Jönnek a pénzügyekhez értő tanárok

2014. március 4. Saját tantárgyuk keretein belül, de akár önálló tantárgyként is taníthatnak majd pénzügyi, gazdasági ismereteket azok a pedagógusok, akik az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának az OTP Fáy András Alapítvány által támogatott tanár továbbképzésén vesznek részt. A tanárok a képzés során a diákoknak ingyenes pénzügyi és gazdasági tréningeket nyújtó O.K. Központ módszereivel is megismerkednek.

A tavaly elindított pilot program keretein belül tizennégy pedagógus végzett az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának (PPK) az OTP Fáy András Alapítvány által támogatott tanár továbbképzésén, ahol pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási alapismeretek oktatására is felkészítik a pedagógusokat. Ezzel először kerültek be a pénzügyi ismeretek a nem gazdasági végzettségű tanárok továbbképzési rendszerébe. Idén tizennyolcan kezdték meg ezt a képzést, aminek a célja, hogy a korszerű szakmai és módszertani ismeretekkel rendelkező tanárok munkájukkal elősegítsék a fiatal generációk pénzügyi-gazdasági kultúrájának fejlődését. Ez azért is nélkülözhetetlen, mert a Nemzeti Alaptantervben hangsúlyosan szerepel a pénzügyi-gazdasági ismeretek oktatása, leginkább a 11. évfolyam számára az életvitel tantárgy keretein belül.

A továbbképzésnek az OTP Fáy András Alapítvány Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontja (O.K. Központban) is szerves része, hiszen az itt zajló tevékenységgel is megismerkednek a tanárok. Az O.K. Központban – amely a középiskolásoknak nyújt ingyenes pénzügyi és gazdasági tréninget - az oktatás középpontjában a szórakoztatva tanítás áll. A tréningek korosztályokra szabottak, és a fiatalokat pénzügyi szokásaik átgondolásában segítik. (Az O.K. Központról bővebben itt olvashat.) 

A képzésben résztvevő tanárok a múlt heti szakmai napon nemcsak megismerhették az intézmény tevékenységét, egyedi programjait, de a trénerek koordinálásával kipróbálhatták magukat a diákok által kedvelt, interaktív, játékos tréningeken illetve a gyakorlati feladatokban is.

- Számos új megközelítéssel találkozhattunk, és a tréningbemutatókon személyesen is betekintést nyerhettünk az O.K. Központ saját élményű tapasztalatokon alapuló kooperatív és inspiratív tanulási módszertanába. A 21. század pedagógusa számára kiemelten fontos, hogy lépést tartson a fejlődéssel, és a jól bevált, hagyományos tanítási módszereket képes legyen kiegészíteni a megszokottól eltérő, modern, korosztályi sajátosságokhoz igazodó elemekkel – mondta Giczi Imréné, a Budai Középiskola igazgatóhelyettese, aki matematika-fizika szakos tanár.

H. Nagy Anna, az ELTE PPK Oktatási Hivatal vezetője az Azénpénzem.hu-nak elmondta: nagyon fontosnak tartja, hogy a pénzügyi-gazdasági ismereteket és azok oktatását szervezett tanárképzés keretében sajátítsák el a pedagógusok, és ne ad-hoc tanfolyamokon. A képzésnek ugyanis hangsúlyos része a módszertan, hogy az egyes korosztályoknak hogyan tanítsák a pedagógusok a pénzügyeket.


Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok