Egyre idősebb autókat lopnak el

2013. április 16. Nagyon sokan azért nem kötnek cascót, mert azt hiszik, csak az értékesebb és újabb autókat lopják el. A statisztikák pedig azt mutatják, hogy ez egyre inkább nincs így.

Az autósok háromnegyede kevéssé tart tőle, hogy áldozattá válik, és továbbra sem köt biztosítást lopás ellen. Egyre tartja magát ugyanis az a nézet, hogy csak az értékesebb és újabb autókat lopják el. A kis- és középkategóriás autók tűnnek el legnagyobb számban, és egy-egy idősebb autó akár fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel – állítja azonban Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. Az ellopott autók többsége ma már alkatrészforrásként végzi, így nem meglepő, hogy tízből kilenc autó soha nem kerül elő.

A Genertel adatai az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak. Míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.

A márkáknál sem az a helyzet, mint amit sokan gondolnak. A rendőrségi statisztika szerint például a BMW a 2011-es ötödik helyről tavaly a kilencedik helyre csúszott vissza. A lopási toplistán 2012-ben a Volkswagent a Suzuki, az Opel, a Ford és a Renault követte.

Mint arról korábban írtunk, az autólopások számának csökkenő trendje 2011-ben megtört, tavaly pedig kifejezetten megugrott ez a bűncselekmény. A válság miatt megnőtt az igény az olcsó autójavításokra, egyre többen ellenőrizetlen sufniműhelyekbe hordják a kocsijukat. Márpedig az olcsó javítást sokszor a legolcsóbb alkatrésszel lehet csak megoldani, a lopottal. Azzal pedig, hogy egyre idősebb és kevésbé presztizs kategóriába tartozó kocsikat kötnek el, az átlagérték csökken. A károsultak számára azonban sokkal nagyobb lehet az érvágás.


Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok