Még mindig jókora lemaradásban vagyunk nemzetközi szinten

Felszárnyalt a magyar fogyasztók bizalma

2016. november 4. Hatéves rekordszintre emelkedett a magyar fogyasztók bizalma a harmadik negyedévben –közölte a Nielsen. Az európai és a visegrádi országokban mért mutatóhoz képest azonban azért nem lehet okunk túl nagy örömre.

A második negyedévi 57 pontról a harmadik negyedévben 64 pontra emelkedett a Nielsen által mért magyar fogyasztóibizalom-index – tudatta a piackutató az MTI-vel. A közlemény szerint a hétpontos emelkedés kimagaslónak számít, és már a globális pénzügyi válság előtti időszakot idézi. Ennél nagyobb indexet Magyarországon a közelmúltban csak 2010-ben mért a Nielsen 63 országban végzett kutatásai során.

A bizalmi index három összetevője közül a magyar fogyasztók a harmadik negyedév során legoptimistábban most is a személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg, hiszen a válaszadók 24 százaléka látja kitűnőnek vagy jónak a következő tizenkét hónapban. Ez az arány a második negyedévben 19 százalék volt.

Jelentősen javult a magyarok vásárlási kedve is, a második negyedévi 17 százalék után a megkérdezettek 23 százaléka tartja a felmérés időszakát megfelelőnek arra, hogy beszerezze mindazt, amire szüksége van, ha figyelembe veszi az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit. A munkahelyi kilátásokat a követő tizenkét hónapban a magyar válaszadók 19 százaléka tartja pozitívnak, ami 4 százalékponttal nagyobb, mint a második negyedévben

Mielőtt azonban elájulnánk azon, mennyire jók ezek az adatok, nem árt figyelni arra sem, hogy a Nielsen felmérése szerint az európai fogyasztói bizalom átlaga 81 pont. A visegrádi négyek közül a cseheké 99, Lengyelországé 91 pont, Romániáé 87 pont. Szlovákiában mértek csak stagnálást (az előbbi országokban, ha helyenként egészen picit is, de nőtt az optimizmus). Ott pedig 81 ponton áll a mutató.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok