Ezek a legnépszerűbb Valentin napi ajándékok
Fotó: Azénpénzem
Február 14-e, azaz Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 összege százalékkal, a tranzakciók száma pedig 17 százalékkal emelkedett 2015. óta – derül ki a három éve, a világ több mint 200 országának adatai alapján mért Mastercard Love Indexből. Ezt a Valentin-naphoz kapcsolódó február 11-14 közötti kártyás vásárlások elemzéséből számították.
A hagyományos Valentin-napi ajándékokra - mint például a virág – 3 százalékkal kevesebb pénzt fordítottak az elmúlt években a párok, a vásárlási tranzakciók száma azonban 14 százalékkal emelkedett. Ez azt mutatja, hogy bár a virág továbbra is a szerelem egyik fő szimbóluma, a többség úgy érzi, egyetlen szál többet mond egy óriási csokornál.
A kutatás szerint a többség leginkább a hasán keresztül – vélhetőleg egy-egy romantikus estét rendezve - próbálja megnyerni kedvesét. A vizsgált időszakban vacsorára költöttek a legtöbbet: az étkezésre fordított pénz a kiadások 40 százalékát tette ki, 2017-ben ez a kártyás tranzakciók 75 százalékát jelentette.
A Mastercard Love Index adatai azt is mutatják, hogy a párok egyre inkább keresik a közös élményeket. Jelentősen emelkedett ugyanis ebben az időszakban az utazásokkal összefüggő vásárlások száma. A Valentin-napi utakhoz köthető tranzakciók száma 2017-ben 23 százalékkal nőtt, a költések 22 százalékát tette ki. Szállodára a Valentin-napra szánt összegek 27 százalékát költötték el.
Egészen mások a magyar szokások
A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől. Hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok és az ékszerek. Míg az összesített adatok szerint az ékszerekre 9, virágokra pedig 3 százalékkal költöttek kevesebbet Valentin-nap környékén, nálunk jelentős növekedés mutatható ki: 122 százalékkal költöttünk többet virágra, és ékszervásárlásra is 45 százalékkal többet fordítottunk ebben az időszakban.
Az adatok szerint a többség készül a Valentin-napra. Az ajándékokat egyre többen igyekeznek előre megvenni, a Valentin-napi vásárlások nagy része (30 százalék) már február 11-én megtörtént. Az utóbbi három évben ez világszerte összesen 48,8 millió tranzakciót jelentett február 11–14. között, aminek csak mintegy negyede (27 százalék) esett Valentin-napra. Az internetes vásárlás is folyamatosan bővül, az online tranzakciók száma 2015. és 2017. között 136 százalékkal emelkedett.
A magyarországi trend ebben is jelentősen eltér a globálistól: nálunk a vásárlások egyharmada az utolsó előtti napra esik, de sokan (27 százalék) egészen Valentin-napig várnak az ajándékok beszerzésével. A magyarok az átlagnál többször rendelik meg viszont online a meglepetést kedvesüknek. A vásárlások 14 százaléka történt így (szemben a 9 százalékos globális átlaggal).
Érdemes megnézni Valentin napi kiskáténkat, amit a szerelmes vásárlóknak állítottunk össze
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: vásárlás, kártya, Valentin nap, Mastercard
Kapcsolódó anyagok
- 2018.08.15 - Százmilliárdokat spórolhatnánk
- 2018.06.28 - Utazási tippek nyaraláshoz
- 2018.06.05 - Sokan fizetnének a hangjukkal, de nem mernek
- 2018.01.29 - Ellopott bankkártya? Most már tényleg minden más
- 2018.01.24 - Szelfivel fizetne itthon is? Egy év múlva megteheti
- 2018.01.23 - Imádunk céges pénzen nyaralni
- 2017.12.13 - Rákaptak a magyarok az itthoni szállodákra
- 2017.12.06 - Megérkezett a hitelkártyás részletfizetés
- 2016.02.12 - Valentin napi kiskáté a szerelmes vásárlóknak
További kapcsolódó anyagok