Csak 190 millióba került a DIGI-nek az ügyfelek megtévesztése

2022. augusztus 18. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 190 millió forintos bírságot rótt ki a DIGI-re, miután a cég elhallgatta, hogy a gigabites internet-szolgáltatás csak akkor működik megfelelően, ha ehhez külön eszközt szereznek be a fogyasztók. A cég elismerte a jogsértést és együttműködött a versenyhatósággal, ezzel több mint kétszer ekkora mértékű bírságot sikerült elkerülnie.

A nemzeti versenyhatóság eljárása során azt vizsgálta, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat a „DIGINet 1000” nagysebességű internet csomagjának népszerűsítésekor, amikor azt a benyomást keltette, hogy ügyfelei a szolgáltatás során minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet (pl.: „Modern optikai technológia mostantól az ön otthonában is. 1000 mbit/s családi méretű internet egységesen mindenkinek.”)

A vizsgálat megállapításai alapján a cég elhallgatta a fogyasztók elől, hogy az ígért sebesség eléréséhez – vagy akár csak megközelítéséhez – a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek: például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a DIGI által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas. A cég hiányosan tájékoztató reklámjai így megtévesztették a fogyasztókat a szolgáltatás lényeges jellemzőiről, torzítva ügyleti döntésüket.

A GVH Versenytanácsa 190 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért a DIGI-re. A döntés figyelembe vette, hogy a – tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltó – cég új vezetése elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést hoztak a cég számára.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok