Drágul az online rendelt áruk kézbesítése
2018. május 31. Már gyakorlatilag megszűnt a netes rendelések kiszállításának korlátlan ingyenessége, de a drágulás nem áll meg. A tavalyi év végén elindult áremelési hullám 2018 első negyedévében is folytatódott, és az évhátralévő részében is további emelések várhatóak a különböző kézbesítési megoldások díjtételei között.Eljött a kézbesítési díjak emelésének időszaka– állapítja meg a GKI Digital és az Árukereső.hu ma megjelent online kiskereskedelmi index (OKI) kutatása. A tavalyi karácsonyi vásárlási lázra a logisztikai szereplő komoly extra kapacitásokkal és egyéb óvintézkedésekkel készült. Többen – állapította meg az elemzés – ennek részeként már novemberben árat emeltek, de ezt a kereskedők többsége akkor még nem tudta továbbhárítani a vevőkre. Mint megállapították: ennek az „idilli állapotnak” azonban vége.
Az OKI kutatás során a kereskedők egyéni tapasztalataik alapján is értékelték partnereiket. Az 1 és 5 közötti osztályzatok átlagaként létrejött logisztikai sorrend idén némileg másként fest, ami már egyenes következménye annak, hogy melyik cég milyen év végi szezont tudhat maga mögött. A futárszolgálatok közül az elmúlt egy évben a webáruházak a Magyar Posta szolgáltatásában érzékelték a legnagyobb minőségi fejlődést, míg a képzeletbeli listát továbbra is a GLS vezeti.
A tavalyi év végén elindult áremelési hullám 2018 első negyedévében is folytatódott, és az év hátralévő részében is további emelések várhatóak a különböző kézbesítési formák díjtételei között. Ennek oka részben az, hogy a logisztikai és kereskedelmi ágazatokat is sújtja a munkaerőhiány. Nem csekély súllyal eshet a latba az is, hogy az elmúlt egy évben elterjedt időablakos kézbesítés, nyomon követés, futártelefonszám-kiadás, kártyás fizetés mind komoly fejlesztést igénylő újítások.
A vevők felé közvetített díjak – hangsúlyozzák az elemzésben –évek óta változatlan, miközben sok esetben még a webáruház is keresni szeretne a logisztikán. Az árváltoztatást pedig tovább nehezítik a kelleténél gyakoribb ingyenes szállítási akciók, ezek ugyanis – amellett, hogy elkényelmesítik a vásárlókat – csökkentik a kosárértéket, ellenben növelik a csomagszámot. Ezért, bár ezek az akciók óriási ügyfélszerző és marketingértékkel bírnak, a kereskedőknek is nehezebbé, kevésbé tervezhetővé teszik az operációt.
Az áremelések és az ezzel párhuzamosan megszűnő korlátlan ingyenesség helyét átvette az értékhatárhoz kötött ingyenes kézbesítés. A kutatók szerint viszont ez kétélű fegyver: a nagyok így növelhetik bevételüket, a kicsik azonban akár vásárlót is veszíthetnek. Fontos tapasztalatként írják le, hogy a magyar vásárlók is hajlandóak fizetni a minőségi és gyors kézbesítési lehetőségekért. Ennek köszönhetően egyre több kereskedő árazza be (sikeresen) az saját maga által üzemeltetett boltba vagy átadópontra, illetve bemutatóterembe kért csomagok átvételét is.
Címkék: online, net, rendelés, kézbesítés, díj, drágulás
Kapcsolódó anyagok
- 2019.02.28 - Minden harmadik webshop kamuakciózik
- 2018.11.07 - Átverés lehetett a Black Friday akció
- 2018.08.15 - Online kereskedelem: a multik fognak uralkodni
- 2018.05.31 - Eltűnt a netről kedvenc szolgáltatód? Nem véletlenül
- 2018.05.11 - Ismét drágul a levél- és csomagfeladás
- 2018.04.18 - Megjelent az Express csomagszállító
- 2018.01.14 - Keddtől tovább drágul a postai szolgáltatás
- 2017.11.16 - Így szúrható el az ünnepi ajándékozás
- 2017.06.15 - Megjelent a webáruházi toplista
- 2017.05.25 - Befellegzett az ingyenes szállításnak?
- 2017.02.02 - Drágít az online rendelésnél a Tesco
- 2017.01.25 - Nagyot drágultak a postai díjak
További kapcsolódó anyagok