Hirdetés

Budapest Bank: bátran fizetünk mobillal (X)

Fotó: Budapest Bank
2018. szeptember 11. Már több mint ötezren digitalizálták bankkártyájukat a Budapest Banknál a mobilfizetés júniusi indulás óta. A mobilbank applikációban ez mindössze egy mozdulat. A legfrissebb adatok szerint alkalmanként átlagosan 4800 forintot fizettek az ügyfelek az okostelefonjukkal.

Júniusban startolt a Budapest Bank új mobilfizetési megoldása*. Ennek nagy előnye más megoldásokkal szemben, hogy nem kell külön applikációt letölteni, hanem a Budapest Bank saját mobil alkalmazásának része a mobilfizetési megoldás. Éppen ezért nem kell külön jelszavakat sem megegyezni. A kártyát gyorsan és egyszerűen lehet digitalizálni, csak egy csúszkát kell beállítani, és nem kell hozzá sem a telebankot hívni, sem bankfiókba bemenni.

Így fizetünk mobillal

Több bankkártya is digitalizálható, könnyedén lehet váltogatni – akár fizetéskor is -, hogy éppen melyikkel szeretnénk fizetni. A bank mobilalkalmazását már használó ügyfelek egyetlen mozdulattal digitalizálhatják bankkártyájukat. A Budapest Bank új szolgáltatásának használatához a pénzintézet által kibocsátott Mastercard vagy Maestro típusú lakossági betét- vagy hitelkártyára, NFC képes mobilkészülékre, minimum Android 4.4-es operációs rendszerre. A szolgáltatás aktiválása és kezelése a Budapest Mobil Internetbank alkalmazáson keresztül lehetséges (melynek feltétele a Budapest Internetbank szolgáltatás). A további részletek, valamint a kártya digitalizálásának folyamata a honlapon keresztül tekinthetők meg: www.budapestbank.hu/mobilfizetes.  

A Budapest Bank mobilfizetési szolgáltatásának használata során a mobiltelefont kell a POS terminálhoz érinteni. A biztonságot növeli, hogy a felhasználó eldöntheti, hogy kizárólag feloldott, vagy lezárt, de felébresztett képernyővel is működjön-e a fizetés. Ennél az érintős fizetési módnál sincs szükség a PIN kód megadására 5 ezer forint összegű vásárlás alatt, ezt meghaladó összeg esetén azonban meg kell adni a mobilfizetésre kiválasztott plasztik kártya PIN kódját a POS terminálon. Ez a bankkártyás fizetéshez hasonló élmény: nincs szükség a fizetési folyamatban az applikáció használatára, nem kell a telefon kijelzőjén semmit megadni, begépelni.

Egyre többen használják

A júniusi indulás óta több mint ötezren virtualizálták a bankkártyájukat, és az ügyfelek bátran használják fizetésre a mobiltelefonjukat. A tranzakciók értéke átlagosan 4800 forint volt júliusban, a hitelkártyás és betéti kártyás költések gyakorlatilag megegyeznek. Ugyanakkor az adatokból az látszik, hogy a mobiltelefonra digitalizált hitelkártyákkal a legtöbbször étteremben, kávézóban, azaz valamilyen vendéglátóipari helyen költöttek, míg a betéti kártyákkal inkább a kisebb élelmiszerboltokban fizettek.
Az új, szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldásunk bevezetése a digitális jövőképünk megvalósításának fontos állomása. Célunk, hogy a digitális megoldásainkkal az élvonalban legyünk, ennek érdekében az idei évben is számos innovatív megoldással készülünk – mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.

Népszerű az innováció

A mobilfizetési megoldások terjedését jól mutatja, hogy a Budapest Bank reprezentatív kutatása szerint a banki ügyfelek 93 százaléka már hallott erről a lehetőségről. Elsősorban a férfiakra jellemző, hogy a mobilfizetést azért kedvelik, mert a telefonjuk mindig náluk van és könnyebben előveszik, mint a bankkártyájukat; 47 százalékuk mondta ezt, míg a nőknek mindössze 31 százaléka. A nők inkább a biztonságot tartják fontosnak az új fizetési lehetőséggel kapcsolatban. Közülük 41 százalék szerint fontos, hogy ha ellopnák a mobiltelefonjukat, akkor megfelelő beállítások mellett még 5 ezer forintnál kisebb összeget sem tudnának vele fizetni. A férfiak ezt ugyancsak fontosnak tartják, mint ahogy azt is, hogy több bankkártyát is digitalizálhatnak, és elég fizetés előtt eldönteni, melyiket használják. Az is fontos számukra, hogy különböző biztonsági szinteket állíthatnak be a használathoz.

A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 69 százaléka került már olyan helyzetbe korábban, amikor valamilyen okból jól jött volna nekik a mobilfizetés. Így például amikor nem volt náluk a pénztárcájuk, csak a mobiljuk, vagy nem szívesen vették elő a bankkártyájukat (például egy szórakozóhelyen). Sokan azt is fontosnak tartják, hogy a mobilfizetésnél nincs szükség társkártyára, hiszen ugyanazt a bankkártyát több telefonban is rögzíthetik. (X)

 
* Az igénybevétel feltétele a Budapest Bank által kibocsátott Mastercard vagy Maestro típusú betéti bankkártya vagy hitelkártya, NFC képes androidos készülék legalább 4.4 (KitKat) vagy újabb operációs rendszerrel, valamint a Budapest Mobil Internetbank alkalmazás (melynek feltétele a Budapest Internetbank szolgáltatás) megléte. A mobilfizetésre aktivált, és érintéses fizetésre kijelölt bankkártyával ATM készpénzfelvétel és online vásárlási tranzakció nem hajtható végre. Kérjük, figyelmesen olvassa el a Budapest Bank Mobilfizetésre vonatkozó általános szerződési feltételeket, valamint a Budapest Bank Mobilfizetésről szóló kiegészítő hirdetményt, és tájékozódjon a szolgáltatásra vonatkozó feltételekről és felelősségi szabályokról! A jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. További részletekért látogasson el a www.budapestbank.hu/mobilfizetes weboldalra.

2 A Budapest Bank kártyarendszerének folyamatban lévő cseréje miatt a mobilfizetés 2018. október 29-ig hivatalosan tesztüzemben működik, azonban a cél az, hogy ez idő alatt és ezt követően is folyamatosan működjön a szolgáltatás.

(X)

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok