A cég súlyosan aránytalannak tartja a büntetést

Gigabírságot kapott a Vodafone után a Telenor is

2019. december 21. FRISSÍTETT Nemrégiben közel 1,2 milliárd forintos bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal a Vodafone-ra, a Telenort pedig most 1,8 milliárdra büntették. Utóbbi erősen megalapozottnak is tűnik, bár ezt a cég nem így gondo9lja.

A GVH 1 milliárd 176 millió forintos bírságolta nemrégiben a Vodafone telefonos céget reklámjai miatt. Az indoklás szerint a szolgáltató nem tudta igazolni, hogy hálózatán keresztül valóban Európa területének a versenytársainál nagyobb része volt elérhető. A Vodafone a döntés megtámadta.

Friss közleményében a GVH arról tájékoztat, hogy a Telenort megtévesztő kereskedelmi gyakorlatáért büntette meg 1,8 milliárd forintra. Mint kiderült, 2016 és 2017 között úgy kínálták a Telenor Blue tarifacsomagot, hogy a hirdetésekkel szemben a készüléket valójában nem 0 Ft-ért adták. A hatóság versenyfelügyeleti eljárásában ugyanis feltárta, hogy azoknak, akik készülékvásárlási lehetőséggel is éltek, az előfizetői díj magasabbá vált az ugyanakkora hűségidő vállalása mellett kizárólag szolgáltatási szerződést kötőkhöz képest.
A cikk megjelenését követően a Telenor jelezte: álláspontja szerint a reklámkampány vizsgált időszaka alatt rendkívül nagyösszegű ártámogatást biztosított a fogyasztók számára, így a GVH egy olyan gyakorlatot kifogásol, ami az ügyfelek döntő többségének biztosan kedvező volt. A társaság vitatja a GVH döntésének jogosságát, a bírság összegét súlyosan aránytalannak gondolja, ezért a döntés bírósági felülvizsgálatát  kéri.
A fogyasztóknak így – nyomatékosította a GVH – többletköltségük keletkezett a készülékvásárlással, hiszen a Telenor a 0 Ft-osként vagy kedvezményes árúként reklámozott készülék ellenértékének egy részét beépítette az előfizetési díjba. A fogyasztók döntésük meghozatala előtt nem szerezhettek tudomást arról, hogy készülék vásárlásával magasabb előfizetési díj terheli majd őket a teljes, 24 hónapos elköteleződési időtartam alatt, és így nem tudtak élni azzal a lehetőséggel sem, hogy egy máshol, olcsóbban vett készülék mellé vásárolják meg ugyanazt az előfizetést olcsóbban a Telenortól.

A hatóság a bírság megállapításánál figyelembe vette többek között az érintett fogyasztók igen jelentős számát, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat üzenetének erőteljességét, a kommunikáció nagyságrendjét és elhúzódó hatását, valamint azt a tényt, hogy a Telenor az elmúlt tíz évben összesen 4 alkalommal folytatott tisztességtelen, jogsértő kereskedelmi gyakorlatot a fogyasztókkal szemben. Kiemelt enyhítő körülménynek számított azonban, hogy a cég átalakította kommunikációs gyakorlatát az együttműködés és a megfelelés jegyében – bár nem orvosolta teljes mértékben a versenyproblémát.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok