Egyre többen mobilbankolnak
2018. október 1. Egyre nagyobb az internetes és mobilbanki alkalmazások kínálata, ennek ellenére a lakosság egy jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást – derül ki a Budapest Bank felméréséből. A mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor, hanem a végzettség, az anyagi helyzet és a lakóhely határozza meg.Az aktív korú magyarországi népesség háromnegyede potenciális mobilbank használó: ennyien rendelkeznek okostelefonnal és bankkapcsolattal egyaránt. Az érintettek 40 százaléka már használ is valamilyen banki mobilapplikációt – mutat rá a Budapest Bank mobilalkalmazások elterjedtségéről készített reprezentatív kutatása.
A felmérés szerint a mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor határozza meg, hanem a végzettség, az anyagi helyzet és a lakóhely: a mobilbankolók között a teljes mintához képest szignifikánsan nagyobb arányban találhatók legalább középfokú végzettségűek, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelemmel rendelkezők, valamint a Budapesten és Közép-Magyarországon élők.
A leggyakrabban alkalmazott mobilbanki funkció a számlaegyenleg-lekérdezés, de a felhasználók fele szokott utalást is teljesíteni a mobilalkalmazásából. A mobilfizetési megoldások még mindig újnak számítanak a piacon, az ilyen technológiai innovációk felhasználói tábora pedig jellemzően nem robbanásszerűen, sokkal inkább lassan, de kiegyensúlyozottan növekedik – ezt tükrözi a felmérés eredménye is. A Budapest Bank idén júniusban vezette be szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldását. Azóta több mint ötezren digitalizálták a bankkártyájukat.
A felmérés kitért arra is, hogy mely csatornákat használják a banki ügyfelek az egyszerűbb banki műveletek intézésére. Az eredmények szerint a legtöbben az internetbankban tájékozódnak számlaegyenlegükről, és innen intézik átutalásaikat is. Vannak azonban olyan alapműveletek, amelyekhez még sokan igénylik a személyes segítséget, így például bankkártya aktiválásához vagy letiltásához, limitbeállításhoz a banki ügyfelek közel fele inkább bemegy a bankfiókba, de az állandó átutalások beállításához is egyharmaduk veszi igénybe banki ügyintéző segítségét. A banki mobilalkalmazások ma még kiegészítő szerepet játszanak, most kezdenek igazán elterjedni az ügyfelek körében, akik egyelőre ismerkednek az alkalmazás nyújtotta lehetőségekkel. Ezt mutatja, hogy ma a banki ügyfelek ötöde szokta ezen keresztül lekérdezni számlaegyenlegét, és közel ugyanennyien szoktak utalásokat végezni.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: Budapest Bank, mobilfizetés, okostelefon, internetbank, mobilbank
Kapcsolódó anyagok
- 2019.12.16 - Nagyot ugrott a netes csomagok ára
- 2019.08.29 - A többség gyakrabban megy bankfiókba, mint orvoshoz
- 2019.08.08 - Ezért jó, ha elektronikusan fizetünk
- 2019.08.05 - Nincs térerő? A Vodafone véget vet ennek
- 2019.07.16 - Spórolt pénzből, többen nyaralunk
- 2019.07.02 - Elindult az Apple Pay az Ersténél és a Gránitnál is
- 2019.06.24 - Budapest Bank: elindult az online számlanyitás
- 2019.06.21 - Már 10 millió internet előfizetés van
- 2019.03.19 - Budapest Bank: ilyen eredményekkel várja a privatizációt
- 2019.02.04 - A szülők választják a diákszámlát
- 2018.12.18 - Milliókat is spórolhatnak a cégek a lízingelt autóval
- 2018.12.06 - Így fizethet csekket mobillal
- 2018.09.11 - Budapest Bank: bátran fizetünk mobillal (X)
- 2018.06.20 - Megugrott a mobilfizetés
- 2018.06.13 - Budapest Bank: itt az új mobilfizetés a kártyásoknak
- 2017.09.08 - Bankkártyája van? Akkor fizethet mobillal is
- 2017.08.22 - Nem akar mobillal fizetni? Nincs egyedül
- 2017.06.21 - Már az OTP-sek is fizethetnek mobillal
- 2016.12.04 - Pénztárca helyett mobil?
További kapcsolódó anyagok