Egyre többen mobilbankolnak

2018. október 1. Egyre nagyobb az internetes és mobilbanki alkalmazások kínálata, ennek ellenére a lakosság egy jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást – derül ki a Budapest Bank felméréséből. A mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor, hanem a végzettség, az anyagi helyzet és a lakóhely határozza meg.

Az aktív korú magyarországi népesség háromnegyede potenciális mobilbank használó: ennyien rendelkeznek okostelefonnal és bankkapcsolattal egyaránt. Az érintettek 40 százaléka már használ is valamilyen banki mobilapplikációt – mutat rá a Budapest Bank mobilalkalmazások elterjedtségéről készített reprezentatív kutatása. 

A felmérés szerint a mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor határozza meg, hanem a végzettség, az anyagi helyzet és a lakóhely: a mobilbankolók között a teljes mintához képest szignifikánsan nagyobb arányban találhatók legalább középfokú végzettségűek, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelemmel rendelkezők, valamint a Budapesten és Közép-Magyarországon élők.

A leggyakrabban alkalmazott mobilbanki funkció a számlaegyenleg-lekérdezés, de a felhasználók fele szokott utalást is teljesíteni a mobilalkalmazásából. A mobilfizetési megoldások még mindig újnak számítanak a piacon, az ilyen technológiai innovációk felhasználói tábora pedig jellemzően nem robbanásszerűen, sokkal inkább lassan, de kiegyensúlyozottan növekedik – ezt tükrözi a felmérés eredménye is. A Budapest Bank idén júniusban vezette be szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldását. Azóta több mint ötezren digitalizálták a bankkártyájukat.

A felmérés kitért arra is, hogy mely csatornákat használják a banki ügyfelek az egyszerűbb banki műveletek intézésére. Az eredmények szerint a legtöbben az internetbankban tájékozódnak számlaegyenlegükről, és innen intézik átutalásaikat is. Vannak azonban olyan alapműveletek, amelyekhez még sokan igénylik a személyes segítséget, így például bankkártya aktiválásához vagy letiltásához, limitbeállításhoz a banki ügyfelek közel fele inkább bemegy a bankfiókba, de az állandó átutalások beállításához is egyharmaduk veszi igénybe banki ügyintéző segítségét. A banki mobilalkalmazások ma még kiegészítő szerepet játszanak, most kezdenek igazán elterjedni az ügyfelek körében, akik egyelőre ismerkednek az alkalmazás nyújtotta lehetőségekkel. Ezt mutatja, hogy ma a banki ügyfelek ötöde szokta ezen keresztül lekérdezni számlaegyenlegét, és közel ugyanennyien szoktak utalásokat végezni.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok