Sokan követik el a hibát, így eláztatják a szomszédot

Így fizet gyorsabban a biztosító

2020. június 12. A Posta Biztosító három éve az elsők között indult el a digitális kárrendezéssel, de a szolgáltatás igazi áttörését a koronavírus-járvány hozta el. Az elmúlt hónapokban a lakáskárok felmérése már 70 százalékban videós kárrendezéssel történt. A legtöbbet a karantén idején csőtörés és leáztatás okozta. A szakértő szerint nem csak akkor kell óvatosan kezelni a vízcsapot, amikor otthon vagyunk, hanem mindenképp el kellene zárni a vízvezeték főcsapját, ha hosszabb időre elutazunk.

A koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozás következtében otthoni karanténban ragadt az ország lakosságának döntő része, ami jelentősen gyorsította az átállást a digitális szolgáltatásokra. Azok is rákényszerültek a használatukra, akik eddig idegenkedtek tőlük, így – jó esetben – a pozitív élmények hatására a jövőben nagyobb kedvvel használhatják őket.

A Posta Biztosító három éve az elsők között indult el a PostaÉdesOtthon lakásbiztosításhoz kapcsolt digitális kárrendezésével. Káreseménykor az okostelefonra letöltött applikáció segítségével az ügyfél csatolhatja és beküldheti a biztosítóhoz a károsodott felületről készült fényképeket, ezzel gyorsítva a kárügyintézést. Ezt a folyamatot tovább erősíti az okostelefonon keresztüli videós kárrendezés is.

Gyorsan érkezik a pénz a digitális kárfelméréssel

Kezdetben kevés ügyfél érdeklődött a szolgáltatás iránt, sokan ragaszkodtak a személyes kárfelméréshez. Pedig a digitális sokkal kényelmesebb. Nem kell órákig várni a kárszakértőt, aki sokszor nem tudja tartani a napi menetrendet, mert megcsúszik az előző ügyfélnél, vagy forgalmi dugóba kerül – hangsúlyozta Hangyási István, a Posta Biztosító kárrendezési vezetője portálunknak.
A videós kárrendezés esetén a kárbejelentés után másnap időpontot egyeztet a kárszakértő az ügyféllel.

Ha a technikai feltételek adottak (megfelelő sávszélességű internet,okostelefon), az ügyfél a kárszakértő segítségével „végigmegy” a lakáson, és az okostelefon kamerájával rögzíti a kárt. Miközben a kárszakértő a távolban az egyik képernyőn szemlét tart, egy másikon kalkulál, és a kárfelmérés végén ajánlatot tesz a kárkifizetés összegére is. Ha ezt az ügyfél elfogadja, a pénz már másnap a számláján lehet, vagyis a kárbejelentéstől számítva akár 2 nap múlva megkaphatja az összeget – magyarázta a szakértő.

A kárrendezések 70 százaléka videós

Az évi mintegy 20 ezer lakáskárból első évben körülbelül 600, majd évente mintegy 1000 kárfelmérés történt az applikáció segítségével. A valódi áttörést azonban a járványhelyzet hozta el: az elmúlt időszakban a lakáskárok 70 százalékát videós kárrendezéssel intézték.

Az új kihívás a fejlesztőket is arra ösztönözte, hogy ügyfélbarátabbá váljon a szolgáltatás. Az alkalmazást már nem kell feltétlenül letölteni az okostelefonra, hanem sms-t kap az ügyfél, ezzel tud felcsatlakozni az élőkamerás alkalmazásra.  A teljes videós kárfelmérés 15-18 percet vesz igénybe.

A legfrissebb tapasztalatok szerint az idősebb korosztály sem idegenkedett a digitális kárfelméréstől. Sokan külsős segítséggel - megkérik a hozzátartozókat vagy akár szomszédokat – használják a szolgáltatást – mondta a szakember.

Milyen károk voltak a karantén idején?  

Hónapokig az otthonában tartózkodott az ország nagy része, így nem meglepő módon jelentősen megnőtt a háztartási balesetek száma. A lakásbiztosítás keretében ez a csonttörések számának megugrását jelentette. Sok leáztatás (amikor a szomszéd áztatja el a lakást), csőtörés is volt. Sokan úgy hagyták el társasházi otthonukat, hogy vidéki kertes nyaralóban töltsék a karantén idejét, hogy nem zárták el a főcsapot, pedig ezt mindenkinek meg kellene tennie, aki 72 óránál hosszabb időre elhagyja az ingatlanját, hogy megelőzze a kárt – hangsúlyozta Hangyási István.

A kisebb tűzkárok is jellemzőek voltak (kigyullad a tűzhely feletti szagelszívó), és továbbra is meghatározó az üvegkár. A Posta Biztosítónál ez utóbbi a 20 ezer lakáskár 60 százalékát teszi ki. Ugyanakkor az elmúlt hetekben a viharkárok is megnőttek. Az átlagkár összege egyébként nem változott, jellemzően 60 ezer forint alatt van.

Marad a digitalizált világ?

Hangyási István szerint az elmúlt hetek-hónapok tapasztalatai alapján jó lenne, ha a hasznos dolgok velünk maradnának a jövőben is. A Posta Biztosítónál egyszerűsítették az eljárásokat, csökkentették a papírmunkát, a videós kárfelmérés pedig átvette a vezető szerepet. A technika valóban az ajtó előtt állt, a koronavírus csak átlökte rajta.

A helyzet kikényszerítette, hogy mostanra a casco kockázati elbírálás és a gépjármű kárfelmérés is videós megoldással történik. A folytatáshoz az ügyfelek bizalmára, az emberek attitűdváltására van szükség. Ez utóbbi részben már megtörtént.


Nézze meg karikatúránkat is!

Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat!



Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok