Fizet a pórul járt utasoknak a WizzAir
2019. július 31. Mintegy negyedmilliárd forint kompenzációt fizet a WizzAir azoknak az utasoknak, akik 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást vettek igénybe – állapodott meg a versenyhatósággal a társaság. Összesen 120-220 ezren kaphatnak fejenként átlagosan 8,3 eurót.A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a WizzAir Hungary kötelezettségvállalását – tudatta a hatóság. A GVH-hoz érkezett számos fogyasztói panasz alapozta meg a légitársaság Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásának vizsgálatát. A kiegészítő szolgáltatást megvásárló fogyasztóknak lehetőségük van repülőjegyük módosítására járatmódosítási díj nélkül, mindössze az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözet megfizetésével. A versenyfelügyeleti eljárás azonban olyan részletszabályokat tárt fel, amelyekről a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, ám a gyakorlatban jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát.
Példák a félretájékoztatásra
- oda-vissza útra szóló repülőjegy foglalása után az útvonalak csak együtt változtathatók, az odaút megkezdése után pedig a visszaút útvonala már nem módosítható;
- több utas egyidejűleg vásárolt repülőjegyének módosítása nem lehetséges a Wizz Flex szolgáltatással interneten keresztül, és valamennyi utas jegye kizárólag egyszerre változtatható;
- járatmódosítás esetén a fogyasztó számára felajánlott ár megegyezik a már megfizetett viteldíjjal, még akkor is, ha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra a módosítás keretein kívül vásárolható repülőjegy olcsóbb. Így a Wizz Flexen belüli átfoglalásnál a fogyasztó nem érvényesítheti a számára kedvező jegyárkülönbözetet;
A WizzAir azt is vállalta, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát. Emellett informatikai fejlesztésekkel segíti a szolgáltatás teljes körű, egyszerű, fogyasztóbarát igénybevételét, és célzott oktatási kampányt is folytat a légi utasok fogyasztói jogairól.
A kompenzációban részesülő fogyasztók száma összesen 120 ezer és 220 ezer közé tehető, az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként. A kompenzációt a cég a fogyasztók Wizz fiókjában írja jóvá, és a fogyasztóknak 5 évig van lehetőségük arra, hogy felhasználják, vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását. Öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a WizzAir az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át. A cég a kompenzáció teljesülését külső audittal igazolja a hatóság számára. Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: repül, repülés, GVH, WizzAir
Kapcsolódó anyagok
- 2024.01.31 - Eljárást indított a versenyhivatal a Wizz Airrel szemben
- 2019.12.04 - Félmilliárd feletti bírság a riasztósoknak
- 2019.10.11 - Decembertől több száz településen árat csökkent a Telekom
- 2019.10.08 - Ide utaznak a legtöbben a magyar reptérről
- 2019.08.26 - A bútorpiac ötöde egy kézben lesz
- 2019.08.01 - Fülön csípték a 4Life Directet
- 2019.06.14 - PayPal árfolyamok: lépett a GVH
- 2019.06.04 - Még mindig akadnak gondok a kártyaelfogadással
- 2019.05.06 - GVH: becsapta a hirdetőket az ingatlan.com
- 2019.04.04 - A Telekom és Kasza Tibor megúszta, de nem lesz mindig így
- 2019.03.06 - Berágott a kormányhivatal, megbüntette a WizzAirt
- 2019.02.18 - Többszázezres kártalanítás a repülős utakra
- 2019.01.29 - Új kedvezményeket kapnak a WizzAir hitelkártyások
- 2018.09.17 - Törölték a légi járatot? A teljes jegyár visszajár
További kapcsolódó anyagok