Először alkalmaz a GVH lépcsős bírságot
A GVH megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat maximális sebességű hálózatot ígérő állításával „Most generáció” kampányában. A hatóság több lépcsőben, feltételekkel határozta meg a bírságot, aminek egy részét nem kell majd megfizetnie, ha vállalásainak megfelelően kompenzálja előfizetőit.
A GVH döntése alapján a Magyar Telekom 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányában alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával. A „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csupán egy szűkebb előfizetői kör érhette el. A Hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy a maximális sebesség pusztán egy általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri hálózatán.
A versenyhatóság döntésében először alkalmazott lépcsős, feltételes bírságmeghatározást. Ennek lényege, hogy a vállalkozásnak nem kell megfizetnie az összeg kisebb vagy nagyobb részét, ha a megjelölt határidőig igazolja, hogy vállalásainak megfelelően kompenzálta a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőit.
A többlépcsős bírságolásnál a visszaeső vállalkozásnak mindenképpen be kell fizetnie 100 millió forintot, de ha a fenti vállalások teljesítését idejében és megfelelően igazolja, akkor nem kell megfizetnie a bírság további 100, illetve 150 milliós részletét. Az érintett előfizetőket a Magyar Telekom számlalevélben és SMS-ben tájékoztatja a kompenzációról és annak további részleteiről.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: GVH, bírság, mobil, Telekom, internet
Kártalaníthatja ügyfeleit a Telekom
2020. január 28. FRISSÍTETT A Magyar Telekom 350 millió forintos bírságot kapott, amit azonban csökkenthet a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) először alkalmazott úgynevezett lépcsős, illetve feltételes büntetést.A GVH megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat maximális sebességű hálózatot ígérő állításával „Most generáció” kampányában. A hatóság több lépcsőben, feltételekkel határozta meg a bírságot, aminek egy részét nem kell majd megfizetnie, ha vállalásainak megfelelően kompenzálja előfizetőit.
A GVH döntése alapján a Magyar Telekom 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányában alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával. A „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csupán egy szűkebb előfizetői kör érhette el. A Hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy a maximális sebesség pusztán egy általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri hálózatán.
Határozatlan időtartamra válthatnak extra adatmennyiséggel
A versenyhatóság döntésében először alkalmazott lépcsős, feltételes bírságmeghatározást. Ennek lényege, hogy a vállalkozásnak nem kell megfizetnie az összeg kisebb vagy nagyobb részét, ha a megjelölt határidőig igazolja, hogy vállalásainak megfelelően kompenzálta a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőit.
A Magyar Telekom a cikk megjelenését követően közölte:
a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést azonban nem ismeri el.
A reklámkampány időszakában szerződő ügyfelei esetében a hűségidős szerződéseket 2020. március 1-jével hűségidő nélkülire módosítja, erről az ügyfeleket közvetlenül értesíti.
Ugyanebben a hónapban számukra 3 GB extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen, mely belföldön és EU roaming helyzetben egyaránt leforgalmazható. Amennyiben az előfizető korlátlan adatmennyiséget biztosító csomaggal rendelkezik, a 3 GB extra adatmennyiség az EU roaming helyzetben felhasználható adatmennyiséget növeli. Az extra adatmennyiség bekapcsolásának megtörténtéről az ügyfelek SMS üzenetet kapnak.
A Magyar Telekom vállalásának lényege, hogy határozott időtartamú, hűségnyilatkozattal terhelt szerződését határozatlan időtartamúra módosítja azon vezetékes és mobilinternetes előfizetőivel, akik azt a kifogásolt kampány időszakában, valamint az azt követő két hónapban kötötték. A vállalkozás emellett vállalta, hogy az érintett mobilinternet-előfizetői körnek extra adatmennyiséget is biztosít.a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést azonban nem ismeri el.
A reklámkampány időszakában szerződő ügyfelei esetében a hűségidős szerződéseket 2020. március 1-jével hűségidő nélkülire módosítja, erről az ügyfeleket közvetlenül értesíti.
Ugyanebben a hónapban számukra 3 GB extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen, mely belföldön és EU roaming helyzetben egyaránt leforgalmazható. Amennyiben az előfizető korlátlan adatmennyiséget biztosító csomaggal rendelkezik, a 3 GB extra adatmennyiség az EU roaming helyzetben felhasználható adatmennyiséget növeli. Az extra adatmennyiség bekapcsolásának megtörténtéről az ügyfelek SMS üzenetet kapnak.
A többlépcsős bírságolásnál a visszaeső vállalkozásnak mindenképpen be kell fizetnie 100 millió forintot, de ha a fenti vállalások teljesítését idejében és megfelelően igazolja, akkor nem kell megfizetnie a bírság további 100, illetve 150 milliós részletét. Az érintett előfizetőket a Magyar Telekom számlalevélben és SMS-ben tájékoztatja a kompenzációról és annak további részleteiről.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: GVH, bírság, mobil, Telekom, internet
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.07.28 - Tilos a C-peptid termékek reklámozása
- 2020.05.05 - Túlságosan sietteti a fogyasztókat az Alza?
- 2020.04.01 - Egyelőre nem lehet több pénzt lenyúlni a gyerekektől
- 2020.02.19 - Átverés volt a telekomos ingyenmobil
- 2020.01.17 - Végre léptek a fűtő „csodakütyü” ellen
- 2020.01.10 - Még jobban megbüntették az időseket célzó biztosítót
- 2019.12.21 - Gigabírságot kapott a Vodafone után a Telenor is
- 2019.12.16 - Nagyot ugrott a netes csomagok ára
- 2019.12.14 - Több mint egy milliárd forintos bírságot kapott a Vodafone
- 2019.12.12 - A GVH engedélyezte a Netrisk és a Biztosítás.hu egyesülését
További kapcsolódó anyagok