Ezt teheti, ha elnémult a mobilja
2017. július 3. Július 1-jéig kellett a mobilszolgáltatók feltöltőkártyás ügyfeleinek regisztráltatniuk SIM-kártyájukat. Gondokat okozott, hogy sokaknak a regisztráció ellenére is kikapcsolták a telefonját. De azok számára sincs minden veszve, akik elmulasztották a regisztrációt.Július 1-jével a mobilszolgáltatók kikapcsolták azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleknek a telefonját, akik elmulasztották az előírt adategyeztetést. Mint azonban a HVG hírül adta, többen jelezték, hogy annak ellenére is elhallgatott a telefonjuk, hogy korábban eleget tettek az előírásnak. Voltaképpen ez sem jelent meglepetést, ugyanis – mint mi is megírtuk– a szolgáltatók már korábban jelezték a hatóságnak (NMHH), hogy szükség lenne a határidő módosítására regisztrációra szolgáló központi rendszer felkészületlensége miatt.
A hozzánk érkezett jelzések szerint sokan vasárnap kezdtek el egyáltalán foglalkozni az üggyel. Többen (különösen az évente ismétlődő procedúra miatt) úgy döntöttek: inkább számlás előfizetést választanak.
A Vodafone az év végéig, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig szerette volna meghosszabbítatni az adategyeztetési határidőt. Olvasóink jelezték, hogy már a regisztrációra rendelkezésre álló utolsó napokban is voltak fennakadások, szolgáltatók online oldalát, és telefonos ügyfélszolgáltatását is igencsak nehéz volt elérni. Azoknak, akiknek sikertelen volt a regisztrációja, a Telekom Facebook oldalán a külön erre a célra létrehozott 06-80-630-045 telefonszám hívását javasolta, ahol azonnali segítséget ígért, a szám azonban a hétvégén meglehetősen leterhelt volt. (A cég Facebook oldalán szemmel láthatólag is több óra telt el, amíg az ügyfelek gyakran meglehetősen dühös bejegyzéseire reagáltak.) A Telekom és a Vodafone ügyfélszolgálata is nehezen volt elérhető a hétvégén.
De azok számára sincs minden veszve, akik elmulasztották regisztrálni SIM kártyájukat. A Vodafone-nál július 30-ig van lehetőség díjtalanul új szerződés kötésére online felületükön, üzleteikben és telefonos ügyfélszolgálatukon egyaránt. Azok, akik addig megteszik, megtarthatják korábbi telefonszámukat és korábban feltöltött egyenlegüket is. A Telenor arról tájékoztat oldalán, hogy ügyfelei július 6-a után, szintén ingyen megújíthatják szerződésüket online, annak az egyedi kódnak a segítségével, amelyet 2017. június 30-án SMS-ben elküldtek nekik. De díjfizetés ellenében még ezt követően, 2017. szeptember 1. és 2018. február 28. között is visszakaphatják korábbi hívószámukat, a korábbi egyenleg azonban akkor már nem állítható vissza. A Telekom ügyfelei szintén a június 30-án megkapott egyedi SMS kódsegítségével köthetnek új szerződést online felületükön, a korábbi hívószámmegtartásával.
Szerző: LG
Címkék: mobil, feltöltőkártya, mobilszolgáltatók, azonosítás, NMHH
Kapcsolódó anyagok
- 2019.11.11 - Félmillió bankszámlát zároltak
- 2018.08.08 - Nem nyugszik bele a bírságba a Telekom
- 2018.03.21 - Csehek vették meg a magyar Telenort
- 2017.10.09 - Mobil: úgy megy a kétéves hűségidő, hogy marad
- 2017.07.25 - Már olyan a mobil, mint a papírzsepi
- 2017.06.27 - Feltöltős mobil: évente ismétlődik a cirkusz
- 2017.06.21 - Már az OTP-sek is fizethetnek mobillal
- 2017.06.02 - Milliószám némulhatnak majd el a mobilok
- 2017.05.08 - Észnél kell lenniük, akiknek nem számlás a mobilelőfizetése
- 2017.05.03 - Még fizetnek is a bankkártyásított mobilért
- 2017.03.07 - Több netezés változatlan áron
- 2017.02.27 - Nagyot kamuzott a Telekom
- 2017.02.01 - Ezek lesznek az új roamingdíjak
További kapcsolódó anyagok