Egyetlen bank sem tájékoztatja megfelelően ügyfeleit
2021. december 2. Tíz bankot vizsgált meg a Magyar Nemzeti Bank (MNB), hogy a jogszabályban rögzített határidőben és megfelelő tartalommal küldik-e meg a fogyasztóknak a szerződéskötést követő tájékoztatásokat. Egyetlen intézmény sem felelt meg az előírásoknak, ezért összesen közel 65 millió forintos bírságot szabtak ki.Témavizsgálatot indított az MNB, hogy megtudja, a bankok a szerződéskötést követő tájékoztatásokkal – többek között a pénzügyi termékek igénybevételével, díjaival kapcsolatos információkkal – megfelelően segítik-e az ügyfelek döntéshozatalát is. Tíz bankot vettek górcső alá, amelyek között egyetlen teljesen megfelelően eljáró sem akadt.
A hitelintézetek többsége hibázott a fogyasztói kérésre 90 napon belül küldött egyedi kimutatások, az előtörlesztéshez kapcsolódó információk, valamint az Országos Betétbiztosítási Alapra (OBA) vonatkozó tájékoztató aktualizálása és a betétekkel kapcsolatos rendszeres tájékoztatás terén. A bankok többsége a díjkimutatásokat (minden év január 31-ig kell áttekinthetően összesíteni a fizetési számlákhoz kapcsolódó előző évi tranzakcióik éves összesítését és azok díjait) sem határidőre küldte meg.
Az MNB a feltárt hiányosságok miatt összesen 64,7 millió forint bírságot szabott ki. Figyelembe vették, hogy a feltárt hiányosságok zömében nem a teljes ügyfélkört érintették.
Az MNB a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR) adattovábbítással kapcsolatosan is hiányosságot tárt fel. A jogszabályi elvárások szerint a KHR adattovábbítást megelőzően 30 nappal és az adattovábbítást követő 5 munkanapon belül kell tájékoztatni az adósokat. Márpedig a vizsgálat a bankok több mint felénél talált olyan ügyfeleket, akiknek csak a jogszabályi határidőn túl küldték meg az értesítéseket. Egyetlen bank sem tett eleget annak az elvárásnak, hogy a fizetési számlák, valamint a hitelszerződések lezárását követően 30 napon belül szükséges egyértelmű, közérthető és teljes körű kimutatást küldeni. Szerző: Azénpénzem
Címkék: bírság, MNB, határozat, bankok, tájékoztatás, bankszámla, hitel, KHR, betét
Kapcsolódó anyagok
- 2022.04.19 - Új időszámítás a devizaszámláknál
- 2022.03.08 - Saját zsebüket nézték az alkuszok, nem az ügyfél érdekét
- 2022.02.04 - Számos hiányosságra talált az MNB a Sopron Banknál
- 2022.01.31 - Hány nap alatt szabadulhatsz a banktól?
- 2022.01.26 - Igenis, elviheti a végrehajtó az adó-visszatérítést!
- 2022.01.24 - Manipulálta a piacot az OTT-One
- 2022.01.18 - Pokolian megdrágul az alapszámla
- 2022.01.10 - Csak egy biztosítót ajánlottak, bírság lett a vége
- 2022.01.07 - Megeszi az infláció a megtakarításunkat
- 2021.12.20 - Ismét jön az igazság a banki díjakról
- 2021.12.10 - Már tizedszer tévesztette meg ügyfeleit a Telekom
- 2021.12.03 - 30 milliós bírságot kapott a Signal Biztosító
- 2021.12.01 - Vége az apróbetűknek a pénzügyi panaszkezelésben
- 2021.11.25 - Jelentős kockázatokra bukkant az MNB a Sberbanknál
- 2021.10.27 - Nem jelentették a gyanús ügyleteket, százmilliós bírságot kaptak
- 2021.08.26 - Olcsón megúszták a nyugdíjpénztári vezetők a lakásvételt
- 2021.07.14 - Ráült az ügyfelek pénzére az Erste Bank, bírság lett a vége
- 2021.07.07 - Megbírságolta az MNB a Takarék Bankcsoportot
További kapcsolódó anyagok