Ismét gyerekeket célzó reklámra csapott le a GVH

2020. február 9. Már nem először bírságolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azért, mert a gyógyszergyár multivitaminját kifejezetten a gyerekeket célozva igyekezett eladni. A Béres a készítményekhez világító tollat, intelligens gyurmát kínált ajándékként.

A GVH korábban hétmillió forintos bírsággal sújtotta a Bayer Hungária Kft.-t a gyerekeket célzó reklámja miatt. A társaság Supradyn Kids multivitamin készítményének egyes reklámjaiban közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat. SpongyaBobos kulacsot, varázstörülközőt, valamint világító jojót ajánlott multivitaminja mellé csomagolva televíziós hirdetéseiben és a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetéseiben.

Most a versenyhatóság azt állapította meg, hogy a Béres Gyógyszergyár Zrt. szólította meg közvetlenül, jogsértő módon a gyermekkorúakat az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban. A GVH 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.

A probléma az volt, hogy a Béres gyermekeknek szánt „Actival Kid Gumivitamin” étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A szabályozás alapján pedig tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését, és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit a hatóság a bírságot csökkentő tényezőként vett figyelembe. Azt is kedvezően értékelték, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok