Így újít a Vienna Life Biztosító

2016. május 31. A csoportos után az egyéni egészségbiztosítási piacra is belép a Vienna Life Biztosító, ősszel pedig lecseréli a teljes megtakarítási termékpalettáját. A biztosító idén triplázná a 2015-ös 123 millió forintos nyereségét – derült ki a társaság mai sajtótájékoztatóján.

A két éve lezajlott tulajdonosváltás óta dinamikusan növekszik a Vienna Life Biztosító. A társaság 9 év után lett nyereséges 2015-ben, működése során először fizet a profit után adót, és fizet osztalékot – mondta Vadas-Földvári Anett vezérigazgató a cég mai sajtótájékoztatóján. A biztosító a teljes díjbevételét idén 5 százalékkal 15,1 milliárd forintra kívánja növelni a tavalyi 14,35 milliárd után. Ezzel párhuzamosan a 2015-ös 123 millió forintos adózás előtti eredményt megtripláznák, 363 millió forintra emelnék.

Így csökken az életbiztosítások díja

Jelenleg legfeljebb a havi díj 14-szerese, azaz az éves díj 116 százaléka fizethető ki maximális jutalékként az üzletkötőknek az életbiztosítások esetében – mondta Bunghardt Csaba, a Vienna Life Biztosító igazgatóságának tagja kérdésünkre. Ez 2018-ra 108 százalékra, 2020-ra 100 százalékra csökken majd a jogszabályok szerint. Ugyanakkor egyéb korlátok belépése miatt várhatóan már jövőre 100 százalék alá csökkenhet az átlagos jutalékszint. A szabályozás megnehezíti majd a biztosítók helyzetét, ugyanakkor az ügyfelek nyerni fognak rajta. 
Miközben tavaly az életbiztosítási piac 2,6 százalékkal csökkent, a Vienna Life Biztosító teljes díjbevétele 15 százalékkal növekedett, és 2016-ban is 2-3 százalékos bővüléssel számolnak a piac néhány százalékos csökkenése mellett. Ennek érdekében ősszel a biztosító megújítja a teljes megtakarítási termékpalettáját, ezzel is reagálva a szabályozási környezet változására. A biztosító folyamatosan bővíti a befektetési termékei mögött elérhető eszközalapok kínálatát, így az egyik meghatározó független hazai private banking szolgáltatóval közösen bevezeti az SPB Private eszközalapot, amely stabilan a magyar állampapírok hozamai feletti eredmény elérésére törekszik. A biztosítónál 34 ezer ügyfélnek van élet-, illetve nyugdíjbiztosítása, az átlagos éves biztosítási díj pedig 300 ezer forint körül alakul.

A biztosító 2016 első negyedévében a folyamatos díjas termékeiből a tavalyinál 3 százalékkal több, 2,65 milliárd forintos díjbevételt ért el. A csoportos biztosítási állományából származó díjbevétele 25 százalékot emelkedett az év első három hónapjában, ami főként az egészségbiztosításoknak köszönhető. A nagy értékű képalkotó diagnosztikai eljárásokhoz soron kívüli hozzájutást kínáló Várólista biztosítást, illetve a rettegett betegségek kialakulása esetén fedezetet nyújtó Védőháló biztosítást már több mint 150 ezer biztosítottra kötötték meg a hazai cégek és egyéb szervezetek. A biztosító számára éppen az egészségbiztosítások jelentik az egyik fő stratégiai irányt, ezért a társaság belép az egyéni egészségbiztosítási piacra.

Ugyancsak kiugró mértékben, 24 százalékkal emelkedett az évente mintegy 100 ezer ügyfél által megkötött utasbiztosítások díjbevétele is, amely így az idei első negyedévben elérte a 191 millió forintot – hangsúlyozta a vezérigazgató. A családok ugyanis többet utaznak, és nőtt a kötési arány is. Az utasbiztosítási piacon a társaság a harmadik helyet célozza már rövid távon is. Idén az utasbiztosítások esetén a termékfejlesztés és a kimondottan a magyar utazási igényekre szabott innováció, illetve az év jelentős sport- és kulturális eseményeihez kapcsolódó speciális módozatok létrehozása kap hangsúlyt. Folyamatosan követik az ügyféligényeket. Így például ennek köszönhető, hogy decembertől terrortámadás esetén egymillió forintig nyújtanak egészségügyi szolgáltatást, vagy segítséget nyújtanak a hazajutásban, ha a nyaralás környékén baj van. A biztosító idén nyáron is elérhetővé teszi a tavaly bevezetett Tengerpart utasbiztosítást. (Itt a tengerparti, nem profi sportok zöme is biztosítási eseménynek számít. ) Ennél a terméknél a kötések egyharmadát már online várja a biztosító.
 

Akcióra jönnek az ügyfelek


Ugyanakkor idén az első negyedévben az egyszeri díjas megtakarítási termékek értékesítése annyira visszaesett a nagyon alacsony hozamkörnyezet következtében, hogy összességében 7 százalékkal csökkent a teljes díjbevétel a tavalyi első negyedévhez képest. Ezt a biztosító egy április 15-én elindított tavaszi akciós kampánnyal kívánta ellensúlyozni. A június 15-ig tartó kampány keretében új ügyfeleknek 1 százalékot, régi, rendszeres díjas biztosítással rendelkező ügyfeleknek pedig 3 százalékot ír jóvá a biztosító, ha új, egyszeri díjas biztosítást kötnek. Az első 6 hét folyamán közel 800 millió forint új egyszeri díj érkezett be a társasághoz, így ennek is köszönhetően a biztosító várható teljes díjbevétele az idei év első öt hónapjában – a május 30-i tényadatok alapján – eléri az 5,92 milliárd forintot, ami egy százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakához képest. Az adózás előtti eredmény pedig az első három hónapban 85 millió forintra bővült a tavalyi első negyedéves 20 millió forintról.


Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok