Budapest Bank: már nem kérdés a kártyás fizetés

Januártól minden kereskedőnek biztosítania kell az elektronikus fizetést

2021. január 5. A kereskedelmi törvény módosítása után január 1-jétől már minden online pénztárgéppel rendelkező kereskedőnek biztosítania kell valamilyen elektronikus fizetési megoldást vásárlói számára. Az MNB statisztikái szerint közel 60 ezer vállalkozás érintett, amelyek számára a legkézenfekvőbb megoldás a már fogyasztók által is megszokott POS terminálok telepítése. A Budapest Bank annak érdekében, hogy ki tudja elégíteni a gyorsan változó kisvállalkozói igényeket, bővítette, és számos új funkcióval látta el bankkártya-elfogadási megoldásait.

A készpénzmentes fizetésnek számos előnye van: a fogyasztók egyre több helyen használhatják bankkártyájukat, a kereskedők növelni tudják a vásárlók számát és elégedettségét, arról nem is beszélve, hogy a pandémiás helyzetben ez az egészségmegőrzés és védekezés egyik legjobb formája is egyben. A legelterjedtebb bankkártya-elfogadási megoldás a POS terminálok használata, amelyekből közel 150 ezer üzemel az országban.

A most életbe lépett jogszabály tökéletesen illeszkedik abba a készpénzmentes és elektronikus fizetést támogató stratégiába, amellyel az elmúlt években a hazai vállalkozások szembesülhettek. A pénztárgépek online NAV bekötése és az online számlabeküldés körének kiterjesztése után már elektronikus fizetés lehetőségét is biztosítani kell a vásárlók számára. A Budapest Bank a megváltozott kisvállalkozói igényekre reagálva új elektronikus szolgáltatásokat is indított, a POS terminálok forgalmazását felgyorsította, és több felhasználóbarát fejlesztéssel állt elő, amelyek megkülönböztetik a piacon:
  • Az eszköz a működéséhez elengedhetetlen mobilinternet eléréséhez minden hazai mobilszolgáltató hálózatára rá tud kapcsolódni, így az esetek döntő többségében az ország bármely pontján, bármilyen helyzetben lehet vele bankkártyát elfogadni.
  • Budapest Bank kisvállalkozói számla esetén a kereskedői online portálon például könnyen lekérdezhető a bankkártyás tranzakciók forgalma, amelyekből ráadásul különböző elemzések, idősoros bontások és kimutatások is készíthetők.

De mi a helyzet a vásárlókkal?

A Budapest Bank adatai szerint a kártyás vásárlások száma és értéke is évről évre dinamikusan növekszik a bank ügyfelei körében, a koronavírus-járvány miatt pedig még inkább megugrott a kártyás fizetések száma az utóbbi hónapokban. Ráadásul a befizetős ATM-ek iránti igény is folyamatosan nő, a bankok sorra vezetik be őket, hogy az ügyfeleik gyorsan és egyszerűen fizethessék be a náluk lévő készpénzt a bankszámlájukra – ez az idei évben például a Budapest Banknál is megtörtént.

Ez is azt mutatja, hogy a bankkártya-használat egyre elterjedtebbé válik a mindennapokban, ami nem meglepő, hiszen egy gyors és biztonságos fizetési eszközről van szó. Az okostelefonok, valamint a mobilfizetés terjedése pedig tovább segítheti a bankkártyás fizetések arányának növekedését, hiszen mostantól már magára a bankkártyára sincs feltétlenül szükség fizetéskor.

„Ehhez azonban arra van szükség, hogy a vásárlók számára rendelkezésre álljon a kártyás fizetés lehetősége a kereskedőknél. Ráadásul a magyarok egyre tudatosabbak, ha készpénzmentes fizetésről van szó, és egyre többen is hagyják el azt a bankkártyás vagy mobilfizetés miatt. Ők vélhetően nem vásárolnak majd olyan kereskedőknél, akiknél nem áll rendelkezésre a kártyás fizetés lehetősége, inkább egy másik üzletben vásárolják meg a szükséges termékeket, szolgáltatásokat. A POS terminálok telepítése tehát akár egy üzlet forgalmára is pozitív hatással lehet, egyúttal pedig a vásárlók elégedettségén is javíthat” – mondta Csajtainé Tószegi Andrea, a Budapest Bank kisvállalkozói termékfejlesztési vezetője.

A cikk megjelenését a Budapest Bank támogatta.

Szerző: Budapest Bank
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok