Százmillió forintos kompenzációt fizetnek

Fülön csípték a 4Life Directet

2019. augusztus 1. Nem sokan akadhatnak, akik még nem találkoztak olyan panasszal, hogy a 4Life Direct félretájékoztatja ügyfeleit. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárása nyomán most a cég vállalta: kioktatja dolgozóit. Emellett 100 millió forint kompenzációt fizetnek biztosításaik több száz kedvezményezettjének.

A GVH versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálatot indított a 4Life Direct Kft., a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban. Azt nézték tájékoztatásuk szerint, hogy
  • az Időskori Biztonság és a Kórházi Biztonság termék esetében a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kaptak-e arról, hogy előzetes egészségi állapotuk mennyire befolyásolja a biztosító teljesítését, illetve milyen feltételek mellett fizetik ki a biztosítottaknak a teljes biztosítási összeget;
  • a Kórházi Biztonság termék esetében a tájékoztatás megfelelően kitért-e arra, hogy hány nap után, milyen jellegű kórházi tartózkodás esetében, és mekkora összeg erejéig várható kifizetés.
Az érintett fogyasztók tájékoztatást kapnak a cégektől, amelyeknek 180 nap áll a rendelkezésükre a kifizetések teljesítésére.
A cégek az eljárás folyamán kötelezettséget vállaltak, amelynek keretében közel 100 millió forint kompenzációt fizetnek az érintett kedvezményezettek számára. Emellett megfelelési program bevezetését is vállalták jövőbeli kereskedelmi kommunikációjukra vonatkozóan. Ennek részeként képzést szerveznek munkavállalóik részére, illetve belső útmutatót készítenek a fogyasztóvédelmi szempontok érvényesülésének biztosítása érdekében.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok