Itt az első digitális banki ügyintézés

2017. május 30. Már 50 ezer az elektronikusan kezelt ügyféldokumentum az OTP-nél – tudta meg az Azénpénzem.hu a legnagyobb magyar banktól. A pénzintézet nemrég állította munkába minden fiókjában az Európában is különlegesnek számító aláírópadot (képünkön).

A hazai bankszektorban az OTP az első hitelintézet, amely egy speciális digitális aláírópad használatával teszi lehetővé ügyfelei számára az ügyintézés során keletkező dokumentumok elolvasását és aláírását – hangsúlyozták sajtótájékoztatón. Mint elhangzott, ez az eszköz nem csupán hazánkban, de talán Európában is egyedülálló.

A rendszer egy hagyományos kézi aláírásból állít elő egy rendkívül biztonságos elektronikus aláírást, amely megfelel a legszigorúbb jogszabályi követelményeknek is. Az aláírásokat egy szerver kezeli, azokhoz a bank alkalmazottai nem férnek hozzá, és a banki környezetből sem kerülnek ki. A hatályos jogszabályoknak megfelelve minden elektronikusan aláírt dokumentum hiteles példánya az ügyfél bankszámlájához tartozó OTPdirekt internetbanki felületen érhető el.
A mobilcégeknél is megjelentek már az elektronikus aláírást kezelő táblák, de – mint az Azénpénzem.hu tesztje alapján kiderült – ezek használata esetenként (a rögzítés miatt) meglehetősen kényelmetlen. Alkalmaznak hasonlókat a futárszolgálatok is.
A startup cég bevonásával kifejlesztett megoldás gépi tanulást alkalmazó, díjnyertes technológián alapszik, ami egy aláírást több ezer szempont alapján vizsgál meg, és azonnali visszajelzést tud adni a hitelességről. Egy ember nem tud kétszer pontosan ugyanúgy aláírni, de az aláírások dinamikája mégis nagyon jellemző az egyénekre, és az aláírást hitelesítő technológia elsősorban ezeket az egyedi jellemzőket vizsgálja.

Az aláírópad segítségével jelenleg az ügyfelek a saját számlájukat érintő tranzakciókat (befizetés, kifizetés, átutalás), személyi kölcsön igénylését és az internetbanki szerződést intézhetik, de adatmódosító nyilatkozatokhoz sem lesz szükség a továbbiakban papírra. Az aláírópad használatával az ügyintézés gördülékenyebbé válik, hiszen míg ma például egy prémium számlához kapcsolódó 150 oldalas papíralapú dokumentáció összerendezése akár fél órát is igénybe vehet, az eszköz segítségével ez az idő töredékére csökkenhet. Használata emellett kényelmes, hiszen a kijelzőn látható elektronikus dokumentum a számítógépes megjelenítéshez hasonlóan görgethető.

Az aláírópadoknak köszönhetően 3 év alatt több mint 100 millió bizonylatot és több mint 50 millió oldal A4-es papírt nem kell kinyomtatni. Mint megtudtuk: már most 50 ezerre rúg az elektronikusan kezelt ügyféldokumentumok száma. Az OTP összesen 3200 fiókhálózatban dolgozó munkatársa használja ezt az eszközt. Az aláírópad egyébként – többek között biztonsági okokból - csak és kizárólag az OTP infrastruktúrájában működik, így ügyféloldali telepítése nem megoldható.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok