Fesztiválozol? Óvatosan a készpénzmentes fizetéssel!

2016. április 12. Idén akár a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes fizetések száma a fesztiválokon, ami 27 százalékkal több, mint a tavalyi 5,5 millió tranzakció. 2015-ben a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok 90 százaléka már készpénzmentes volt. A számok alapján óvatosságra intünk minden fesztiválozót, ugyanis harmadával többet költ, aki készpénzmentesen fizet.

A legfrissebb adatok szerint hazánkban már csaknem minden második ember rendelkezik érintéses fizetést lehetővé tevő bankkártyával, a 98 ezer forgalomban lévő POS terminál 55 százaléka pedig már támogatja is ezt a technológiát. Idén az elmúlt évhez képest csaknem a duplájára nő a készpénzmentes fesztiválok száma, 18 fesztiválon a Festipay elektronikus fizetési megoldásait fogják alkalmazni.

Festipay Zrt.
A hazai fesztiválpiac legfontosabb szereplője, a Sziget Kft. és a bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt. 2015. novemberében alapították meg közös cégüket, a Festipay Zrt-t, hogy a fesztiválok számára nyújtott készpénzmentes fizetési megoldásokat az európai és Európán kívüli nemzetközi piacokon is értékesítsék. A társaságban a Szigetnek egyharmad, a Cardnetnek kétharmados részesedése van. A Cardnet a Festipay kizárólagos jogát apportálta az új társaságba. 
A fesztiválkártyák és az érintésmentes bankkártyák gyors terjedésének egyik fő oka, hogy használatukkal a fizetési tranzakciók a megszokott 20-25 másodperc helyett mindössze 3-5 másodperc alatt lebonyolíthatók. A folyamat egyszerűsödése ösztönzőleg hat a vásárlásokra is – áll a Festipay Zrt. közleményében. Márki László vezérigazgató elmondta: statisztikáik szerint a fesztiválkártyát használó látogatók egyre aktívabban használják a kártyájukat, évi 2-4 százalékos növekedés tapasztalható ezen a területen. Emellett sokkal bátrabban is költekeznek: akár 10-30 százalékkal több pénzt költenek el a fesztiválok ideje alatt, mint azok, akik bankjegyekkel fizetnek. Így a készpénzmentessé váló fesztiválok kereskedői volumennövekedésre is számíthatnak az előző évekhez képest.

Figyelni kell a költésre!


A cég ezt örömteli hírnek szánja a kereskedők számára, mi azonban arra hívnánk fel a fesztiválozók figyelmét, hogy óvatosabban, tudatosabban használják a készpénzmentes fizetési lehetőségeket. A pénztárcából a készpénz kifogyása nyilván sokkal látványosabb, és alkoholos állapotban is észlelhető, míg egy kártya (vagy más eszköz) használatakor sokkal nehezebb nyomon követni az összes költést. Az emberek egyébként is hajlamosabbak többet fizetni bankkártyával, mint amikor készpénzzel vásárolnak, ugyanis sokkal kevésbé érzékelik a pénz értékét.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok