMCG kereskedő összesített online forgalma pedig bruttó 156,4 milliárd forint volt 2024-ben. A teljesített rendelések száma elérte a 7,1 millió darabot, és két szereplőnél a rendelési szám meghaladta az egymilliót, ami egyértelműen mutatja a vásárlási frekvencia növekedésre gyakorolt hatását.

A 12 legnagyobb forgalmú Magyarországon működő online FMCG kereskedő
1kifli.hu5Wolt Market9Spar
2TESCO6dm10iDrinks
3ROSSMANN7Pelenka.hu11Petissimo
4Auchan8foodora12fressnapf


 

Bővült az 5 milliárd feletti magyar e-kereskedők mezőnye

Míg az elmúlt két évben nem lépett be új e-kereskedő az „5 milliárdos” magyar vállalatok táborába, addig 2024-ben 3 új szereplővel – BestByte (5.), Elektrik Store (13.), és Coolmobile (17.) –, valamint egy piactérrel (Fizz.hu) is bővült a lista, ami így már 17 helyezettet számlál. Utóbbi az OTP Csoport 2024-ben indult webáruházához köthető, mely alig féléves publikus működést követően ért fel a magyar mezőny 15. helyére.

„A Fizz révén – közvetve – több száz magyar kereskedő is lehetőséghez jut a digitális értékesítés terén, ezért a piactér sikere hozzájárul az egész magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséhez, egyúttal mutatja a bankszektor és a digitális tranzakciós piacok közötti egyre szorosabbá váló kapcsolatot is” – értékelte Nagy Ádám Gusztáv, a PwC digitális tanácsadási területének igazgatója.

A legnagyobb 17 magyar e-kereskedő összesített forgalma 2024-ben 211,2 milliárd forintot, sikeresen teljesített rendeléseik száma pedig 5,6 millió darabot tett ki. A növekedést elérő e-kereskedők átlagos bővülése 15 százalékos, a csökkenéssel zárók pedig átlagosan 6százalék-ot veszítettek a forgalmukból 2024-ben.

 „A több tízezer magyar e-kereskedő volumenéhez viszonyítva ez a szám még mindig alacsonynak tekinthető, és önmagában is jelzi a nehezedő piaci körülményeket, amit a TEMU és az import kereskedelem utóbbi 1-2 éves térnyerése csak tovább nehezített” – emelte ki Tímár Szabolcs, a PwC kutatásának módszertanáért felelős vezető menedzser.

 A legnagyobb online forgalommal rendelkező magyar kereskedők listájának első helyét továbbra is – immár 4. alkalommal – őrzi az Euronics, a második legnagyobb magyar webáruház változatlanul az Aqua, a dobogó harmadik fokára pedig egy év kihagyás után újból az iPon léphetett fel. Utóbbihoz köthető a magyar mezőny legnagyobb éves forgalomnövekedése, míg rendelési állomány terén a Homelux tudott százalékosan a legnagyobbat fejlődni.


A 17 legnagyobb magyar e-kereskedő
1euronics7Praktiker13elektrikstore
2AQUA8PCX14JátékNet
3iPON9HOMELUX15fizz
4pepita.hu1022016online Márkabolt
5Best Byte11Pelenka.hu17COOL MOBILE
6Libri Bookline12netkazán  


Ismertségben harmadik, rendelési számban első a TEMU

Az E-toplista ismertségi rangsora a legismertebb kereskedőket mutatja be a webáruházak szabadszavas, spontán ismertsége alapján. Ebben a mezőnyben – a tavalyi adatokhoz hasonlóan – ismét harmadik helyet szerzett a TEMU. Bár a forgalmi rangsorban csak belföldi operációval rendelkező e-kereskedőket

nevesít a PwC listája, a TEMU magyar e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását látványosan érzékelteti, hogy a kínai óriás magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy 9 millió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát. A Pwc februárban bemutatott Digitális Kereskedelmi körképe szerint a TEMU tavaly 110 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt.

A 10 legismertebb online kereskedő Magyarországon
1eMAG6zooplus
2alza.hu7bonprix
3TEMU8pepita.hu
4SHEIN9Media Markt
5AliExpress10sinsay

Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az 
azénpénzem facebook oldalát
, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat!




Szerző: Lovas Judit
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok