Hét év alatt 126 hitelintézetet olvasztottak egybe

Gigantikus munkát zárt most le a Takarék

2020. július 9. Már az utolsó olyan informatikai átálláson is túlesett a Takarék, ami a teljes integrációhoz kellett. Az erről kiadott közlemény szerint közben sikerült felülmúlniuk a neves nemzetközi tanácsadók közreműködésével kitűzött terveiket is.

Az utolsó, június végi informatikai átállással a Takarék-csoport – tudatta a hitelintézet –befejezte a 2013-ban megkezdett integrációt. A Takarékbank ügyfelei bármely fiókban intézhetik pénzügyeiket. Az átalakítás során hét év alatt három ütemben egyesült 126 hitelintézet, hatvanezer termék, 9 számlavezető rendszer, 6 netbanki rendszer. Az átalakítási folyamat során a tájékoztatás szerint a csoport megőrizte piaci pozícióját és 1,1 millió ügyfelét, növelni tudta hitelállományát, felülmúlva saját, neves nemzetközi tanácsadók közreműködésével kitűzött terveit is.

A fúziókat alapvető üzleti-szerkezeti átalakítások kísérték: a korábbi takarékok és a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. teljes lakossági és vállalati hitel-, betét- és számlaállománya az új Takarékbankhoz került.

A párhuzamosságok megszüntetése és a tartósan veszteségesen működő egységek összevonása ellenére a Takarékbank még mindig az ország legnagyobb fiókhálózatát működteti. Emellett Magyarországon egyedüliként 15 mobil bankfiókot is üzemeltet, amelyek olyan kistelepüléseket és területeket is kiszolgálnak, ahol egyetlen bankfiók sincs.

A takarékszövetkezetek által 2018 novemberében elfogadott, 2023-ig szóló, frissített ötéves stratégia azzal számol, hogy a szektor modernizálása, a jelentős digitális fejlesztések, valamint az egységes kereskedelmi bank létrehozásával létrejött üzleti potenciál és a hatékonyabb működés révén a Takarék 2024-re 10 százalékra növeli piaci részesedését, évi 30 milliárd forintos eredménnyel.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok