Gyorsít az OTP telefonos ügyfélszolgálata
A telefonos kiszolgálásra az OTP több mint negyedszázada létrehozott ügyfélszolgálati csatornája 15 fővel kezdte működését, amely mára már az ország egyik legnagyobb ilyen jellegű szervezetté vált, hol közel 800 munkatárs dolgozik. A kezdeti telefonos kiszolgálás időközben kiegészült e-mail, chat és videós csatornákkal, valamint az ügyfélszolgálat-jellegű munka is jóval komplexebbé vált. Jelenleg több mint 150 féle az ügyintézési lehetőség, a nap 24 órájában.
Az elmúlt évek során számos újítást valósítottak meg. Például az OTP ügyfelei kaphattak elsőként SMS-értesítést a tranzakcióikról. A fizetési megoldások terén Magyarországon elsőként vezették be az ApplePay-t, és működésében, technológiájában, megjelenésében is teljesen megújították az internet- és mobilbankot.
A Contact Centerhez tartozó telefonos kiszolgálás népszerűsége a bank tájékoztatása szerint közben máig töretlen. Az OTP ezért folyamatosan dolgozik azon, hogy a legkorszerűbb technológiákat alkalmazza ezen a csatornán is. A megoldások közé tartozik a bank legújabb fejlesztése, a biometrikus azonosításon alapuló push üzeneten keresztül történő beazonosítás. A biometrikus azonosítás az emberi szervezet bizonyos jellemzőinek felismerésén alapszik, ilyet használunk például, amikor arcfelismeréssel, vagy az ujjlenyomat olvasó segítségével oldunk fel telefont.
Egyszerűbb és kényelmesebb is
A beazonosítás alapja a telefonszám: az OTP Bank rendszere a hívó telefonszáma alapján megvizsgálja, hogy hívó a bank ügyféleként rendelkezik-e aktív mobilbanki szerződéssel, illetve van-e aktív mobilbanki alkalmazása. Amennyiben igen, a mobilbanki alkalmazás push notifikációs üzenetet küld a hívó telefonszámára. Az ügyfélnek erre az üzenetre kell kattintania, ezt követően telefonon megszokott biometrikus módon (ujjlenyomat vagy FaceID), vagy az okostelefon PIN kódjával történik a beazonosítás.
Az OTP telefonos ügyfélszolgálata – mondta el Pesti Kornélia, a Contact Center igazgatója –naponta átlagosan 10 ezer, azaz évente 2,8 millió hívást kezel. A korábban másfél-két percig tartó azonosítási folyamatot az új push üzeneteken alapuló technológia körülbelül fél percre rövidíti le. Így az új azonosítási metódus bevezetésével az ügyfelek számára gyorsabbá, egyszerűbbé, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált a kiszolgálás.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: telefon, mobil, mobilbank, OTP, ügyfélszolgálat, azonosítás
Kapcsolódó anyagok
- 2023.12.12 - Mindent ver a mobilnetezés
- 2023.09.19 - Félmilliót ad osztályonként az iskolások álmaira az OTP
- 2023.08.30 - Így lehet spórolni az albérleten
- 2023.08.16 - Ráhajtanak a bankok a diákokra
- 2023.08.15 - A mobilok megmutatják, hol nyaralnak szívesen a magyarok
- 2023.08.10 - Várakozáson felüli eredmény az OTP-nél
- 2023.08.04 - Megvannak az OTP Business Társasházi pályázat nyertesei
- 2023.07.05 - Itt a Persely, az OTP új digitális megtakarítási megoldása
További kapcsolódó anyagok