Vonzó fizetés, nagy felelősség, trendi munkahely
2018. február 20.
A biztosításokat és magát a biztosítási szektort hozná közel a fiatalokhoz a Magyar Biztosítók Szövetségének „Fiatal generációs stratégiája”. A cél az, hogy az Y generáció, sőt a 17-18 évesek is megismerjék a saját és családjuk igényeinek megfelelő védelmet nyújtó szolgáltatásokat, és egyre többen kapjanak kedvet a biztosításközvetítői szakmához.
Nyitottak, de tájékozatlanok az egyetemista fiatalok a biztosítási szektorral és annak tevékenységével kapcsolatban - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által megrendelt, a Case Solvers szervezésében és közreműködésével készült fókuszcsoportos kutatásból. A szakemberek 18-23 éves egyetemistákkal, vagyis az átlagosnál tájékozottabb fiatalokkal beszélgettek. Kiderült, hogy a megkérdezettek nemcsak a piaci szereplőket, de a biztosítási termékeket sem ismerik, spontán módon csak az utasbiztosítást (mint balesetbiztosítás), a gépjármű biztosítást (casco formájában) és a „háztartási biztosítást” (betörés elleni fedezet említésével) említették. Életkorukból adódóan korlátozott körű biztosítási ügyeiket szüleik intézik, és bár spontán nem említik, de rákérdezésre elméletben fontosnak tartják azon értékek és célok biztosítását, amelyekkel már ők is rendelkeznek vagy terveznek a jövőben, tenni viszont még nem tesznek érte.
A fiatalok előtt nem ismert az sem, hogy a biztosítóknak milyen munkakörökben dolgozó munkatársakra van szükségük, azon belül pedig az értékesítési tevékenység, mint szakma teljesen ismeretlen számukra. A kutatásból kiderült, hogy a munkában fontosnak tartanak valamilyen jó célt, amiért érdemes dolgozni, és hogy azonosulni tudjanak a termékkel, illetve szolgáltatással, amivel a munkahelyük foglalkozik. Fontos számukra a felelősség a munkában, a visszajelzések és a csapatszellem. Keresik a kihívást is.
Ez azért is fontos, mert a kutatásból kiderült, hogy a fiatalok hozzászoktak, és természetesnek tartják, hogy már az iskolai környezetben szakmai klubok, közösségek szerveződnek, és hogy egyes cégek megkeresik őket. Spontán említett ismereteik nagyrészt ebből a körből származnak. Többször említették az esettanulmány típusú projekteket, mint hiteles, kihívást jelentő, érdekes, céginformációkkal szolgáló eseményt. A fiatalok nyitottak is az ilyen megkeresésekre, örültek, amikor felkérték őket a kutatásban való részvételre, még úgy is, hogy nem tudták előre, miről van szó. A téma felkeltette az érdeklődésüket.
A MABISZ korosztályonkénti bontásban már több, kimondottan fiataloknak szóló programot is elindított, melyeket 2018-ban is folytatni kíván — hangsúlyozta Várnai György. Ilyen volt például a Biztonság hete rendezvénysorozat az általános iskolások számára vagy a Biztosítsd be magad! Esettanulmány verseny az egyetemistáknak. Mostani kezdeményezésükkel pedig a biztosításközvetítői szakmát szeretnék bemutatni vonzó életpályaként a 17-18 évesek és az Y generáció számára.
Az öngondoskodás egyre inkább felértékelődik. A 2008-as pénzügyi válság hatására fontos szempont lett, hogy az emberek megfelelő döntést hozzanak egy-egy befektetési, biztosítási termék választásakor. A szigorodó uniós szabályok, az IDD néven életbe lépett új biztosításértékesítési irányelv is komoly elvárásokat fogalmaz meg ezzel kapcsolatban. Éppen ezért kiemelt fontosságú a tanácsadás minőségének javítása, ami fontossá teszi a biztosításközvetítőket és felelősségüket. Szinte nincs olyan élethelyzet, amelynek kapcsán ne találhatnánk biztosítási kockázatot, és a legtöbb esetben azt a biztosítási módozatot is, amely alkalmas a kockázat lefedésére, a biztosítási védelem felépítésére. A szakmában sokan tartják missziójuknak, hogy felhívják az ügyfelek figyelmét ezekre a kockázatokra, illetve, hogy megfelelő biztosítási megoldásokat nyújtsanak az emberek számára – tette hozzá Várnai György.
A cikk elkészítéséhez a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) nyújtott szakmai támogatást.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: MABISZ, biztosítás, biztosításközvetítő, fiatalok, biztosítók, Y generáció
Így csábítanák a fiatalokat a biztosítók
Igény lenne a lelkes fiatalokra
Fotó: Azénpénzem
Fotó: Azénpénzem
Nyitottak, de tájékozatlanok az egyetemista fiatalok a biztosítási szektorral és annak tevékenységével kapcsolatban - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által megrendelt, a Case Solvers szervezésében és közreműködésével készült fókuszcsoportos kutatásból. A szakemberek 18-23 éves egyetemistákkal, vagyis az átlagosnál tájékozottabb fiatalokkal beszélgettek. Kiderült, hogy a megkérdezettek nemcsak a piaci szereplőket, de a biztosítási termékeket sem ismerik, spontán módon csak az utasbiztosítást (mint balesetbiztosítás), a gépjármű biztosítást (casco formájában) és a „háztartási biztosítást” (betörés elleni fedezet említésével) említették. Életkorukból adódóan korlátozott körű biztosítási ügyeiket szüleik intézik, és bár spontán nem említik, de rákérdezésre elméletben fontosnak tartják azon értékek és célok biztosítását, amelyekkel már ők is rendelkeznek vagy terveznek a jövőben, tenni viszont még nem tesznek érte.
A fiatalok előtt nem ismert az sem, hogy a biztosítóknak milyen munkakörökben dolgozó munkatársakra van szükségük, azon belül pedig az értékesítési tevékenység, mint szakma teljesen ismeretlen számukra. A kutatásból kiderült, hogy a munkában fontosnak tartanak valamilyen jó célt, amiért érdemes dolgozni, és hogy azonosulni tudjanak a termékkel, illetve szolgáltatással, amivel a munkahelyük foglalkozik. Fontos számukra a felelősség a munkában, a visszajelzések és a csapatszellem. Keresik a kihívást is.
Személyes találkozás a diákokkal
A kutatási eredmények megerősítették, illetve pontosították a korábbi feltételezéseket, így a MABISZ „Fiatal generációs stratégia” kidolgozását és végrehajtását határozta el. Fontos, hogy a fiatalok minél többször találkozzanak olyan szakemberekkel, akiktől számukra megfelelő formákban hiteles információkat kaphatnak a biztosításokról és a biztosítási szakmáról — mondta Várnai György, a MABISZ értékesítési tagozatának alelnöke az Azénpénzem.hu-nak. A szakemberek interaktív módon, a fiatalokra jellemző konkrét élethelyzetek bemutatásával tudják a legjobban érzékeltetni, miért jó, ha van biztosítása valakinek, miért rossz, ha nincs.Ez azért is fontos, mert a kutatásból kiderült, hogy a fiatalok hozzászoktak, és természetesnek tartják, hogy már az iskolai környezetben szakmai klubok, közösségek szerveződnek, és hogy egyes cégek megkeresik őket. Spontán említett ismereteik nagyrészt ebből a körből származnak. Többször említették az esettanulmány típusú projekteket, mint hiteles, kihívást jelentő, érdekes, céginformációkkal szolgáló eseményt. A fiatalok nyitottak is az ilyen megkeresésekre, örültek, amikor felkérték őket a kutatásban való részvételre, még úgy is, hogy nem tudták előre, miről van szó. A téma felkeltette az érdeklődésüket.
A MABISZ korosztályonkénti bontásban már több, kimondottan fiataloknak szóló programot is elindított, melyeket 2018-ban is folytatni kíván — hangsúlyozta Várnai György. Ilyen volt például a Biztonság hete rendezvénysorozat az általános iskolások számára vagy a Biztosítsd be magad! Esettanulmány verseny az egyetemistáknak. Mostani kezdeményezésükkel pedig a biztosításközvetítői szakmát szeretnék bemutatni vonzó életpályaként a 17-18 évesek és az Y generáció számára.
Nagy kihívás, nagy felelősség, magas kereseti lehetőség
A fiataloknak nincs elegendő információjuk arról, hogy friss diplomásokat és érettségizett pályakezdőket egyaránt keresnek a biztosítók értékesítői pozícióba — hangsúlyozta a MABISZ szakembere. A munkához szükséges tudás és tapasztalat megszerzésében a hatósági képzés és vizsga után a biztosítótársaságok segítséget is nyújtanak a fiatalok számára. A pályakezdőket a cégeknél tapasztalt munkatársak (vezetők, trénerek, tanácsadók, mentorok) segítik több éves szakmai program keretében, hogy magabiztos szakmai tudással és tárgyalástechnikával rendelkezzenek. A pénzügyi szektorra jellemző, az átlagosnál akár jóval magasabb kereseti lehetőség mellett a biztosításközvetítői szakma vonzó lehet azoknak, akik emberekkel szeretnének foglalkozni, rugalmas munkaidőben digitális eszközökkel dolgoznának, profi szinten meg akarják tanulni az értékesítést, és fontos számukra a társadalmi szerepvállalás.Az öngondoskodás egyre inkább felértékelődik. A 2008-as pénzügyi válság hatására fontos szempont lett, hogy az emberek megfelelő döntést hozzanak egy-egy befektetési, biztosítási termék választásakor. A szigorodó uniós szabályok, az IDD néven életbe lépett új biztosításértékesítési irányelv is komoly elvárásokat fogalmaz meg ezzel kapcsolatban. Éppen ezért kiemelt fontosságú a tanácsadás minőségének javítása, ami fontossá teszi a biztosításközvetítőket és felelősségüket. Szinte nincs olyan élethelyzet, amelynek kapcsán ne találhatnánk biztosítási kockázatot, és a legtöbb esetben azt a biztosítási módozatot is, amely alkalmas a kockázat lefedésére, a biztosítási védelem felépítésére. A szakmában sokan tartják missziójuknak, hogy felhívják az ügyfelek figyelmét ezekre a kockázatokra, illetve, hogy megfelelő biztosítási megoldásokat nyújtsanak az emberek számára – tette hozzá Várnai György.
A cikk elkészítéséhez a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) nyújtott szakmai támogatást.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: MABISZ, biztosítás, biztosításközvetítő, fiatalok, biztosítók, Y generáció
Kapcsolódó anyagok
- 2019.09.24 - A fiatalok fele jobb állást szeretne
- 2019.03.08 - Soha nem volt még ennyi bevételük a biztosítóknak
- 2018.11.23 - Forradalmi változás a baleseti kárbejelentőnél
- 2018.09.13 - Történelmi csúcson a biztosítók díjbevétele
- 2018.06.06 - Ezért bízunk egyre jobban a biztosítókban
- 2018.05.29 - A térség derűlátását nem igazán osztják a magyarok
- 2018.03.12 - Kampányolnak a biztosítók
- 2018.03.12 - Etikus biztosítás? Ez lett belőle
- 2018.03.08 - Így rendszabályozza a banki ügynököket az MNB
- 2018.02.14 - Jön az uniós szigor a biztosítások értékesítésében
- 2018.02.08 - Ezt tervezi az MNB a biztosítókkal
- 2018.01.09 - Itt az új világ a biztosításoknál
- 2017.09.08 - Indul a MABISZ nyugdíjbiztosítási kampánya
- 2017.09.05 - Biztosan elég az egymilliós felelősségbiztosítás?
- 2017.05.24 - Biztonságosak a hazai biztosítók
- 2016.11.21 - Védjegyet kapnának a fogyasztóbarát biztosítók
További kapcsolódó anyagok