Kamu kedvezmény miatt kapott bírságot a K&H

2016. május 27. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 9 millió forintra bírságolta a K&H Biztosítót, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „K&H biztostárs utasbiztosítás” népszerűsítésekor. Valójában ugyanis soha nem alkalmazta azt az alapárat, amiből 10 százalékos kedvezményt hirdetett, vagyis kamu volt a kedvezmény.

A K&H Biztosító online díjkalkulátor-felületén, online hirdetéseiben, direkt marketing leveleiben reklámozta biztosítását 2012 júniusától 2016 márciusáig (a 2014. év és a 2015 júniusa és szeptembere közötti időszak kivételével).

A GVH vizsgálata feltárta, hogy a vállalkozás soha nem alkalmazta a kalkulátorban feltüntetett alapárat, az online 10 százalék kedvezmény fiktív volt, azaz nem jelentett valós díjkedvezményt, mivel minden esetben része volt a biztosítás díjának az egyes érintett időszakokban. Az online vásárlók az akciós árat, a nem interneten szerződő fogyasztók pedig más konstrukciókat vehettek igénybe.

A K&H egyéb kereskedelmi kommunikációs eszközein tüntette fel, hogy utasbiztosítási termékét 10 százalékos online kedvezmény mellett értékesíti (pl. „-10%”, „10% online kedvezmény”), azonban a biztosító soha nem alkalmazta a nem kedvezményes biztosítási díjat.

A GVH a 9 millió forintos bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, több típusú reklámeszközön is megjelent, így a fogyasztók széles körét érte el. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a K&H önként módosította kereskedelmi gyakorlatát, bár ezt a versenyfelügyeleti eljárás kései szakában – az előzetes álláspont kézhezvételét követően – tette. Ugyancsak enyhítő körülmény volt, hogy a biztosító részletesen kidolgozott és indokolt kötelezettségvállalási nyilatkozatot terjesztett elő.


Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok