Így trükköznek a leárazásokkal a boltosok

2022. június 13. Az elmúlt hetekben új akciós ösvényeket tapostak ki maguknak a boltosok – állapította meg a Blokkk.com. A szakportál csokorba szedte a most alkalmazott megoldásokat.

Május 28-ától új világ köszöntött a boltosokra és persze a vevőkre is. Az új szabályok – többek között – a termékek fogyasztóknak (a magánszemély vevők) meghirdetett akciós árainak, leértékeléseinek és árkedvezményeinek kereskedelemi kommunikációjára, valamint az akciós árak feltüntetésére vonatkoznak. Már nem elég csak az akciót kiírni, fel kell tüntetni az előző 30 nap legalacsonyabb árát is.

A Blokkk.com a rendelkezés hatályba lépése előtt (amikor azonban a csütörtöki fordulónap miatt az akciós újságok már átnyúltak az új rendszerbe) kigyűjtött néhány kereskedői trükköt. Most újra megvizsgálták a helyzetet, és persze további fifikákra bukkantak. 
Az akciós kényszer a Blokkk.com szerint nagy, pénz viszont egyre kevesebb jut rá, hiszen leárazáskor a boltos lemond bevétele egy részéről. Az extraprofit adó pedig ebbe a kasszába alaposan belecsíp.
A boltosok – állapította meg a szakportál – az elmúlt hetekben új akciós ösvényeket tapostak ki maguknak. Az egyik az ajándékozás. Ilyen például, ha a vevő meghatározott összeg felett vásárol, akkor egyszerűen kap egy ajándék terméket, ami lehet bármi más. Ennek nyilvánvalóan nem kell feltüntetni az árát, hiszen végül nem áraztak le semmit, csak megjutalmazták a vásárlót.

A „kettőt fizet, hármat kap" esetén a kedvezmény könnyen ki is számítható. Ha például 50 forintos termékből így vesz valaki hármat, akkor nem 150 forintot fizet, hanem csak 100 forintot, és megtakarít 50 forintot, darabja pedig az akció révén 33,3 forintba került. Persze, lehet csavarni tovább a történetet, hiszen a harmadik terméket ajándék címén kaphatja a vásárló.

Van olyan is, hogy a legolcsóbb ingyen van, négy különféle, de csokorba fogott termékből választva. Ennél szebben csengő reklám nem nagyon van a boltos világban, amikor valamiért nem kell fizetni. Akad olyan reklám is, hogy a gyártó honlapján lehet regisztrálni a vásárlás után pénzvisszatérítésért. Van, aki azt tünteti fel, hogy az adott portéka ára mióta nem változott – a napról-napra emelkedő árak közepette ennek is lehet reklámértéke. És találkoztak 1 százalékos árengedmény feltüntetésével is (egy ezrest lehetett vele megspórolni).

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok