Budapest Bank: itt az új mobilfizetés a kártyásoknak

2018. június 13. Új, szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldást indított útjára a Budapest Bank. Mostantól a bank minden Mastercard vagy Maestro kártyával rendelkező ügyfele fizethet érintéssel a mobiljával.

A héten indította útjára új mobilfizetési szolgáltatását a Budapest Bank. A bank mobilalkalmazását már használó ügyfeleknek nincs más dolguk, mint frissíteni azt. Ezután egyetlen mozdulattal digitalizálhatják bankkártyájukat, és ezt követően a bankkártyájuk helyett a mobiljukat használhatják fizetésre – adta hírül a pénzintézet.


Az új szolgáltatás használatához a pénzintézet által kibocsátott Mastercard vagy Maestro típusú lakossági betét- vagy hitelkártyára, NFC képes mobilkészülékre, minimum Android 4.4-es operációs rendszerre, valamint a Budapest Mobil Internetbank alkalmazás legfrissebb verziójára van szükség. Amennyiben mindez rendelkezésre áll, az alkalmazásban a kártya a kiválasztása után egyetlen mozdulattal digitalizálható. Ettől kezdve a mobiltelefont a POS terminálhoz érintve lehet fizetni.

A biztonságot növeli, hogy a felhasználó eldöntheti, hogy kizárólag feloldott vagy lezárt képernyővel is működjön-e a fizetés. Ennél az érintős fizetési módnál sincs szükség a PIN kód megadására 5 ezer forintnál alacsonyabb összegű vásárlásnál, ezt meghaladó összeg esetén azonban meg kell adni a mobilfizetésre kiválasztott plasztik kártya PIN kódját a POS terminálon. A bankkártyás fizetéshez hasonlóan nincs szükség a fizetési folyamatban az applikáció használatára, nem kell a telefon kijelzőjén semmit megadni, begépelni.

A Budapest Bank egy éve vezette be a Telenorral közös mobilfizetési szolgáltatását. Az eddigi szolgáltatás azonban csak a telenoros ügyfelek számára volt elérhető, és külön kellett igényelni. A most útjára indított mobilfizetés viszont minden Mastercard vagy Maestro bankkártyás ügyfél számára elérhető.
A Budapest Bank kártyarendszerének folyamatban lévő cseréje miatt a mobilfizetés 2018. augusztus 25-ig hivatalosan tesztüzemben működik, a cél azonban az, hogy ez idő alatt és ezt követően is folyamatosan működjön a szolgáltatás.
A mobilfizetési megoldások terjedését jól mutatja, hogy a Budapest Bank reprezentatív kutatása szerint a banki ügyfelek 93 százaléka már hallott erről a lehetőségről. Elsősorban a férfiakra jellemző, hogy a mobilfizetést azért kedvelik, mert a telefonjuk mindig náluk van, és könnyebben előveszik, mint a bankkártyájukat. Míg a férfiak 47 százaléka, a nőknek csak 31 százaléka gondolja ezt. A nők ezzel szemben inkább a biztonságot tartják szem előtt; 41 százalékuk számára fontos, hogy amennyiben ellopnák a mobiltelefonjukat, akkor megfelelő beállítások mellett illetéktelenek ne tudjanak fizetni vele.

A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 69 százaléka került már olyan helyzetbe korábban, amikor valamilyen okból jól jött volna nekik a mobilfizetés (pl. nem volt náluk a pénztárcájuk, csak a mobiljuk, mert minél kevesebb dolgot szerettek volna magukkal vinni stb.).

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok