Elektronikus fizetés: még mindig nagy az érdeklődés

2021. november 10. Bár január 1-je óta kötelező biztosítani, még most is nagy az érdeklődés a kereskedők és szolgáltatók részéről az elektronikus fizetési megoldások iránt. Az OTP Bank adatai szerint idén a harmadik negyedévben a forgalom közel 14 százalékkal, míg a tranzakciószám negyedével nőtt tavalyhoz képest.

Már csaknem egy éve, 2021. január 1-jétől kötelező minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozás számára, hogy az elektronikus fizetést biztosítsa vásárlóinak. Az OTP Bank tapasztalatai alapján azonban még mindig nagy az érdeklődés a szolgáltatások iránt. A készpénzmentes lehetőségek terjedése a kártyás fizetési forgalomban is tetten érhető, hiszen az idén megfigyelhető ugrásszerű növekedés – amelyben jelentős szerepet játszott a törvényi kötelezettség is – a harmadik negyedévben is tovább folytatódott.

A 2021. július-szeptemberi időszakban az elfogadói forgalom 13,7 százalékkal, míg a tranzakciószámok 24,2 százalékkal növekedtek 2020 azonos időszakához képest a hitelintézetnél. Ennek oka elsősorban az, hogy az emberek több helyen, kisebb összegű vásárlások esetében is a kártyás fizetést választották. A kártyás fizetési lehetőségek bővülésének üteméről elmondható, hogy 20 százalékkal több az OTP Bankhoz bekötött kereskedőnél fizettek az ügyfelek bankkártyával, azaz használták aktívan a POS-terminált.

A bank szakértői a korábbi éveknél nagyobb bankkártyás forgalomra számítanak 2021 negyedik negyedében, hiszen már több terminál áll rendelkezésre a kereskedőknél, és az újranyitás, valamint a várható családtámogatási juttatások hatására a kereslet is tovább növekedhet. Jövőre ugyanakkor megtorpanhat az elektronikus fizetési lehetőségek terjedésének növekedési üteme, és visszatérhet a korábbi években tapasztalt, organikus növekedés szintjére.

-  Annak ellenére, hogy még mindig nagy az érdeklődés, tapasztalatunk szerint az online kasszával rendelkező vállalkozások nagy része már biztosítja vásárlóinak az elektronikus fizetés lehetőségét. Emiatt várakozásaink szerint a jövőben a növekedés üteme inkább az új vállalkozások alapításának, valamint a számlanyitások számának alakulását követheti, ahogy a jogszabályváltozást megelőzően – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Az elektronikus fizetési lehetőségek terjedésének csökkenő sebessége mellett 2022 második félévében a piac bizonyos átrendeződésére is lehet számítani. Addigra ugyanis a legtöbb kereskedő és szolgáltató már a friss tapasztalatai alapján gondolhatja át, hogy valóban az általa választott fizetési megoldás – POS-terminál vagy mobilalkalmazás – illik leginkább cége, illetve vásárlói igényeihez, tette hozzá az OTP Bank szakértője.

A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja. Ezzel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Szerző: Azénpénzem/OTP Bank
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok