Bírsággal díjazták a gyógyszercég gyerekeket célzó reklámját

2019. november 29. Gyerekeket célzó reklámok miatt megbírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bayert. A társaság játékos képi világgal és vitaminkészítménye mellé csomagolt játékokkal próbálta a gyerekek érdeklődését felkelteni.

Hétmillió forintos bírsággal sújtotta a a Bayer Hungária Kft.-t gyerekeket célzó reklámja miatt a GVH. A társaság Supradyn Kids multivitamin-készítményének egyes reklámjaiban közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat. SpongyaBobos kulacsot, varázstörülközőt, valamint világító jojót ajánlott multivitaminja mellé csomagolva televíziós hirdetéseiben és a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetéseiben.

A GVH ezt jogsértőnek minősítette, ugyanis tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket. A hatóság figyelembe vette, hogy a reklámot leadó csatornákat gyermekek is nézik, akiket a hirdetésekben használt „keresd” kifejezés közvetlenül szólított meg. Emellett a hirdetéseknek dinamikus, a gyermekek érdeklődését felkeltő játékos képi világa volt, és a termékek összecsomagolása játékokkal is különösen vonzóvá teszi azokat a kiskorúak számára.

A reklámokban egyéb eszközöket is alkalmaztak, amelyekkel kapcsolatban azonban a GVH - figyelemmel többek között az egyes reklámok megjelenési jellemzőire, tartalmára, illetve szövegezésére - jogsértő közvetlen felszólítás bizonyíthatóságának hiányában megszüntette a vizsgálatot. A hatóság döntésében bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, és a versenyfelügyeleti eljárás hatására szigorúbb ellenőrzés alá vonta reklámjait.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok