Erste: a nyugdíjbiztosítás a sláger

2016. április 25. A nyugdíjbiztosítás volt az Erste Biztosító tavalyi slágerterméke, az ebből származó bevétele 26 százalékkal nőtt. Idén is ez lesz a növekedés motorja, valamint a telefonos értékesítés és a citibankos lakossági ügyfelek átvétele hozhat növekvő eredményt.

Miközben 2015-ben a hazai életbiztosítási piac néhány százalékkal zsugorodott, az Erste Biztosító teljes díjbevétele 4,5 százalékos emelkedéssel elérte a 16,7 milliárd forintot, a folyamatos díjas nyugdíjbiztosításokból származó bevétele pedig 26 százalékkal emelkedett – mondta Raveczky Zsolt, az Erste Biztosító elnök-vezérigazgatója. A társaság adózás előtti eredménye 623 millió forint lett, ami 7,8 százalékkal több a 2014-esnél, az adózott nyereség pedig 4,3 százalékkal 588 millió forintra nőtt.

A biztosító számára a hosszú távú növekedést megalapozó folyamatos díjas szerződések díjbevétele 8,5 százalékkal 7,29 milliárd forintra nőtt, immár 44 százalékát biztosítva a teljes díjbevételnek. A szerződések száma 2015-ben elérte a 69 ezret, ezek 88 százaléka folyamatos díjas életbiztosítás volt. Az Erste Bankkal fenntartott stratégiai kapcsolat hatékonyabb kiaknázása érdekében a biztosító tavaly elsősorban a nyugdíjbiztosítási termékekre, illetve a bank által kiemelten kezelt privát banki ügyfélkörére kialakított egyedi megoldások felfuttatására koncentrált – mondta Raveczky.

Jól megy a telefonálás


Tavaly 2014-hez képest a kárkifizetések mértéke 29,1 százalékkal 8,5 milliárd forintra csökkent, ezzel párhuzamosan a biztosítástechnikai tartalékok szintje meghaladta az 58 milliárd forintot, és a kezelt vagyon nagysága is csaknem elérte a 60 milliárd forintot.

A tavalyi sikerekhez a telefonos értékesítés jelentős mértékben hozzájárult, az új szerzések 10-15 százaléka már a call centernek volt köszönhető. Idén is a call centeres értékesítés lehet a növekedés egyik motorja. Ezenkívül a folyamatos díjas nyugdíjbiztosításokra koncentrál a biztosító, és a citibankos lakossági ügyfelek Erste Bankhoz kerülése jelent még óriási lehetőséget a növekedéshez – hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató. A társaság továbbra is a piaci átlag fölött kívánja növelni díjbevételét, és közel 10 százalékkal növelné a profitot.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok