Elkelt a Waberer's, még kérdés a tőzsdére vonulás

Fotó: Waberer's honlapja
2016. június 22. Eladta részesedését az alapító-vezérigazgató Wáberer György a régió vezető közúti fuvarozó vállalatában, a Waberer's International Nyrt-ben, és ezzel vissza is vonul. A vevő Közép-Kelet-Európa legnagyobb magántőke-befektetési alapja, a társaságban 2011. óta pénzügyi befektetőként közreműködő Mid Europa Partners. Nagy kérdés, hogy végül tőzsdére megy-e a társaság.

Wáberer György az iparágban eltöltött 35 sikeres év után visszavonul a Waberer's-ben vállalt aktív szerepéből. Ezzel összhangban úgy döntött, hogy a társaságban még meglévő részesedését eladja a Mid Europa Partners-nek, amely 2011 óta pénzügyi befektető partnere a Waberer's-ben- adta hírül a társaság. Wáberer György lemond a társaságban betöltött összes tisztségéről. A tranzakcióval a Mid Europa a meglévő 56,8 százalékos részesedését 97,1 százalékra növeli. A tranzakció a versenyhatóság jóváhagyása után zárul le.

A Mid Europa 2011-ben 12 millió euró összegű tőkeemeléssel szerzett részesedést a társaságban, ezzel jelentősen felgyorsította annak növekedését. 2010 és 2016 eleje között a Waberer's a flottáját 2300-ról mintegy 3500-ra, dolgozói létszámát kevesebb mint 4000-ről mintegy 6000 főre bővítette, miközben árbevétele közel 60 százalékos növekedéssel 2015-re elérte az 523 millió eurót. Ugyanebben az időszakban több új piacra is kiterjesztette működését, többek között Belgiumra, Németországra, Franciaországra, Olaszországra, Hollandiára, Lengyelországra és az Egyesült Királyságra is.

Bethlen Miklós, a Mid Europa partnere és budapesti irodájának vezetője kijelentette: készen állnak arra, hogy tovább támogassák a társaságot a következő növekedési fázisában és nagyon örülnek, hogy a Waberer's-t Európa vezető márkái közé emelhetik, valamint tovább erősíthetik vezető pozícióját az európai eszköz-alapú közúti fuvarozási és logisztikai szereplők között. E célokat a jelenlegi menedzsmenttel kívánják megvalósítani.

Mint ismeretes, a Waberer's tavaly tőzsdére vonult volna, részvényeit 2015. október 6-val bevezették a Budapesti Értéktőzsdére, a forgalomba hozatalt azonban piaci és egyéb körülmények miatt elhalasztották. Ugyanakkor a társaság idén márciusi közgyűlése december 31-ig meghosszabbította az igazgatóság felhatalmazását a vállalat részvényeinek forgalomba hozatalára. A tőzsdére menetellel tőkeemelést is meg kívántak valósítani, most viszont nagy kérdés, hogy ezt újabb befektető bevonásával hajtják-e végre, vagy marad a tőzsde. Azt ugyanis fontos látni, hogy időközben az MNB lett a Budapesti Értéktőzsde fő tulajdonosa, és tavasszal új stratégiát fogadtak el. Ennek lényege a hazai tőkepiac és a tőzsde látványos fejlesztése. Látványos eredmény lenne, ha új cégek jelennének meg a tőzsdén, így mindenféle ösztönzőket bevethetnek ennek érdekében. A Waberer's tőzsdei megjelenése sikersztori lehetne, és a magántőke-befektetési alapnak is biztosíthatna jó kiszállást. Ez viszont egyelőre a jövő zenéje.

A cégekről


Mid Europa Partners

Az 1999-ben alapított Mid Europa Partners kivásárlásokra szakosodott magántőke-befektetési alap, amely indulása óta több mint 4,3 milliárd euró forrást gyűjtött és kezelt Közép-Kelet-Európa és Törökország fejlődő piacain. Jelenleg Budapesten, Isztambulban, Londonban és Varsóban működtet irodát. A Mid Europa kezdettől fogva regionális szemléletet követett, és piacvezető vállalatokat vásárol fel, elsősorban a régió belföldi piacain aktív, növekvő iparágakban. Eddig 33 befektetést hajtott végre 18 országban. Kiemelt figyelmet fordít a magyar piacra, ahol eddig két társaságba fektetett be: 2009-ben az Invitelbe, 2011-ben pedig a Waberer's International Nyrt.-be.

Waberer's International Nyrt.

A Waberer's International Nyrt. (Waberer's) piacvezető a komplett rakományok (FTL) nemzetközi fuvarozásában a saját flottával szolgáltatást nyújtó vállalatok között Európában, valamint piacvezető Magyarországon a belföldi fuvarozás és komplex logisztikai szolgáltatások területén. Tevékenysége kiterjed a szabványos raklapos áruk nagy távolságokra történő nemzetközi fuvarozására, a belföldi hűtött és szárazáruk fuvarozására, raktározására és disztribúciójára, valamint a nemzetközi szállítmányozásra. A vállalat két év alatti átlagéletkorú, 3500 szerelvényből álló flottája 2015-ben több mint 422 millió kilométert tett meg Európa útjain. Belföldi logisztikai kapacitásai meghaladják a 110 ezer négyzetméter korszerű raktárterületet.


Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok