Hátrébb szorult a CBA, Real és Coop

2020. június 15. Az elmúlt években a magyarországi boltok száma kétezerrel csökkent. A részletes adatok szerint a CBA, Real és Coop hálózatából tűntek el üzletek. A magyar láncokat bevétel és piaci részesedés alapján is lelépték a diszkontok és a hiperek.

A kilenc legnagyobb magyarországi boltlánc, az Aldi, az Auchan, a CBA, a Coop, a Lidl, a Penny Market, a Reál, a Spar és a Tesco - 2014-ben még több mint 11 ezer bolttal rendelkezett, tavaly viszont alig 9 ezer üzletük volt – írta meg a Napi.hu a Trade Magazin napokban megjelent és korábbi összeállítása alapján. A cikk szerint az utóbbi években a diszkontok és a Spar térnyerése jellemezte a magyar kiskereskedelmi piacot. A három diszkontlánc 2014 óta 89 boltot nyitott, így tavaly már összesen 549 üzletük volt. A magyar boltláncok ugyanakkor 2014-ben összesen majdnem 10 ezer üzletet, tavaly azonban már 7753 boltot működtettek.

Ezek után aligha meglepő, hogy a teljes forgalomból a CBA, Real és Coop a korábbi 40 százalék helyett már csak 34 százalékos részesedést mondhat magáénak. (Azt is megérthetjük a számok alapján, miért akar a kormány makacsul beavatkozni a piaci folyamatokba.) Csökkent egyébként a hiperek piaci súlya is. Az Auchan, Tesco, Spar hármas részesedése 42 százalékról 38 százalékra mérséklődött. A nagy nyertesek a diszkontláncok. Az Aldi, Lidl és Penny a vizsgált időtartam alatt 10 teljes százalékpontot tudott nyerni. Részesedésük így 18 százalékról 28 százalékra emelkedett.

A forgalom alapján összeállított előbbi listához képest kicsit más kedveltségi rangsort mutatott korábban a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített felmérés. A Lidl végzett az első helyen, a másodikon a Spar, a harmadikon pedig a Penny Market, a negyediken pedig a Tesco. A többiek 10 százalék alatti eredménnyel zárták a kutatást.

További részleteket, táblázatok itt talál


Szerző: Azénpénzem/Napi
Címkék:  , , , , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok