Észnél kell lenniük, akiknek nem számlás a mobilelőfizetése

2017. május 8. Miután az egyik lap felhívta a figyelmet, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is közleményben tájékoztatott arról, hogy június végén sokan akár mobil nélkül is maradhatnak, ha nem lépnek. Az adategyeztetést most talán már több szolgáltató is könnyebbé teszi majd.

A terrorizmustól való félelem jegyében tavaly év végén módosították a szabályokat. A január 12-én hatályba lépett rendelet szerint egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előrefizetett (feltöltőkártyás) mobilelőfizetése lehet. Hiába van általában legfeljebb néhány ilyen szerződésük a magyar magánszemélyeknek, a „halmozás” (amit ugye bárki visszaélésszerűen is használhat) csak kontrollal szűrhető ki.

A feltöltőkártyás előfizetőknek a mobilszolgáltatóknál az idén június 30-ig kell azonosítaniuk magukat. Ha valaki nem teszi meg, egyszerűen megszűnik az előfizetése. Vagyis akár teljesen mobilkapcsolat nélkül is maradhat.
 Az egész azonosítási cirkuszt érdemes lehet felhasználni arra, hogy mindenki körülnézzen, nem talál-e a mostaninál jobb ajánlatot a piacon. Már megjelentek ugyanis a feltöltőkártyás szerződések esetében is a 19 forintos percdíjak, de értesülésünk szerint akár külön ajánlatra is számíthatnak a mobilosok. Hallottunk például egy egyedileg felajánlott, nem egészen kétezer forintos havidíjas megoldásról, amiben 70 perc beszélgetés és még online kapcsolat is van.
A Világgazdaság hétfői körképe szerint a Vodafone-nál egyelőre személyesen és telefonon, de ígéretük szerint hamarosan online is lehet adatot egyeztetni, a Telenornál egyelőre csak személyesen van erre mód, bár dolgoznak azon, hogy telefonon és online is lehetséges legyen, a Magyar Telekomnál pedig online és telefonos egyeztetésre is van lehetőség. A nap folyamán a Telenor közleményt juttatott el az MTI-nek, amiben jelzi: már online is egyeztethetik adataikat feltöltőkártyás ügyfeleik.

Mostanáig lassított a belügyi adatbázis


Az NMHH ma kiadott tájékoztatása szerint a több millió érintett kártyahasználónak kell kapcsolatba lépnie mobilszolgáltatójával. Mint leírták: fontos, hogy a hozzátartozók, közvetlen családtagok is segítsék a gyerekek, idősek által használt hanghívásra alkalmas, illetve riasztókban és egyéb nem hívásra szolgáló eszközökben található mobiltelefon SIM-kártyák adategyeztetését.

A szolgáltatók 2017. június 30-ig legalább kétszer sms-t küldenek az előfizetőknek a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról. A hatóság és a mobilszolgáltatók is „adategyeztetés" elnevezésű aloldalakat hoztak létre weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről.

Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese az MTI-t arról is tájékoztatta, hogy egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés. Mint kifejtette: az adatokat a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetni. Abban azonban az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok