Egyre jobban szeretjük a biztosítókat
2018. március 19. A Netrisk.hu közönségszavazásán 40 ezer ügyfél értékelte a biztosítók szolgáltatásait. A kis- és közepes biztosítók kategóriájában a Signal Iduna második éve, míg a nagy biztosítók között az Aegon immár harmadik éve őrzi „Az Év Ügyfélbarát Biztosítója” díjat.A Netrisk.hu harmadszorra meghirdetett közönségszavazásán mintegy 280 ezer értékelés érkezett közel 40 ezer ügyféltől, melyek alapján a nagy biztosítók közül az Allianz és a K&H, míg a kis- és középkategóriában a Wáberer és a Genertel biztosítók szereztek további dobogós helyeket.
A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ennél kisebb piaci részesedéssel rendelkező társaságok kerültek. Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet szerződése, a résztvevők több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti osztályzataikkal.
A szavazás során a meglévő biztosítói kapcsolattal rendelkező ügyfelek specifikus értékelést is adhattak az érintett biztosítók működéséről, a kérdések ugyanis külön kitértek az ügyintézésre, az ügyfél-tájékoztatásra, az ügyfélmegtartó képességre és a kárrendezésre. Ezek mellett új elemként az adott biztosító termékkínálatának, illetve ügyfélkezelésének fejlődését is véleményezhették a válaszadók.
Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017. szavazás végeredménye:
Nagy biztosítók | Kis- és közepes biztosítók | ||
---|---|---|---|
Helyezés | Biztosító | Helyezés | Biztosító |
1. | Aegon | 1. | Signal Iduna |
2. | Allianz | 2. | Wáberer |
3. | K&H | 3. | Genertel |
Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,40-os értékre osztályozták, ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3,41, míg a kisebbeké 3,32 volt – ismertette az eredményeket Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. Hozzátette: természetesen van még tere a további fejlődésnek, de tény, hogy immár harmadik éve érezhetően és folyamatosan javulnak az osztályzatok. Két éve még 3,22 volt az átlag, ami tavaly már 3,35-re emelkedett, és ezt követte most egy további 5 századnyi javulás. Ezek alapján úgy vélik, hogy a biztosítási piac üzleti kultúrájában egyre nagyobb hangsúllyal jelenik meg az ügyfélközpontú szemlélet, megfelelve a Magyar Nemzeti Bank ezirányú törekvéseinek is.
A válaszadók a legelégedettebbek a biztosítók termékkínálatával (3,49), illetve az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3,47). Vélhetően az eleve negatív kontextusnak is köszönhető, hogy a kárrendezés folyamata kapta a legalacsonyabb osztályzatot (3,27), és a hűséges ügyfelek pozitív megkülönböztetését is sokan hiányolják (3,28). Bár a felmérés a teljes biztosítási piacra nem reprezentatív, az elmúlt három évben beküldött közel 800 ezer válasz mindenképpen hiteles, irányadó információt közvetít, amelynek rájuk vonatkozó részleteit a Netrisk.hu valamennyi érintett biztosítóval megosztja.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: alkusz, Netrisk, Aegon, Allianz, K&H Biztosító, ügyfélbarát biztosító, biztosítás, Signal Iduna, Genertel, Waberer
Kapcsolódó anyagok
- 2019.05.28 - Mutatjuk az év utasbiztosítóit
- 2019.05.22 - Indul a digitális kárfelmérés az Allianznál
- 2019.03.13 - Alkuszok: ne egy perc alatt döntsünk a legnagyobb vagyonunkról!
- 2018.10.02 - Itt a legjobb biztosítók rangsora
- 2018.05.16 - Nem fizet gyorsan a biztosító? Majd jön a kártérítés
- 2018.04.12 - Hétfőn érdemes óvatosabban autózni
- 2017.10.03 - Ezek a legjobb biztosítók 2017-ben
- 2016.09.20 - Mutatjuk a legjobb biztosítókat
- 2016.01.25 - Ezeket a biztosítókat szeretjük
- 2015.11.25 - Idén is a Posta Biztosító Magyarországon a legjobb
- 2015.09.22 - Ezek a legjobb biztosítók
- 2014.09.23 - Ezek most a legjobb biztosítók
- 2013.10.01 - Melyik valójában a legjobb biztosító?
- 2013.09.23 - Ezek a legjobb biztosítók
- 2012.10.01 - Kiderült, melyek a legjobb biztosítók
További kapcsolódó anyagok