Így trükközött az Aegon az életbiztosításoknál
2017. március 27. Megnéztük, pontosan miért szabott ki összesen 45 millió forintos bírságot a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az Aegon biztosítóra. Az erről kiadott közlemény ugyanis csak meglehetős általánosságokat tartalmazott.Az MNB tudatta, hogy 30 millió forint felügyeleti és 15 milliós fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Aegon biztosítóra a „társaság működését érintő nem megfelelő eljárások, a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt.” Bár a fogyasztóvédelmi bírság az alacsonyabb, a határozat alapján látszik, hogy az Aegon néhány terméke nem kis bosszúságot okozhatott az ügyfeleknek.
A Prémium, a Prestige, a Relax és a Tempo Nyugdíjbiztosítás, továbbá a Viva Életbiztosítás szerződési feltételei között szerepeltették, hogy a kifizetéshez előírhatják a biztosítási kötvény visszaszolgáltatását. Ugyanezeknél a termékeknél nem határozták meg az egyoldalúan módosítható költségek emelését megalapozó alapos okokat, illetve körülményeket. Gond volt még, hogy a nyugdíjbiztosítások szerződési feltételeiből nem derült ki igazán világosan, milyen esetben kell visszafizetni az igényelt adókedvezményt.
Mintha a lakásbiztosításokhoz kapcsolt életbiztosítás is több sebből vérezne. Az MNB ugyanis határozatában előírta: pontosan rögzítse az ügyfelet rendkívüli felmondása esetén megillető valamennyi jogot, és határozza meg, hogy milyen jogcímen és mekkora költséget tart vissza, ha a szerződő a szerződést 30 napon belül felmondja. Felszólították a biztosítót arra is, hogy küszöbölje ki azokat a passzusokat, amelyek alapján kibújhat a fizetési kötelezettség alól. Az Aegonnak azt a rendelkezést is törölnie kell, amely lehetővé teszi a számára, hogy az életbiztosítást a forduló előtt 30 nappal felmondja.
A felügyeleti hatóság kiemelte, hogy a biztosító a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb), életbiztosítási és lakásbiztosítási termékeit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási s ellenőrzési rendszerei sem feleltek meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.
A társaság több esetben megszegte az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó előírásokat is. Például késedelmesen adta meg ügyfeleinek az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, s a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan teljesítette. A kgfb-szerződéseknél jelentős arányban mulasztotta el vagy teljesítette határidőn túl tájékoztatási kötelezettségét, például a bonus-malus besoroláshoz szükséges adatok megállapításakor, a díjhátralékos ügyfelek felszólításakor, a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnésekor s a kártérítési igények intézésekor.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: biztosítás, életbiztosítás, nyugdíjbiztosítás, MNB, bírság, Aegon
Kapcsolódó anyagok
- 2017.06.28 - Júliustól már az Aegonhoz kerülnek a régi MKB-sok
- 2017.05.29 - Hiányosan tájékoztat az Union Biztosító: bírság lett belőle
- 2017.05.18 - Átverte az ügyfeleket a QUANTIS, súlyos bírságot kapott
- 2017.05.15 - 32 milliós bírságot kapott a Groupama Biztosító
- 2017.05.10 - Több sebből véreznek a Raiffeisen alapjai?
- 2017.04.19 - Pénzügyi tanácsok két további vidéki városban is
- 2017.04.05 - Egyre népszerűbb a nyugdíjbiztosítás
- 2017.03.31 - Az Aegonhoz kerülnek a régi MKB-s ügyfelek
- 2017.03.23 - Túlhitelezte ügyfeleit a Cofidis
- 2017.03.21 - Lecsap a jegybank a lakáshitellel ügynökölőkre
- 2017.03.20 - Eddig tartott a quaestrás piramisjáték?
- 2017.03.09 - Jöhet a fogyasztóbarát lakáshitel
- 2017.03.03 - Ezeket sózták a befektetőkre
További kapcsolódó anyagok