Igény lenne az ingyenes számlafizetésre

2014. június 10. A Díjnet becslése szerint mindössze félmillió háztartás használja a már elérhető online számlafizetési felületeket, pedig felmérésük szerint a potenciális ügyfélkör kétmillió. Az eltérés okát ők az információhiányban látják.

 A Díjbeszedő Holding által 2007-ben létrehozott elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszerben a több mint 280 ezer regisztrált felhasználó jelenleg 16 szolgáltató és számlakibocsátó díjait rendezhet. Véleményünk szerint a terjedést az is akadályozza, hogy meglehetősen sok szolgáltató nem érhető így el (emlékezetes, hogy nemrégiben az Elmű szakított látványosan a díjnettel, saját felületű fizetési lehetőségét ajánlva).
Az interneteléréssel rendelkező magyar háztartások 72 százaléka használna olyan rendszert, amelyen keresztül az interneten, ingyenesen fizetheti be számláit – állapította meg az online számlafizetési rendszert üzemeltető Díjnet országos, 1500 főt megkérdező kutatása alapján. A 3,8 millió magyar háztartásból körülbelül 2,5 millió rendelkezik interneteléréssel; közülük a Díjnet becslése szerint körülbelül mindössze 500 ezren használják a már elérhető online számlafizetési felületeket. A felmérésből pedig az derült ki, hogy az internetes fizetéstől csak elenyésző mértékben zárkóztak el a megkérdezettek.

Az eredmények szerint a válaszadók 57 százaléka nincs tisztában azzal, hogy az online számlafizetés ingyenes (ez valójában akkor nincs így, ha a számláját kártyával rendező bankja díjat számít fel a plasztikpénzért – a szerk.), illetve azzal, hogy az általuk megjelölt fő számlakezelési kényelmetlenségek internetes fizetéssel mind elkerülhetők. A számlák hagyományos, papíralapú kezelésével és befizetésével kapcsolatban a megkérdezettek három jellemző problémát emeltek ki: 54 százalék számára a sorbanállás és az ügyintézés időigénye, 32 százalék esetében a számlák tárolása és utólagos kezelése, visszakeresése, míg 22 százalék szerint az egyes számlák befizetésének nyomon követése okozza a legfőbb kellemetlenséget.

A válaszadók 25 százaléka gondolta úgy, hogy számára ezek az adminisztratív feladatok nem jelentenek problémát. Hasonló, 27,6 százalék azoknak az aránya, akik egyéb rendszeres díjfizetéseikhez gyakran használják a csoportos beszedési megbízást, az internetes banki átutalást vagy az internetes bankkártyás fizetést, de közüzemi számlák kiegyenlítéséhez ritkán vagy egyáltalán nem élnek ezekkel a fizetési módokkal. A Díjnet szerint az internetes számlafizetésnek ezeken a csoportokon belül is van jövője, tekintve, hogy az elektronikus számlázási rendszerek használatától ma a megkérdezettek mindössze 5 százaléka zárkózik el.


Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok