Kilenc év alatt 28 százalékkal nőtt a személygépkocsik száma Magyarországon
Az életminőséggel szoros összefüggésben áll egy személygépkocsi fenntartásának képessége. A KSH adatai szerint Magyarországon 2019-ben, a gazdasági növekedés csúcspontján, 3,8 millió darab személygépkocsi volt. 2010 és 2019 között a reálkeresetek 85 százalékkal emelkedtek, miközben a személygépkocsik száma 28 százalékkal (828 ezer darabbal) nőtt – közölte a GKI Gazdaságkutató.
Ennek következtében minden száz (tizenötödik életévét betöltött) magyar állampolgárra 44 darab személygépkocsi jutott, ami 11-gyel több, mint 2010-ben. A 2008-as válságot követő gazdasági fellendülés idején, 9 év alatt, a személygépkocsik életkora 3 évvel nőtt. Ennek oka az új és a használt autók árában meglévő jelentős különbség, valamint az állami beavatkozás (például roncsprémium rendszer) hiánya.
2019-ben a személygépkocsik 19 százaléka Budapesten, 21 százaléka a megyei jogú városokban, 33 százaléka a városokban, míg 27 százaléka a községekben volt. Az arányok 2010 óta stabilnak tekinthetők. Az ország déli, keleti és főleg észak-keleti településein jóval az országos átlag alatt volt a 15 év feletti lakónépességre jutó autók száma, a települések között 20-szoros különbség is előfordult.
Jelentős eltérés van a személygépkocsik számának növekedésében a megyék között. A regisztrált személygépkocsik száma Győr-Moson-Sopron (37 százalék) Pest (36 százalék) és Szabolcs-Szatmár-Bereg (34 százalék) megyében nőtt legjobban, legkevésbé pedig Tolna (22 százalék), Békés (21 százalék) és Baranya (20 százalék) megyében. Budapesten „csak” 19 százalékkal nőtt a számuk, viszont a fővárosban élők vásárolták a második legtöbb új autót (110 882 darabot) 2010 és 2019 között. A megyék autóállománya (száz 15 éves kor feletti lakosra vetítve) 39 és 53 gépkocsi között volt.
Szerző: Azénpénzem/GKI
Címkék: személygépkocsi, GKI Gazdaságkutató, autó
Egyre több és öregebb autó fut a magyar utakon
2021. március 4. A személygépkocsik száma 28 százalékkal, 828 ezer darabbal 3,8 millióra nőtt 2010 és 2019 között Magyarországon, közben az átlagéletkoruk 3 évvel emelkedett – áll a GKI Gazdaságkutató elemzésében.Az életminőséggel szoros összefüggésben áll egy személygépkocsi fenntartásának képessége. A KSH adatai szerint Magyarországon 2019-ben, a gazdasági növekedés csúcspontján, 3,8 millió darab személygépkocsi volt. 2010 és 2019 között a reálkeresetek 85 százalékkal emelkedtek, miközben a személygépkocsik száma 28 százalékkal (828 ezer darabbal) nőtt – közölte a GKI Gazdaságkutató.
Ennek következtében minden száz (tizenötödik életévét betöltött) magyar állampolgárra 44 darab személygépkocsi jutott, ami 11-gyel több, mint 2010-ben. A 2008-as válságot követő gazdasági fellendülés idején, 9 év alatt, a személygépkocsik életkora 3 évvel nőtt. Ennek oka az új és a használt autók árában meglévő jelentős különbség, valamint az állami beavatkozás (például roncsprémium rendszer) hiánya.
2019-ben a személygépkocsik 19 százaléka Budapesten, 21 százaléka a megyei jogú városokban, 33 százaléka a városokban, míg 27 százaléka a községekben volt. Az arányok 2010 óta stabilnak tekinthetők. Az ország déli, keleti és főleg észak-keleti településein jóval az országos átlag alatt volt a 15 év feletti lakónépességre jutó autók száma, a települések között 20-szoros különbség is előfordult.
Jelentős eltérés van a személygépkocsik számának növekedésében a megyék között. A regisztrált személygépkocsik száma Győr-Moson-Sopron (37 százalék) Pest (36 százalék) és Szabolcs-Szatmár-Bereg (34 százalék) megyében nőtt legjobban, legkevésbé pedig Tolna (22 százalék), Békés (21 százalék) és Baranya (20 százalék) megyében. Budapesten „csak” 19 százalékkal nőtt a számuk, viszont a fővárosban élők vásárolták a második legtöbb új autót (110 882 darabot) 2010 és 2019 között. A megyék autóállománya (száz 15 éves kor feletti lakosra vetítve) 39 és 53 gépkocsi között volt.
Szerző: Azénpénzem/GKI
Címkék: személygépkocsi, GKI Gazdaságkutató, autó
Kapcsolódó anyagok
- 2021.08.19 - Nőnek az eladások, tovább drágulhatnak az autók
- 2021.07.23 - Nem kell baleset, hogy elbukjuk a kötelező bónusz besorolását
- 2021.06.14 - Mától lehet villanyautóra pályázni
- 2021.06.02 - Jövő nyártól négybetűs rendszámtáblák jönnek
- 2021.05.19 - Tovább drágult az autóbiztosítás
- 2021.04.07 - Ez várható idén a magyar gazdaságtól
- 2021.03.07 - Ne dobja ki a külföldi bírságról szóló levelet!
- 2021.03.04 - A válság végét jelzik az emelkedő benzinárak?
- 2021.02.21 - Százezer autósnak fontos határidő közeleg
- 2021.02.09 - Most megtudhatja, mennyivel fizet többet a kötelezőre
- 2021.02.04 - Ötvenmilliárdba került az adófizetőknek a nagycsaládosok autóvásárlása
- 2021.01.26 - Márkaszervíz vagy független? Kiderítették, mikor mi éri meg
- 2021.01.21 - Csúcsra járt a használtautó-piac
- 2021.01.18 - Itt a kátyúszezon, alig fizetnek az útkezelők
- 2021.01.05 - Nagyot zuhant a használtautó-behozatal is
- 2021.01.04 - Ötödével esett vissza 2020-ban az új autók piaca
- 2020.12.10 - Kevés az új autó, ez betett a casco felfutásának is
- 2020.11.23 - Ideje megnézni a kötelező díját
- 2020.11.17 - Egyre népszerűtlenebbek a dízelautók
- 2020.11.16 - Mekkorát drágult a kgfb? Attól függ, kinek!
- 2020.10.19 - Vették a használt autókat, mint a cukrot
- 2020.09.22 - Mindenki kap villanyautós támogatást, aki kért, de még több kellene
- 2020.09.17 - Nyáron robbant a használtautó-piac
- 2019.05.22 - Fékeznék a korosabb kocsik behozatalát
További kapcsolódó anyagok