Keserű szájízzel záruló netes akciók
Tegnap volt az Internetes Vásárlás Napja, amit 2011. óta minden évben megrendeztek. Az eseményhez a kezdő évben még szinte minden netes bolt csatlakozott, az idén azért ennél visszafogottabbnak tűnik a kínálat. Több olyan jelzés is érkezett portálunkhoz, amely szerint az akcióra váró vevők keserű szájízzel zárták a napot. Mint ahogy valaki megfogalmazta: nem ártott volna, ha „valóban komolyan gondolják a dolgot a nap szervezői”. Úgy láttuk azért, hogy nem minden kritika volt teljesen jogos, bár elgondolkodtató jelenségek azért akadtak.
Az akció arra is rávilágított számunkra, hogy milyen sokan vannak, akik nem tesznek különbséget a kártyák között. A netes vásárlás napját ugyanis a MasterCard nemzetközi kártyatársaság karolta fel. Több helyen is leírják, hogy az akció a Maestro vagy MC plasztikkal online fizetésre vonatkozik. A Visa kártyával rendelkezők dühe így alaptalan volt. Persze a dologhoz hozzátartozik, hogy akadt olyan webshop is, ahol a plasztik fajtáját egyáltalán nem különböztették meg.
Az egyik bicajos portálon 14 különböző dolgot kellett elfogadottként bejelölni ahhoz, hogy a kedvezményre jogosító kód egyáltalán megjelenjen. Innen kezdve azonban valóban szabaddá vált a pálya. A felületen jelezték a 33 százalékos (ez azért igen attraktív) kedvezményt. Úgy véljük, nem volt tehát igaza annak, aki dühöngött a boltra.Akadt azonban olyan online fehérnemű értékesítő, amely a mi összes tesztünkön is megbukott ilyen szempontból. A honlapon semmi sem jelezte az akciót, de az élelmes vásárlók ezt a kártyás promóciós oldalról is levehették. Hiába volt azonban büszke valaki ezután magára, végül mégsem jutott semmire. Bármilyen termékeket tett ugyanis a kosarába, majd írta be a kuponkódot, a rendszer azt jelezte ki, hogy az érvénytelen. (Kipróbáltuk, valóban így volt.)
Az egyik barkácsáruházra (szerintünk nem alapos okkal) panaszkodtak a vevők. Még ma és holnap is DotcommerceDay-t tart. Három napig érhető el a 15 százalékos kedvezmény. A kivételeket pedig (tény, hogy nem nagyon hangsúlyosan) korrektül leírják. Az akció nem vonatkozik a Most vegye! promócióban és egyéb más akcióban szereplő, sőt a nem kiszállítható termékekre sem. A vásárlás összege pedig nem kerül bele az elszámolható törzsvásárlói forgalomba.
Nem egy olyan üzletről kaptunk jelzést, amely „szuperakcióként” csak a szokásos 10 százalékos netes vásárlási kedvezményt adta. Csalódott tehát, aki további tíz százalékra számított. Az ingyenes kiszállítás ígéretével kapcsolatban is érzékeltünk hasonlót (vagyis: a megadott összeghatár felett a bolt minden esetben díjmentesen szállít). Találtunk olyan boltokat, amelyek tulajdonképpen semmit sem ígértek, de azt persze be is tartották.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: vásárlás, online, akció, webshop, kártya
Kapcsolódó anyagok
- 2016.10.06 - Holnap érdemes böngészni a webshopokat
- 2016.05.26 - Netes vásárlás: gombamód szaporodnak az átvételi pontok
- 2016.02.12 - Valentin napi kiskáté a szerelmes vásárlóknak
- 2015.12.15 - A szaloncukrot is az állam drágítja
- 2015.12.13 - Karácsony: időpontokkal vigyázni!
- 2015.10.31 - Megjöttek a netes szuperakciók
- 2015.10.27 - A szállásfoglalásba is beszállt az OTP
- 2015.10.20 - Különleges módszerrel támadnak a csalók
- 2015.10.01 - Százmilliókat zsákmányoltak a csalók
- 2015.09.29 - Ezekkel vernek át a boltokban
- 2015.09.20 - Átverés a nyugdíjas nyereményakció
- 2015.09.01 - Száguld a netes vásárlás
- 2014.06.11 - Nagyot változik az online vásárlás
További kapcsolódó anyagok