Csak 16 százalék figyel arra, hogy magyar terméket vegyen

2018. december 17. A magyar vásárlók többsége tudatosnak vallja magát, de valójában ez csak egy szűk többségre érvényes – derül ki az OTP Agrár megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Például bevásárlási listát mindössze 28 százalék ír minden esetben, csak 6 százalék vesz rendszeresen bio-, illetve organikus terméket.

Az OTP Agrár megbízásából készített kutatásban megkérdeztettek 62 százaléka tartja magát inkább vagy teljesen tudatosnak. A legtöbbjük számára azonban ez mindössze annyit jelent, hogy ne vásárolják túl magukat, odafigyeljenek arra, hogy mi és főleg mennyiért kerül a kosárba.

Az emberek háromnegyede tisztában van azzal, hogy a tudatosság egyik – legegyszerűbb – eleme, hogy vásárláskor többször használatos szatyrot vigyen magával. A környezetvédelmi szakértők szerint az elhasznált műanyag zacskók okozzák az egyik legnagyobb problémát a természetben. Csupán a megkérdezettek 40 százaléka állította azonban, hogy mindig figyel erre, 35 százalékuk ugyan törekszik rá, de nem mindig teszi meg. Minden negyedik vásárló pedig egyáltalán nem visz magával táskát, vagy csak ha eszébe jut.

Némi „munkát” igénylő feladat a bevásárlólista készítése: aki előre végiggondolja, mire van szüksége, és tartja is magát ahhoz, attól is megkíméli magát, hogy olyan termékekre költsön, amire nincs igazán szüksége. Mindezek ellenére, a kutatás szerint, a magyar vásárlók csak 28 százaléka ír minden esetben listát, 29 pedig ritkán vagy soha. A legtöbben (43 százalék) azt válaszolták, hogy törekszenek rá, de nem mindig teszik meg.

A vásárlók 21 százaléka vásárol idénygyümölcsöt és zöldséget üvegházi termesztésű helyett, míg harmaduk ritkán vagy sohasem. A természetes alapanyagokra vagy a kevés csomagolásra kevesebb mint ötödük figyel igazán. Bio- vagy organikus termékek a magyarok 74 százaléka egyáltalán nem vagy csak ritkán vásárol, 20 százalékuk törekszik rá, de csak 6 százalék tartozik a rendszeresen ilyen terméket vásárlók közé. Természetesen fontos tényező, hogy ezek ára jóval magasabb, mint a hagyományos élelmiszereké, de a kis arányokban az ismeretek alacsony szintje is szerepet játszhat.

A magyarok azt sem tartják túl fontosnak, hogy hazai termékeket vásároljanak. Mindössze 16 százalékuk figyel erre, míg 39 százalékukat teljesen hidegen hagyja. Ez annak tükrében meglepő, hogy a magyar termékek fogyasztását kampányok segítik, és a bolti kommunikációban is sokszor kiemelt szerepet kap.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok