Ezt teheti, ha elnémult a mobilja

2017. július 3. Július 1-jéig kellett a mobilszolgáltatók feltöltőkártyás ügyfeleinek regisztráltatniuk SIM-kártyájukat. Gondokat okozott, hogy sokaknak a regisztráció ellenére is kikapcsolták a telefonját. De azok számára sincs minden veszve, akik elmulasztották a regisztrációt.

Július 1-jével a mobilszolgáltatók kikapcsolták azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleknek a telefonját, akik elmulasztották az előírt adategyeztetést. Mint azonban a HVG hírül adta, többen jelezték, hogy annak ellenére is elhallgatott a telefonjuk, hogy korábban eleget tettek az előírásnak. Voltaképpen ez sem jelent meglepetést, ugyanis – mint mi is megírtuk– a szolgáltatók már korábban jelezték a hatóságnak (NMHH), hogy szükség lenne a határidő módosítására regisztrációra szolgáló központi rendszer felkészületlensége miatt.
 A hozzánk érkezett jelzések szerint sokan vasárnap kezdtek el egyáltalán foglalkozni az üggyel. Többen (különösen az évente ismétlődő procedúra miatt) úgy döntöttek: inkább számlás előfizetést választanak.
A Vodafone az év végéig, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig szerette volna meghosszabbítatni az adategyeztetési határidőt. Olvasóink jelezték, hogy már a regisztrációra rendelkezésre álló utolsó napokban is voltak fennakadások, szolgáltatók online oldalát, és telefonos ügyfélszolgáltatását is igencsak nehéz volt elérni.

Azoknak, akiknek sikertelen volt a regisztrációja, a Telekom Facebook oldalán a külön erre a célra létrehozott 06-80-630-045 telefonszám hívását javasolta, ahol azonnali segítséget ígért, a szám azonban a hétvégén meglehetősen leterhelt volt. (A cég Facebook oldalán szemmel láthatólag is több óra telt el, amíg az ügyfelek gyakran meglehetősen dühös bejegyzéseire reagáltak.) A Telekom és a Vodafone ügyfélszolgálata is nehezen volt elérhető a hétvégén.

De azok számára sincs minden veszve, akik elmulasztották regisztrálni SIM kártyájukat. A Vodafone-nál július 30-ig van lehetőség díjtalanul új szerződés kötésére online felületükön, üzleteikben és telefonos ügyfélszolgálatukon egyaránt. Azok, akik addig megteszik, megtarthatják korábbi telefonszámukat és korábban feltöltött egyenlegüket is. A Telenor arról tájékoztat oldalán, hogy ügyfelei július 6-a után, szintén ingyen megújíthatják szerződésüket online, annak az egyedi kódnak a segítségével, amelyet 2017. június 30-án SMS-ben elküldtek nekik. De díjfizetés ellenében még ezt követően, 2017. szeptember 1. és 2018. február 28. között is visszakaphatják korábbi hívószámukat, a korábbi egyenleg azonban akkor már nem állítható vissza. A Telekom ügyfelei szintén a június 30-án megkapott egyedi SMS kódsegítségével köthetnek új szerződést online felületükön, a korábbi hívószámmegtartásával.

Szerző: LG
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok