Ismét gyerekeket célzó reklámra csapott le a GVH
2020. február 9. Már nem először bírságolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azért, mert a gyógyszergyár multivitaminját kifejezetten a gyerekeket célozva igyekezett eladni. A Béres a készítményekhez világító tollat, intelligens gyurmát kínált ajándékként.A GVH korábban hétmillió forintos bírsággal sújtotta a Bayer Hungária Kft.-t a gyerekeket célzó reklámja miatt. A társaság Supradyn Kids multivitamin készítményének egyes reklámjaiban közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat. SpongyaBobos kulacsot, varázstörülközőt, valamint világító jojót ajánlott multivitaminja mellé csomagolva televíziós hirdetéseiben és a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetéseiben.
Most a versenyhatóság azt állapította meg, hogy a Béres Gyógyszergyár Zrt. szólította meg közvetlenül, jogsértő módon a gyermekkorúakat az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban. A GVH 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.
A probléma az volt, hogy a Béres gyermekeknek szánt „Actival Kid Gumivitamin” étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A szabályozás alapján pedig tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.
A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését, és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit a hatóság a bírságot csökkentő tényezőként vett figyelembe. Azt is kedvezően értékelték, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: GVH, reklám, bírság, gyógyszer, gyerekek, vitamin
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.07.28 - Tilos a C-peptid termékek reklámozása
- 2020.07.23 - Ötvenmilliós bírságot ért a Marslakócskák reklámja
- 2020.07.20 - Többmilliós bírság Berki Renátára bujtatott reklám miatt
- 2020.05.05 - Túlságosan sietteti a fogyasztókat az Alza?
- 2020.04.01 - Egyelőre nem lehet több pénzt lenyúlni a gyerekektől
- 2019.11.29 - Bírsággal díjazták a gyógyszercég gyerekeket célzó reklámját
További kapcsolódó anyagok