Egyre többen rendelnek az okostelefonos applikáción keresztül
2017. december 7.
Decemberben jelentősen megugrik az igény a taxizásra, így lehetnek olyan időszakok, amikor Budapesten lehetetlen szabad autót kapni. Az okostelefonos applikációk segítségével gyorsabban taxihoz juthatunk, nem véletlen, hogy egyre többen használják a rendeléshez. A nagyobb taxitársaságok többségénél már 20-30 százalék az arányuk.
A taxis társaságok évtizedes tapasztalata, hogy a novemberi-decemberi időszakban jelentősen megugrik a forgalom. Az általunk megkérdezett legnagyobb cégeknél egyöntetűen a rendelések 25-30 százalékos növekedéséről számoltak be. Ugyanakkor a City Taxinál elmondták, hogy a hívások száma szerint időnként akár tízszeres igény is jelentkezhet. (Ebben persze benne vannak az utasok által megszakított vagy újraindított hívások is.)
December első hetétől egész Budapest egy nagy dugóvá alakul, lassul a mozgás, nő az egy fuvarra jutó idő, emiatt 25-40 százalékkal is csökkenhet a teljesített fuvarok száma – mondta portálunknak Dudás Zoltán, a havi 300 ezerhez közelítő megrendelést lebonyolító Főtaxi taxisüzletág igazgatója. Ugyanannyi fuvar teljesítéséhez így a normál napi 8-10 órás munka helyett már 12-14 órát dolgoznak a sofőrök, akik a január—februári jóval kisebb forgalom idején pihenik majd ki az ünnepek előtti hajtást.
Jelentősen megemelik a forgalmat az ilyenkor szokásos céges karácsonyi rendezvények is. Év közben is vannak olyan események, amelyek a teljesítőképesség határára sodorják a taxis társaságokat. Ilyen a Sziget Fesztivál, a Forma-1 vagy akár a szilveszter. Problémát jelent még az egyidőben tucatnyi vagy akár százas nagyságrendben tartott karácsonyi partik kiszolgálása – várhatóan december 8. és 15. hete is ilyen lesz; akkor szinte lehetetlen lesz taxihoz jutni – hangsúlyozta Bősz Péter, a City Taxi marketing vezetője.
További növeli az igényeket, hogy sokan jönnek fel Budapestre karácsonyi ajándékokat vásárolni, és visszafelé a csomagokkal már taxival utaznak a vonat- vagy buszállomásra. A karácsonyi vásárok és az év utolsó két hónapjában megnövekedett turistaforgalom is növeli az igényeket – sorolta tovább az okokat Oravecz Nándor, a Budapest Taxi ügyvezetője. Hozzátette: a helyzetet most nehezíti, hogy 2018. január 1-jétől csak Euro 4-es motorral felszerelt gépkocsikkal lehet taxizni, ami 1000-1200 autó lecserélését jelenti. Tehát a taxirendelet ideiglenesen mesterséges csökkenést idézett elő a gépjárművek számában.
Az októbertől a Taxi 2000-t magába olvasztó 6x6 Taxinál normál esetben már 8-12 perces a kiszállási idő – mondta portálunknak Fárbás Tibor üzletág-igazgató. Hozzátette: felhívják az utasok figyelmét, hogy megnő a várakozási idő, ha telefonon rendelnek. Aki ugyanis appon keresztül rendel, megspórolja az operátornál várakozási időt.
A City Taxinál az appos rendelés minimális előnyt biztosít, főleg, ha az utas is figyeli az autó érkezését. Ugyanakkor a megrendelőnek a teljesítés biztonságát adja, mert láthatja, hogy hol jár a rendelési címre delegált taxija. A kiszállási idő nagyon változó, lehet 2 perc, de csúcsidőben akár 20 perc is.
A Budapest Taxinál az úgynevezett „néma címkiadó automata” nem tesz különbséget aközött, hogy a rendelés telefonon vagy appon keresztül érkezik. Igaz, itt a legalacsonyabb, 10 százalék körüli az appos rendelések aránya. Ugyanakkor az ügyvezető hangsúlyozta: náluk 70 százalékos a céges megrendelések aránya. Az appot használók elsősorban a mobiltelefonon élő fiatalok és a menedzserek, illetve azok a céges partnerek, akik már a tárgyalások vége előtt megrendelik maguknak a taxit.
A Főtaxinál 4 éve vezették be az applikáción keresztül történő rendelést, de a felfutása 1,5 éve kezdődött. Mára már 30 százalékra tehető az aránya, ami folyamatosan emelkedik. A külföldiek körében is nagyon népszerű, hiszen ennek segítségével könnyen áthidalják a nyelvi akadályokat. Így a nagy nemzetközi rendezvények (pl. nyáron a FINA idején) is jelentősen megugrott a használók aránya. Nagy előnye, hogy az utas látja, hogy van-e közelben taxi, ami lerövidíti a kiállási időt.
A 6x6 Taxinál már a rendelések 15-20 százaléka, havi 25-30 ezer érkezik appon keresztül, és folyamatosan emelkedik. Az összes rendelés az 6x6 Taxiba olvasztott társaságokkal együtt havi 140-150 ezer körül alakul.
A taxisok kiszámolták, hogy a fuvaridő 30 százalékát várakozással töltik. Ha nem kellene annyit várniuk, akkor lehet, hogy még napi 1-2 plusz fuvart is tudnának vállalni. Igaz, hogy a várakozásért fizet az utas - előrendelt taxinál a pontos időponttól ketyeg az óra, az azonnali rendelésnél a tizedik perctől kezd számolni -, ez azonban az időszakos taxihiányon nem segít.
Kövesd az appon!
Az applikáció mutatja, hol jár a taxi, így látjuk, amikor érkezik, és várakozás nélkül indulhatunk.
Pontos címet adj!
Ha a cím nem stimmel, az újabb ügyintézést generál, ami lassítja az utazás megkezdését, tovább terheli a rendszert.
Ha telefonon rendelsz, ne tedd le, ha várni kell!
A rendszer sorrendben kapcsolja a hívásokat. Ha néhány percenként leteszed, és újra hívod, vagy másik társaságot hívsz (ahol szintén nagy a zsúfoltság), mindig a sor végére kerülsz. Ugyanakkor a hívásod egy ideig beragad a rendszerbe, így fölöslegesen foglalja a helyet, üresen csöng ki.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: taxi, Főtaxi, City Taxi, 6x6 Taxi, Budapest Taxi, taxisrendelet, applikáció, taxirendelés
Így juthat könnyebben taxihoz
A taxis társaságok évtizedes tapasztalata, hogy a novemberi-decemberi időszakban jelentősen megugrik a forgalom. Az általunk megkérdezett legnagyobb cégeknél egyöntetűen a rendelések 25-30 százalékos növekedéséről számoltak be. Ugyanakkor a City Taxinál elmondták, hogy a hívások száma szerint időnként akár tízszeres igény is jelentkezhet. (Ebben persze benne vannak az utasok által megszakított vagy újraindított hívások is.)
Ezért nehéz decemberben taxihoz jutni
A hideg beköszöntével és a nehezebben járható utak miatt egyre többen teszik le a saját autójukat, és használnak inkább taxit a közlekedéshez. Közben a cégek közül is egyre többen döntenek úgy, hogy nem tartanak fenn saját flottát, hanem inkább taxit használnak. Már csak azért is, mert így könnyebben eljuthatnak a céljukhoz, hiszen a taxik a buszsávban gyorsabban haladnak, mint a többi autó.December első hetétől egész Budapest egy nagy dugóvá alakul, lassul a mozgás, nő az egy fuvarra jutó idő, emiatt 25-40 százalékkal is csökkenhet a teljesített fuvarok száma – mondta portálunknak Dudás Zoltán, a havi 300 ezerhez közelítő megrendelést lebonyolító Főtaxi taxisüzletág igazgatója. Ugyanannyi fuvar teljesítéséhez így a normál napi 8-10 órás munka helyett már 12-14 órát dolgoznak a sofőrök, akik a január—februári jóval kisebb forgalom idején pihenik majd ki az ünnepek előtti hajtást.
Jelentősen megemelik a forgalmat az ilyenkor szokásos céges karácsonyi rendezvények is. Év közben is vannak olyan események, amelyek a teljesítőképesség határára sodorják a taxis társaságokat. Ilyen a Sziget Fesztivál, a Forma-1 vagy akár a szilveszter. Problémát jelent még az egyidőben tucatnyi vagy akár százas nagyságrendben tartott karácsonyi partik kiszolgálása – várhatóan december 8. és 15. hete is ilyen lesz; akkor szinte lehetetlen lesz taxihoz jutni – hangsúlyozta Bősz Péter, a City Taxi marketing vezetője.
További növeli az igényeket, hogy sokan jönnek fel Budapestre karácsonyi ajándékokat vásárolni, és visszafelé a csomagokkal már taxival utaznak a vonat- vagy buszállomásra. A karácsonyi vásárok és az év utolsó két hónapjában megnövekedett turistaforgalom is növeli az igényeket – sorolta tovább az okokat Oravecz Nándor, a Budapest Taxi ügyvezetője. Hozzátette: a helyzetet most nehezíti, hogy 2018. január 1-jétől csak Euro 4-es motorral felszerelt gépkocsikkal lehet taxizni, ami 1000-1200 autó lecserélését jelenti. Tehát a taxirendelet ideiglenesen mesterséges csökkenést idézett elő a gépjárművek számában.
Appra fel!
Vannak tehát időpontok, amikor csak nagyon hosszas várakozás mellett lehet telefonon taxit rendelni, ha éppen a hirtelen leterheltség miatt nem lehetetlen. Éppen ezért egyre több társaság ajánlja az utasoknak az okostelefonos applikációt a rendeléshez. Van, ahol kifejezetten ígérnek is rövidebb kiállási időt. A Főtaxinál például az applikációs rendelések előnyt élveznek a címkiadáskor, ami azt jelenti, hogy míg a telefonos rendelésnél átlagos forgalom esetén 8-10 perc alatt ér ki az autó a címre, addig ha applikáción keresztül rendel az utas, átlagosan 5-6 perc alatt – hangsúlyozta Dudás Zoltán.Az októbertől a Taxi 2000-t magába olvasztó 6x6 Taxinál normál esetben már 8-12 perces a kiszállási idő – mondta portálunknak Fárbás Tibor üzletág-igazgató. Hozzátette: felhívják az utasok figyelmét, hogy megnő a várakozási idő, ha telefonon rendelnek. Aki ugyanis appon keresztül rendel, megspórolja az operátornál várakozási időt.
A City Taxinál az appos rendelés minimális előnyt biztosít, főleg, ha az utas is figyeli az autó érkezését. Ugyanakkor a megrendelőnek a teljesítés biztonságát adja, mert láthatja, hogy hol jár a rendelési címre delegált taxija. A kiszállási idő nagyon változó, lehet 2 perc, de csúcsidőben akár 20 perc is.
A Budapest Taxinál az úgynevezett „néma címkiadó automata” nem tesz különbséget aközött, hogy a rendelés telefonon vagy appon keresztül érkezik. Igaz, itt a legalacsonyabb, 10 százalék körüli az appos rendelések aránya. Ugyanakkor az ügyvezető hangsúlyozta: náluk 70 százalékos a céges megrendelések aránya. Az appot használók elsősorban a mobiltelefonon élő fiatalok és a menedzserek, illetve azok a céges partnerek, akik már a tárgyalások vége előtt megrendelik maguknak a taxit.
Így győz az okostelefon
Ugyanakkor a City Taxinál a rendelések 25 százaléka már az applikáción keresztül történik, és számuk havi 2-3 ezerrel nő. A City Taxi által havonta közvetített utak száma körülbelül 140 ezer, míg Budapesten a fuvarközvetítőkön keresztül kb. 700- 800 ezer megrendelés jut el a taxisokhoz.A Főtaxinál 4 éve vezették be az applikáción keresztül történő rendelést, de a felfutása 1,5 éve kezdődött. Mára már 30 százalékra tehető az aránya, ami folyamatosan emelkedik. A külföldiek körében is nagyon népszerű, hiszen ennek segítségével könnyen áthidalják a nyelvi akadályokat. Így a nagy nemzetközi rendezvények (pl. nyáron a FINA idején) is jelentősen megugrott a használók aránya. Nagy előnye, hogy az utas látja, hogy van-e közelben taxi, ami lerövidíti a kiállási időt.
A 6x6 Taxinál már a rendelések 15-20 százaléka, havi 25-30 ezer érkezik appon keresztül, és folyamatosan emelkedik. Az összes rendelés az 6x6 Taxiba olvasztott társaságokkal együtt havi 140-150 ezer körül alakul.
Kevés a taxi? Az utas így segíthet magán és másokon
Ne várakoztasd a taxit!A taxisok kiszámolták, hogy a fuvaridő 30 százalékát várakozással töltik. Ha nem kellene annyit várniuk, akkor lehet, hogy még napi 1-2 plusz fuvart is tudnának vállalni. Igaz, hogy a várakozásért fizet az utas - előrendelt taxinál a pontos időponttól ketyeg az óra, az azonnali rendelésnél a tizedik perctől kezd számolni -, ez azonban az időszakos taxihiányon nem segít.
Kövesd az appon!
Az applikáció mutatja, hol jár a taxi, így látjuk, amikor érkezik, és várakozás nélkül indulhatunk.
Pontos címet adj!
Ha a cím nem stimmel, az újabb ügyintézést generál, ami lassítja az utazás megkezdését, tovább terheli a rendszert.
Ha telefonon rendelsz, ne tedd le, ha várni kell!
A rendszer sorrendben kapcsolja a hívásokat. Ha néhány percenként leteszed, és újra hívod, vagy másik társaságot hívsz (ahol szintén nagy a zsúfoltság), mindig a sor végére kerülsz. Ugyanakkor a hívásod egy ideig beragad a rendszerbe, így fölöslegesen foglalja a helyet, üresen csöng ki.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: taxi, Főtaxi, City Taxi, 6x6 Taxi, Budapest Taxi, taxisrendelet, applikáció, taxirendelés