Idén eléri a 180 milliót a vásárlók száma

Ezt biztos nem tudta a Lidlről

Szlavikovics Zita,
a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke
Fotó: Lidl
2024. november 16. Már negyedik éve piacvezető az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban a 20 éves születésnapját ünneplő Lidl Magyarország. Tavaly 1151 milliárd forint árbevételt ért el, és közel 10 ezer munkavállalójával a kilencedik legnagyobb munkáltató Magyarországon. Idén 180 millióan vásárolhatnak az üzleteiben – derült ki a pénteki sajtótájékoztatón.

A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette a vállalat két évtizedes eredményeit. Az áruházlánc 2004. november 18-án 12 üzlettel kezdte meg működését Magyarországon. A dinamikus növekedésnek köszönhetően már a nyitást követő évben 50 üzlettel rendelkezett, az eltelt két évtized alatt pedig az ország piacvezető áruházláncává vált. A kétszázadik üzlet tavaly nyílt meg a fővárosban a Budaörsi úton, idén pedig már több mint 261ezer m2 eladótér területtel 210 áruház várja a vásárlókat.

Ezzel együtt a logisztikai hálózat is fokozatosan bővült, így az első, székesfehérvári logisztikai központ mellett ma már a Hejőkürtön, a Szigetszentmiklóson és a két évvel ezelőtt Ecseren átadott raktárbázissal együtt mintegy 200 ezer m2 alapterületű raktárhálózat biztosítja az áruházak folyamatos feltöltését. Idén megkezdték az ötödik logisztikai központ építését is.

Piacvezető Magyarországon

- A 2004. novemberi nyitást követő első teljes üzleti évben 58 milliárd forintos árbevételt produkált áruházláncunk. 2014-ben ez a szám már több mint 258 milliárd forint volt, tavaly pedig 1151 milliárd forint árbevételt értünk el. Büszkék vagyunk arra, hogy a kereskedelmi toplista alapján negyedik éve az első helyen állunk az FMCG szektorban az éves forgalom alapján – mondta el Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a sajtótájékoztatón.

A GFK piackutató szerint szeptemberben 20,8 százalékos piaci részesedést ért el a Lidl. Az adatok szerint a második helyen álló Spar 14,2 százalékot, a Penny 9,9 százalékot, a Tesco 9,4 százalékot, míg az Aldi 7,9 százalékot, a Coop 6,4 százalékot, az Auchan pedig 3,9 százalékot.

Hetente átlagosan 15,3 ezren vásárolnak a Lidl üzletekben, éves szinten pedig idén elérheti a 180 milliót a vásárlók száma.

Az igazgatóság elnöke rámutatott arra is, hogy a Lidl Magyarország az elmúlt 5 évben (2019-2023) összesen mintegy 1219 milliárd forinttal járult hozzá a nemzetgazdaságban megtermelt hozzáadott értékhez, melyből 682,3 milliárd forint közvetlen hozzáadott érték, 537 milliárdot pedig közvetett indukált hatások eredményeztek: ide tartozik például, hogy az áruházlánc hazai vállalkozásoktól is vásárol árukat, illetve munkavállalói fizetésük jelentős részét itthon költik el. A diszkontlánc emellett 765,8 milliárd forintos közvetlen adóbefizetéssel és a foglalkoztatáson, beszállítói hálózaton és beruházásokon keresztül további mintegy 207 milliárd forint értékű közvetett befizetéssel járult hozzá a költségvetéshez, ami összességében a 2023-as GDP több mint 1,3 százaléka.

-2023-ban 44 milliárd forint kiskereskedelmi adót fizetett be a Lidl a költségvetésbe, idén ez várhatóan több lesz – mondta Szlavikovics Zita az Azénpénzem.hu kérdésére.

Magyar beszállítóktól vásárolnak

A Lidl termékkínálatában kiemelt szerepet kapnak a magyar beszállítóktól érkező árucikkek.

- A 2013-ban elindított „Lidl a magyar beszállítókért” programnak köszönhetően ma már 487 hazai beszállítóval működünk együtt, ami 10 év alatt 73 százalékos növekedést jelent, és több mint 4500 hazai terméket kínálunk vásárlóinknak, ami 143 százalékos bővülés egy évtized alatt – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója. - Magyar beszállítói partnereink velünk együtt fejlődnek, a hosszú távú gondolkodásunk azt is lehetővé teszi, hogy a beszállítóink erre építve új beruházásokat tudtak és tudnak indítani. Az elmúlt években számos új üzem épült ennek köszönhetően, hogy az egyre növekvő keresletet ki tudjuk szolgálni – tájékoztatott az ügyvezető igazgató. Nepp Zoltán hozzátette: a magyar termékek exportját is segítik. Jelenleg mintegy 167 magyar beszállító termékeit exportálják 28 ország Lidl áruházaiba.

Jelentős élelmiszerexportőr


A piacvezető áruházlánc az élelmiszer-kiskereskedői szektoron belül érték alapon a legnagyobb élelmiszerexportőrként működik közre a magyar termékek nemzetközi piacra jutásában, a 2023-as gazdasági évben 338,2 millió euró, vagyis 135 milliárd forint értékben kerültek hazai termékek a külpiacokra. Ezen belül is a legnagyobb kategória a sós- és édes nassolnivalók 19 milliárddal, de kiemelt helyen szerepelnek a magyar borok is, amelynél az összes eladott palackos bor közel fele, 14,3 millió palack exportértékesítésre került. A magyar palackos borexport mintegy harmadát a Lidl adja – hangsúlyozta Nepp Zoltán.

A vállalat munkáltatóként is meghatározó piaci szereplő. Az induláskori, közel 1200 fős dolgozói létszám megnyolcszorozódott, csak az elmúlt 5 évet tekintve pedig közel 30 százalékkal nőtt az állomány. A Lidl így ma már közel 10 ezer munkavállalóval a 9. legnagyobb munkáltató Magyarországon, és 2023-ban a kiskereskedelmi dolgozó munkavállalók 3,3 százalékát foglalkoztatta. Hasonló dinamika látható a vevőszámot tekintve is, ugyanis az első teljes üzleti évi vásárlószám szintén a nyolcszorosára nőtt, ráadásul a Lidl 3,5 millió fogyasztó számára az első opció, ha bevásárlásról van szó.

Szerző: Lovas Judit
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok