Itt a bizonyíték, mennyire nézi ügyfelei érdekét az ügynök

2019. szeptember 25. A Brokernet utódcégét, a Quantist már nem először sújtotta jelentős bírsággal a felügyeleti hatóság. Most 50 millió forintot kell fizetniük azért, mert ügyfeleik helyett saját tulajdonosi érdekeiket szolgálták.

Két éve 52,5 millió forint bírságot szabott ki a Quantis Consultingra (volt Brokernet) a jegybank, mert arra beszélte rá az ügyfeleit, hogy szüntessék meg régi életbiztosításukat, és kössenek helyette újat. Az ügyfeleket emiatt kár érte, a cég viszont szépen keresett.  Most újabb 50 millió forintra büntette a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a céget.

Mint frissen közzétett határozatában az MNB jelezte: „többes ügynök biztosításközvetítő jutalékrendszerével előnyben részesítette a tulajdonosi körben átfedéseket mutató Novis Biztosító termékeit, és belső szabályzatai sem tárták fel és kezelték megfelelően az érdekkonfliktust”. Az ügy előzménye, hogy idén májusban a felügyeleti hatóság ideiglenesen megtiltotta, Quantisnak, hogy a szlovákiai Novis Biztosító termékeit értékesítse. Ezt megelőzően tulajdonképpen magukat a termékeket is betiltották (először ideiglenesen, majd visszavonásig).

Az MNB mostani kötelezéseinek végrehajtásáig – fenntartva korábbi végzésében foglalt döntését – továbbra is megtiltja a biztosításközvetítőnek, hogy forgalmazza a tulajdonosi körébe tartozó biztosító befektetési termékeit. A jegybank elvárja például, hogy az ügynökcég egyértelműen, közérthetően jelezze ügyfeleinek, hogy az általa közvetített termékre annak biztosítója vállal-e tőke-, illetve hozamgaranciát. Ugyancsak szükséges – tudatta közleményében az MNB –, hogy a Quantis által az életbiztosítási szerződés előtt kötelezően átadandó termékismertető dokumentum megfeleljen a jogszabályi előírásoknak. A biztosításközvetítőnek 90 napon belül kell írásbeli tájékoztatást adnia a kötelezések végrehajtásáról.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok