Életbiztosítást kötne? Legyen résen! Az NN hiányosan tájékoztat
2016. január 14. Az MNB 12 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra annak életbiztosítási szerződéskötési gyakorlata miatt. A jegybank munkatársai által kötött próbaügyletek során a biztosító egyes esetekben az ügyleti döntéshez szükséges dokumentumokat nem adott át, lényegi információkat nem közölt, sőt egy alkalommal a fogyasztói szándéktól eltérő szerződés megkötését szorgalmazta.Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi vizsgálat keretében próbaügylet-kötéseket végzett az NN Biztosítónál, amelyek során a biztosító szerződéskötési gyakorlatát közvetlen tapasztalatokat szerezve kívánta feltérképezni. A vizsgálat több próbaügylet kapcsán megállapította, hogy a biztosító megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára, valamint az életbiztosítási szerződések tekintetében a szerződések megkötését megelőző tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.
A próbaügylet-kötések keretében az NN Biztosító nem biztosította, hogy az elektronikus úton történő biztosítási igényfelmérés és ajánlattétel során a fogyasztók (ebben az esetekben az MNB munkatársai) ellenőrizhessék, hogy valós igényeiket rögzítették. Egy esetben a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást nyújtott az ügyfél igényeinek megfelelő biztosítási termékek köréről.
További jogszabálysértést követett el az biztosító azzal, hogy a fogyasztó részére megküldött elektronikus levélben hiányos tájékoztatást adott a szerződéshez szükséges lényegi dokumentumokról. Végül előfordult, hogy az NN Biztosító nem az ajánlattételt megelőzően, hanem csupán azt követően bocsátotta a fogyasztó rendelkezésére a szerződéses dokumentumok egy részét.
Mindezek nyomán az MNB ma közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó jogszabályi kötelezettség betartására kötelezte a biztosítót, és a jogsértések miatt 12 millió forint bírságot is kiszabott. A próbavásárlások egy részében ugyanakkor az MNB nem tárt fel jogsértést, és a jegybank a vizsgálat során több pozitív, fogyasztói szempontból előremutató intézkedés bevezetését is tapasztalta a biztosítónál.
Az Azénpénzem.hu véleménye szerint még ma is rendszeres gyakorlat a biztosítók részéről, hogy csak az ügyfélnek kedvező oldalról mutatják be az élet- és nyugdíjbiztosítási termékeket, a kockázatokról, a valós költségekről pedig nem, vagy csak felületesen tájékoztatják az ügyfeleket. Erről olvasóink rendszeresen beszámolnak, de személyes tapasztalataink is ezt erősítik. Ráadásul ennek bizonyítása gyakorlatilag lehetetlen a vitás esetekben. Mint ahogy a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) előtt is sokan hiába keresik az igazukat, ha a szerződést korábban aláírták.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: NN, ING, NN Biztosító, MNB, bírság, ügyféltájékoztatás
Kapcsolódó anyagok
- 2017.05.18 - Átverte az ügyfeleket a QUANTIS, súlyos bírságot kapott
- 2016.05.04 - Büntetés a Porsche Banknak: kész kupleráj a nyilvántartása
- 2016.01.22 - Súlyos bírságot kapott a K&H Bankcsoport
- 2016.01.21 - Átverte az időseket a 4Life Direct
- 2016.01.18 - Mit művelnek a biztosítók? Szarvashibák a CIG-nél
- 2016.01.06 - Vége a biztosítási átverésnek a megtakarításoknál?
- 2015.12.07 - Félretájékoztatott az NN Biztosító, de semmi gond
- 2015.09.29 - Nyugdíjpénz: vigyázzon, ne verjék át!
- 2015.06.23 - Új rend jön az életbiztosításoknál?
- 2015.03.03 - NN lesz az ING Biztosító
- 2015.01.28 - Ketyegő bomba a kombihitel?
- 2014.10.16 - Mi számít villámkárnak?
- 2014.03.25 - Itt a garantált nyugdíjpénz
- 2013.12.13 - Brutálisan drága biztosítások
- 2013.03.08 - Elbukott nyugdíj-megtakarítások
- 2013.03.01 - Veszélyes az adósra a semmis szerződés
- 2013.02.22 - Bankban kapható életbiztosítások díjai
- 2013.02.08 - Brutálisan drágult a nők biztosítása
- 2012.12.21 - Mától uniszex díjak mindenkinek
- 2012.06.06 - Fizetés helyett kifogásol a Generali
- 2012.02.07 - Közel hétmilliót hozott a biztosító elleni panasz
További kapcsolódó anyagok