Hibázott a befektetési életbiztosításoknál az Aegon

2020. november 12. A jegybanki vizsgálat az élet és nem-életbiztosítási termékek szerződési feltételeiben is talált jogszabálysértéseket az Aegon Biztosítónál. Összesen 60 millió forintra bírságolták a társaságot.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában 45 millió forint felügyeleti, és további 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Aegon Biztosítóra. Átfogó vizsgálata során ugyanis a felügyeleti hatóság több jelentős több jelentős hiányosságot is azonosított. A biztosító a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosítási állománykezelése során nem tartotta be az ajánlatok elbírálására rendelkezésre álló határidőt. Előfordult, hogy már elutasított ajánlatot később ismét elbírált.

Szabálysértő volt díjfizetési gyakorlata, és nem a szerződési feltételekkel összhangban vonta le a számlavezetési (és a díjmentesített szerződéseknél a fenntartási) költségeket. Hiányos volt az éves értesítő levelek tartalma is. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainál (kgfb) többször megsértette tájékoztatási kötelezettségeit, és az MNB más tevékenységeinek nyilvántartásaiban és bejelentései terén is hiányosságokat állapított meg. Szabálytalanságok fordultak elő az informatikai területen is.

A jegybanki vizsgálat az élet és nem-életbiztosítási termékek szerződési feltételeiben is talált jogszabálysértéseket. Hiányosan tájékoztatták az ügyfeleket egyebek közt a kiemelt információkról (KID), s nem mérték fel teljes körűen veszteségviselési képességeiket sem. Hiányos, nehezen elérhető volt a panaszkezelési szabályzat, nem lehetett mindenkor időpontot foglalni személyes ügyintézésre, s gondok merültek fel a telefonos és szóbeli panaszok kezelésénél is. Sérültek a panaszok teljes körű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó szabályok is

Szerző: LG
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok