Egyre többet veszünk online külföldről

2017. január 12. Az idén várhatóan tovább növekszik az online shopok forgalma. A vevők felének mindegy, hogy hazai vagy külföldi boltban vásárol; ez a magyar webshopok számára is lehetőséget jelent az export bővítésére.

Magyarországon idén az online költések volumene várhatóan 10 százalékkal nő - tette közzé az Ipsos a PayPal megbízásából készített kutatásának eredményét. Növekszik a külföldön vásárolt termékek aránya, a határon túli webshopokból várhatóan 19 százalékkal nagyobb értékben fogunk rendeléseket feladni.

A netes vásárlás egyre népszerűbb: mint korábban megírtuk, a Budapest Bank egy hasonló felmérése szerint a megkérdezettek 79 százaléka vásárolt már a világhálón, 38 százalékuk pedig rendszeres online vásárló. Az online vásárlóknak azonban 37 százaléka csak információforrásként használja az internetet, de csaknem fele a webáruházakban kinézett árucikkeket ott is veszi meg.

Az Ipsos kutatása alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek megvételének lehetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban. A magyarok 48 százaléka számára közömbös, hogy a felkeresett online üzlet külföldi vagy magyar, az irántuk érzett bizalomban lényegében ugyanekkora a különbség, 46 százalékuk egyformán bízik mindkettőben.

A külföldi vásárlás előtt sokak számára továbbra is a nyelvtudás hiánya a legnagyobb akadály: a válaszadók 36 százaléka közölte, hogy akkor vásárolnának többet külföldről, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálat.

Az online export is növekszik: a PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján a legnépszerűbb termékkategóriák a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

A kutatás szerint a magyar e-kereskedelmi piac szereplői számára a külföldi vevőkör bővítésének kulcsa egyebek mellett az ingyenes szállítás lehet, amivel a fogyasztók 46 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak másik országból. A biztonságos fizetési módot a válaszadók 44 százaléka, a helyben nem kapható árucikkek értékesítését pedig 40 százaléka emelte ki.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok